Trynemjoel Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Lightroom og Aperture gjør en fin jobb med å fjerne røde øyner, klart de ikke er pikselredigerere, men de har gode verktøy for å hanskes med akkurat dette problemet. Men det beste er jo selvsagt å bruke blits skikkelig til å begynne med slik at en slipper at røde øyner oppstår Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Ser ut til at jeg skal skaffe meg min første Mac. Har aldri trykket på en før , men min kjære bedre halvdel mener vi bør skaffe en som kan stå i stua. PC-riggen min er med alle kabel-salatene og periferi-enheter ikke flyttbar og dessuten vil den aldri få innpass i stua vår. Så, hvor kjøper jeg en Mac? Ser at jeg kan konfige og kjøpe på apple.no og få den levert hjem på døra. Virker fristende. Sparer jeg mye ved å bruke tid på å tråle nettbutikker etter "gode tilbud"? Eller kan jeg like godt gjøre det på apple's sider? Endret 4. januar 2010 av tendilenz Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Du kan like godt kjøpe på apple.no Du får den etter dine spesifikasjoner, og det er fraktfritt Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Jeg lurer også på hva de drar ut av ermet med tanke på MacBook Pro. Marginal hardwareoppgradering, formodentlig? Nå følger jeg ikke nylanseringer av hardware særlig nøye, men har ikke fått med meg noen voldsomme lanseringer som skal tilsi at vi ser de helt store endringene. Misset du helt firekjerne Socket P og de til en viss grad splitter nye i7-modellene? Endret 4. januar 2010 av WheelMan Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Går vel mer på at jeg ikke tar spesielt hardt på hardware-kapasiteten; den er mer enn god nok for de fleste av oss som det er. Skal en oppgradering være annet enn marginal må den i min bok endre hvordan vi bruker maskinene, ikke bare gjøre samme oppgaver som i dag på litt kortere tid. Kanskje et tegn på at jeg begynner å bli en gammel grinebiter ... ? Ser at jeg burde hatt med denne forklaringen i mitt forrige innlegg. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg klarte å redigere et bilde i iPhoto, men problemet var at dette ble lagret over bildet, det vil si at jeg egentlig bare ville hatt en kopi. Noen som vet om jeg kan justere det tilbake (er retusjering) eller hva jeg må gjøre neste gang? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Velg bildet -> Photos -> Revert to original. Hvis du bruker RAW-filer velger du Reprocess RAW i siste trinn. Til neste gang kan du trykke cmd + D for å lage et duplikat før du begynner å redigere. Endret 4. januar 2010 av Euklid Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg fikk en Mac for 3 uker siden ca. Fungerte fint til igår da en "blåskjerm" brått kom opp. Jeg prøver å ta en reinnstall både med Windows og Snow Leopard men får bare feilmeldinger og blåskjermer. Finnes det noen emails for å kontakte Apple ang. dette? Og hva burde jeg forvente meg og vite? All hjelp mottas med stor takk. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Den er kjøpt ny, antar jeg? Da har du 90 dagers gratis telefonsupport, ring 815 00 158. Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Den er kjøpt ny, antar jeg? Da har du 90 dagers gratis telefonsupport, ring 815 00 158. Jepp, kjøpt fra apple.no ny. Takker! Ingen som har hatt samme problem btw? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Driver du med risky business som windows må du være klar over at du kan få bugs, virus og blåskjerm, som på hvilken som helst annen pc. Har hatt mac i 4-5 år nå, og maskinen har låst seg én gang, og jeg fikk beskjed om å ta en omstart. Du kan jo være uheldig å fått noe dårlig maskinvare... Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Men Mac OS-delen burde da holde seg rimelig fri for blåskjermer uavhengig av hva Windows roter med ... ? Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Men Mac OS-delen burde da holde seg rimelig fri for blåskjermer uavhengig av hva Windows roter med ... ? Ja, det jeg mener også. En ting er selfølgelig Windows blåskjerm. Men MAC? Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Siden du skriver "blåskjerm" i anførselstegn antar jeg at du mener Apple sin gråskjerm? Endret 6. januar 2010 av phax Lenke til kommentar
Brack Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Når du nevner Windows. Om det er snakk om Windows 7 så er dette per tidspunkt ikke offisielt støttet av Apple så vidt jeg vet. Så kan være problemer med drivere som gjør at du får blåskjerm. Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Siden du skriver "blåskjerm" i anførselstegn antar jeg at du mener Apple sin gråskjerm? Jepp, riktig. Det varier mellom den og "Installering mislyktes, MAC OS X kunne ikke installeres på denne datamaskinen". "Innstallerer kunne ikke kopiere de nødvendige støttefilene". Lenke til kommentar
frds Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 iPhonen min hadde fullt batteri før jeg la meg igår, da jeg våknet var den helt tom for strøm. I tilegg virker ikke den knappen på toppen som gjør at du kan slå den av og på.. noen vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Hvor mye VRAM er det i Mac Minien egentlig? Vurderer en ny stasjonær maskin til å ha hjemme, men hadde vært kjekt hvis Color 1.5 hadde startet ihvertfall på den. Color trenger 256mb VRAM, 9400 kortet har vel så mye? EDIT: Fant det: 256mb! http://en.wikipedia.org/wiki/Mac_Mini#October_2009 Endret 6. januar 2010 av Yaricks Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg må gi et gigantisk kompliment for Apple stores telefonsupport. Fikk hevet kjøpet pga defekt maskin etter 4 uker og UTROLIG bra service. Bare positivt. Lenke til kommentar
mathos Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Daa har jeg hatt maccen i en måned, og det er uten tvil mitt beste kjøp noensinne Stusset litt over leveringen av den. Står svart på hvitt at den skal leveres på døra, men den ble levert i mammas butikk. Maccen var bestilt i mitt navn, hn har ikke samme etternavn som meg, og jeg bor i et helt vanlig nabolag (hus) 5 minutter fra byen. Var ikke verre enn å dra ned og hente den, men uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå