Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at jeg skal skaffe meg min første Mac. Har aldri trykket på en før :blush: , men min kjære bedre halvdel mener vi bør skaffe en som kan stå i stua. PC-riggen min er med alle kabel-salatene og periferi-enheter ikke flyttbar og dessuten vil den aldri få innpass i stua vår.

 

Så, hvor kjøper jeg en Mac? Ser at jeg kan konfige og kjøpe på apple.no og få den levert hjem på døra. Virker fristende. Sparer jeg mye ved å bruke tid på å tråle nettbutikker etter "gode tilbud"? Eller kan jeg like godt gjøre det på apple's sider?

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar
Jeg lurer også på hva de drar ut av ermet med tanke på MacBook Pro. :)
Marginal hardwareoppgradering, formodentlig? Nå følger jeg ikke nylanseringer av hardware særlig nøye, men har ikke fått med meg noen voldsomme lanseringer som skal tilsi at vi ser de helt store endringene.

Misset du helt firekjerne Socket P og de til en viss grad splitter nye i7-modellene?

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Går vel mer på at jeg ikke tar spesielt hardt på hardware-kapasiteten; den er mer enn god nok for de fleste av oss som det er. Skal en oppgradering være annet enn marginal må den i min bok endre hvordan vi bruker maskinene, ikke bare gjøre samme oppgaver som i dag på litt kortere tid. Kanskje et tegn på at jeg begynner å bli en gammel grinebiter ... ? Ser at jeg burde hatt med denne forklaringen i mitt forrige innlegg.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en Mac for 3 uker siden ca. Fungerte fint til igår da en "blåskjerm" brått kom opp. Jeg prøver å ta en reinnstall både med Windows og Snow Leopard men får bare feilmeldinger og blåskjermer. Finnes det noen emails for å kontakte Apple ang. dette? Og hva burde jeg forvente meg og vite? :(

 

All hjelp mottas med stor takk.

Lenke til kommentar

Driver du med risky business som windows må du være klar over at du kan få bugs, virus og blåskjerm, som på hvilken som helst annen pc.

 

Har hatt mac i 4-5 år nå, og maskinen har låst seg én gang, og jeg fikk beskjed om å ta en omstart. Du kan jo være uheldig å fått noe dårlig maskinvare...

Lenke til kommentar

Daa har jeg hatt maccen i en måned, og det er uten tvil mitt beste kjøp noensinne :)

 

Stusset litt over leveringen av den. Står svart på hvitt at den skal leveres på døra, men den ble levert i mammas butikk. Maccen var bestilt i mitt navn, hn har ikke samme etternavn som meg, og jeg bor i et helt vanlig nabolag (hus) 5 minutter fra byen. Var ikke verre enn å dra ned og hente den, men uansett... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...