boffeeen Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Ja, alle MBP fikk det i sommeroppdateringen. Edit: for sein Endret 26. desember 2009 av boffeeen Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hva bruker folket for å importere bilder fra minnekort? Lightroom stortsett. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg markerer alle og kopierer og limer inn i en valgt mappe. ? Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Joda bare ganske tungvint. Greit med et program som automatisk roterer bildene og legger de inn i rett mappe med rett navn. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hva bruker folket for å importere bilder fra minnekort? Aperture. Har forsøkt meg på Lightroom, men synes det er langt mindre effektivt til mitt bruk – kjapp redigering og organisering av mange bilder. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Aperture er helt overlegen Lightroom på organisering, ja. Synd at jeg ikke klarte meg uten Photoshop da jeg brukte det. :/ Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Aperture så interessant ut, skal teste det. Takker Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Aperture er veldig bra hvis du ikke vanligvis gjør mer enn å justere nivåer, hvitbalanse, eksponering og kanskje en og annen støvflekk på bildene dine. Funksjonene for å organisere bilder, eksportere store mengder bilder i ønsket format etc. er veldig gode – skal du redigere enkeltpiksler må du bruke Photoshop, Gimp eller lignende i tillegg. Finder og Windows-ekvivalentene har blitt bedre med årene, men jeg synes likevel det blir meningsløst tungvindt å oppbevare bildene i «tilfeldige mapper». Eneste argumentene jeg kan se mot programmer som Aperture/Lightroom er at du til en viss grad binder deg til en proprietær løsning, og at bibliotekene blir tunge etter hvert (les: maskinen din kommer til å elske RAM-oppgraderinger). Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 En liten oppdatering til de som ikke følger Mac Rumors et al: før dere svir av alle tilgjengelige kroner på kjøleskap og andre overflødigheter i januarsalg kan det være greit å se hva Apple lanserer 26. januar. Tablet-lansering virker meget sannsynlig. iPhone SDK er allerede klar for utvidelse til andre skjermstørrelser, dette tror jeg kan bli en knakende interessant plattform. Blir spennende å se hva slags skjerm de har gått for. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 En liten oppdatering til de som ikke følger Mac Rumors et al: før dere svir av alle tilgjengelige kroner på kjøleskap og andre overflødigheter i januarsalg kan det være greit å se hva Apple lanserer 26. januar. Tablet-lansering virker meget sannsynlig. iPhone SDK er allerede klar for utvidelse til andre skjermstørrelser, dette tror jeg kan bli en knakende interessant plattform. Blir spennende å se hva slags skjerm de har gått for. Slutten av januar blir et spennende tidspunkt. Jeg lurer også på hva de drar ut av ermet med tanke på MacBook Pro. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Mmm, derfor jeg er aventende med å selge HTCen og kjøpe iPhone igjen. Android med mulitaske-spotify + Apple Tablet må da være en finfin kombo? Endret 27. desember 2009 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 ja, er også veldig spent på tablet macen de skal komme med, iSlate. lurer veldig på om jeg skal ha en slik i stede for en MBP. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Tipper bruksområdene på Apple Tablet og MBP blir veldig forskjellige - MBP er jo en arbeidshest, mens jeg kan se for meg at en eventuell tablet blir vesentlig svakere og mer myntet på underholdning og som digital "assistent". For min del er det iallefall ikke enten eller, men begge to hvis det blir akutelt. Eneste kravet er nesten at den kan brukes for å dumpe bilder fra minnekortet med. [edit] Bortsett fra det man ellers kan forvente såklart. Endret 27. desember 2009 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 siden jeg har en mac mini fra før, skal jeg ha en bærbar surfe mac +++ så da ville valget ha vært en MBP. men mulig en iSlate passer bedre til det jeg skal bruke den til. det kommer litt ann på, hvor mange tommer skjermen er, hvor kraftig den er, størrelse på hdd og om det er OSX eller en iphone variant Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Hvor kan jeg forandre snarveier med tastaturet? Feks. så er jeg nødt til å holde inne fn + F10 for at ting på skjermen skal forsvinne, når jeg vil bruke en annen knapp til dette? Funker det i det hele tatt? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Systemvalg -> Exposé og Spaces. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Jeg lurer også på hva de drar ut av ermet med tanke på MacBook Pro. Marginal hardwareoppgradering, formodentlig? Nå følger jeg ikke nylanseringer av hardware særlig nøye, men har ikke fått med meg noen voldsomme lanseringer som skal tilsi at vi ser de helt store endringene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 blir nok litt mer en marginale, er snakk om nye Intel cpuene i3, i5 og i7 får sikkert nye skjermkort også, hdd og ram.. så generelt sett vil MBP bli mye kraftigere. da de nye intel cpuene får 2 kjærner som igjen blir 4 logiske, så det blir på måte en quad core cpu Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Hvordan kan jeg selv velge hvilke mapper time machine skal ta backup av? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Noen med Imac 27", som har testet lavere oppløsninger? Er det skrot? Endret 28. desember 2009 av Jan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå