kakesjef Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg har et spørsmål: Sånn clean-up program, finnes det for mac? eller er det allerede et program på macen som inngår, sånn cookies etc. eller er det automatisk fjernet hele tiden av mac? F.eks. TEMP filer som bygger seg opp osv. finnes det eller trengs det ikke for mac? Du kan foreksempel bruke CleanMyMac eller Onyx. Onyx er også gratis. Lenke til kommentar
frds Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Bestilte en ny MacBook Pro, håper på å få den imorgen eller i overmorgen Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Høyreklikk på mappen og merk "Mappe" under "Vis som". Hjertelig. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Folkens. Jeg synkroniserer hele iTunesbiblioteket mitt min iPod, og har hele iTunesbiblioteket mitt på min eksterne disk som ikke ble med hjem til jul. Men om jeg nå vil legge til en ny sang på iPoden, altså synkronisere iPoden UTEN den eksterne disken, vil da alle sangene på iPoden som den ikke finner på Macen bli borte fra iPoden? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hvis du vil legge til bare en sang kan du bare ta og dra den sangen fra iTunes biblioteket og over på ipoden (som du da finner under eneheter til venstre der) i iTunes. Det funker hvertfall for meg. Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hvordan får jeg brent en .avi film med tekst? Har lastet ned .srt fila. Bruker Toast Titanium. Håper på hjelp! Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Fikk Trådløst tastatur og magic mouse til juL:D tastaturet er uvant lite:P Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Fikk samme i fjor (eller var det forfjor?), veldig deilig å skrive på når du blir vant til det. Har dog kjøpt en MX Revolution, fremfor Apple-mus. Passer greit til sorte skjermen, og den er veldig god å beholde. Litt Apple-relatert: kom 1TB Time Capsule for et par dager siden, settes opp i morgen. Så skal vi få tak i en 1TB-disk som vi putter i et kabinett, og som så skal legges på pappas kontor. Skal bli bra med ordentlige backupløsninger for hele familien! Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hvis du vil legge til bare en sang kan du bare ta og dra den sangen fra iTunes biblioteket og over på ipoden (som du da finner under eneheter til venstre der) i iTunes. Det funker hvertfall for meg. Sånn funker det ikke for de som synkroniserer hele ipoden med itunesbiblioteket. iPoden blir automatisk synka med biblioteket når den blir koblet til. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Folkens. Jeg synkroniserer hele iTunesbiblioteket mitt min iPod, og har hele iTunesbiblioteket mitt på min eksterne disk som ikke ble med hjem til jul. Men om jeg nå vil legge til en ny sang på iPoden, altså synkronisere iPoden UTEN den eksterne disken, vil da alle sangene på iPoden som den ikke finner på Macen bli borte fra iPoden? Sikreste tipset (om enn komplett idiotisk) er å koble den til en annen maskin for å legge over sangene manuelt, om det er en mulighet. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 min bror fikk iMac til jul! Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hvis du vil legge til bare en sang kan du bare ta og dra den sangen fra iTunes biblioteket og over på ipoden (som du da finner under eneheter til venstre der) i iTunes. Det funker hvertfall for meg. Sånn funker det ikke for de som synkroniserer hele ipoden med itunesbiblioteket. iPoden blir automatisk synka med biblioteket når den blir koblet til. Du kan jo skru av automatisk synkronisering, og velge manuell håndtering. Da skal det såvidt jeg har forstått fungere, også for deg. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Du kan jo skru av automatisk synkronisering, og velge manuell håndtering. Da skal det såvidt jeg har forstått fungere, også for deg. Men da slettes alt som er blitt synkronisert. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Når jeg drar et program til søppeldunken, blir alt som hørte til det programmet slettet? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Du kan jo skru av automatisk synkronisering, og velge manuell håndtering. Da skal det såvidt jeg har forstått fungere, også for deg. Men da slettes alt som er blitt synkronisert. Ja stemmer vel kanskje det ... @DSG: Ja det stemmer, men noen programmer kan lage ekstra småfiler og mapper som kan bli liggende. Det finnes programmer som hjelper deg å fjerne disse også. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Noen som vet hvorfor min Kingston DataTraveler på 8,02GB bare vil la seg partisjonere til en partisjon på 7,68GB med Mac OS Extended (Journaled)? Jeg kunne tenkt meg å utnytte all lagringsplassen. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Du får utnyttet alt, plassen bare beregnes på en annen måte. Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Hva bruker folket for å importere bilder fra minnekort? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Btw, kjapt spørsmål, aner virkelig ikke: finnes det laptoper fra apple med innebygd minnekortleser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå