Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener at prisen i Norge er lavere i forhold til inntekt enn i andre land, derfor er det billigere for oss enn andre, selv om produktet koster mer i en direkte pris-sammenligning. Dette er det av og til vanskelig å forstå for hvermansen, som ikke forstår at Norge slikt sett har Europas nest billigste bensin, etter Irland (Eller noe slikt).

Jeg er utmerket godt klar over hva du mener, synes bare ikke det er særlig relevant for varer som handles i internasjonale markeder – varer i skjermet sektor er en helt annen story. Men dette er en avsporing.

 

On-topic: mye interessant tablet-stoff om dagen. Dette blir bra. Jeg kjøper uansett hva det måtte være.

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på den mye omtalte tableten. Jeg har sett nok Sci-fi-filmer til å vite at en tablet kan være verdens mest geniale ting, men jeg kjenner at jeg er skeptisk. Jeg håper at de lager noe som utviklere kommer til å elske like mye som de tydeligvis elsker iPhone/iPod Touch, men hvis ikke det skjer tror jeg tableten kommer til å få et for smalt bruksområde.

 

Når det er sagt venter jeg nok i like stor spenning som alle andre^^

 

Oh, btw, jeg håper virkelig ikke navnet blir iSlate :p Jeg har dårlige konnotasjoner til ordet av en eller annen grunn. Dessuten er navnet unødvendig krevende å si :!: Smak på ordet, og kjenn hvordan tungen må krølle seg. Er dette virkelig et produktnavn Apple vil gå for? (Heyhey, ikke ta meg for seriøst nå :p )

Lenke til kommentar

Har et veldig irriterende problem med vifta i macbooken min. Det startet med at jeg skulle bære den til senga, så klarte jeg slå kneet i undersiden. Jeg ante fred og ingen fare. Noen dager senere, etter noen timers bruk begynner den plutselig lage en dure-lyd.

Har filmet dette, vet ikke om det hjelper, men hva må jeg gjøre? Må jeg bestille ny vifte? Levere den på reparasjon? Kontakte Apple?

Det er en Macbook Unibody fra Januar 2009, hvis det skulle ha noe å si.

 

Her er filmen: https://dl-web.dropbox.com/get/Mobile%20Vid....mov?w=c5fb8104

Endret av Krom-stag
Lenke til kommentar

Tenkte ueg endelig skulle ta meg tid til å få oppgradert MBPen min:

 

1) Noen som har forslag til billig ssd? Type 128 gb. Hvis ikke:

 

2) Forslag til 500gb 5400rpm disk? Har blitt anbefalt 5400rpm da den bråker mindre, bruker mindre strøm, samt ikke blir like varm som en 7200rpm. Men er isåfall ute etter den raskeste og beste 5400rpm/disken :)

Lenke til kommentar

Hei.

Hvilken program er det som lar deg kjøre fullskjerm på NRK DIREKTE tv? Hvis det er QT, hvordan gjør man det? Har ikke funnet noe valg for fullskjerm.

 

edit: Ok silverlight funker vist bare for FF. men uansett, vet noen hvordan jeg kan kjøre fullskjerm uten at det blir til liten skjerm når man skal gjøre noe annet? (kjører dual, ja)

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...