boffeeen Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Garantien er vel internasjonal, så det skulle gå bra. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Den internasjonale garantien fra Apple er kortere enn forbrukerkjøpslovens krav. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Hva om den kjøpes på Elkjøp, men evt leveres hos Apple i Norge da? Eller må man gjennom butikken man kjøpte den i? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Garantisaker gjøres ikke gjennom forhandler. Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Den internasjonale garantien fra Apple er kortere enn forbrukerkjøpslovens krav. Det står ikke noe om krav til garanti i forbrukerkjøpsloven. Og du kan levere Apple-produkter hos alle Apple Premium Resellers (inkludert Apple Store selvfølgelig) i hele verden så fremt du har kjøpsbevis eller kan ettersende dette. Men hvis produktet ditt er utenfor garanti (1år) gjelder de reglene som angår forbrukerkjøp i det landet du leverer det inn i. Tilleggsopplysninger: I Norge har du 5 år med rett til å reklamere. Noe jeg tror de har i DK også (hvis lurte på dette), men i DK har de også en sær regel om at det er forbrukerens ansvar å avdekke feilen. I Norge gjør andre det for deg. Ekstratips: Hvis du kjøper maskin på Elkjøp, lever den for all del ikke inn på samme sted. Elkjøp bruker et verksted som er mye større, tregere, logistisk sett vanskeligere og absolutt ikke eksperter på Mac. Tror de fortsatt bruker InfoCare (må bekreftes). Har opplevd kunder på jobben som er blitt fakturert tusenvis av kroner for noe jeg vet en APR aldri ville ha gjort. Benytt deg av en av APR-utsalgsstedene. De har sine egne verksteder med autoriserte teknikere, er raskere (selv om det tar tid noen ganger der også) og det blir som oftest aldri rot i logistikken. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Service kan ta tid uansett, alt ettersom hvor mange maskiner som er inne, hvor lang tid det tar å feilsøke maskinen etc. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Den internasjonale garantien fra Apple er kortere enn forbrukerkjøpslovens krav. Det står ikke noe om krav til garanti i forbrukerkjøpsloven. Og du kan levere Apple-produkter hos alle Apple Premium Resellers (inkludert Apple Store selvfølgelig) i hele verden så fremt du har kjøpsbevis eller kan ettersende dette. Men hvis produktet ditt er utenfor garanti (1år) gjelder de reglene som angår forbrukerkjøp i det landet du leverer det inn i. Tilleggsopplysninger: I Norge har du 5 år med rett til å reklamere. Noe jeg tror de har i DK også (hvis lurte på dette), men i DK har de også en sær regel om at det er forbrukerens ansvar å avdekke feilen. I Norge gjør andre det for deg. Ekstratips: Hvis du kjøper maskin på Elkjøp, lever den for all del ikke inn på samme sted. Elkjøp bruker et verksted som er mye større, tregere, logistisk sett vanskeligere og absolutt ikke eksperter på Mac. Tror de fortsatt bruker InfoCare (må bekreftes). Har opplevd kunder på jobben som er blitt fakturert tusenvis av kroner for noe jeg vet en APR aldri ville ha gjort. Benytt deg av en av APR-utsalgsstedene. De har sine egne verksteder med autoriserte teknikere, er raskere (selv om det tar tid noen ganger der også) og det blir som oftest aldri rot i logistikken. Takk for svar! Det vil si at man kan levere Macen sin hvor man vil, så lenge det er en APR? Og det er 5års reklamasjonsrett hvis man leverer den til en norsk APR? Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Er det mulig å ha bruke en ekstern disk som backup på MACn, sammen som den brukes til lagring av video osv... eller er jeg nødt til å gå til innkjøp av en ekstern hd til? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Det går helt fint an å bruke en disk som du allerede bruker til noe annet som backup disk. Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Den internasjonale garantien fra Apple er kortere enn forbrukerkjøpslovens krav. Det står ikke noe om krav til garanti i forbrukerkjøpsloven. Og du kan levere Apple-produkter hos alle Apple Premium Resellers (inkludert Apple Store selvfølgelig) i hele verden så fremt du har kjøpsbevis eller kan ettersende dette. Men hvis produktet ditt er utenfor garanti (1år) gjelder de reglene som angår forbrukerkjøp i det landet du leverer det inn i. Tilleggsopplysninger: I Norge har du 5 år med rett til å reklamere. Noe jeg tror de har i DK også (hvis lurte på dette), men i DK har de også en sær regel om at det er forbrukerens ansvar å avdekke feilen. I Norge gjør andre det for deg. Ekstratips: Hvis du kjøper maskin på Elkjøp, lever den for all del ikke inn på samme sted. Elkjøp bruker et verksted som er mye større, tregere, logistisk sett vanskeligere og absolutt ikke eksperter på Mac. Tror de fortsatt bruker InfoCare (må bekreftes). Har opplevd kunder på jobben som er blitt fakturert tusenvis av kroner for noe jeg vet en APR aldri ville ha gjort. Benytt deg av en av APR-utsalgsstedene. De har sine egne verksteder med autoriserte teknikere, er raskere (selv om det tar tid noen ganger der også) og det blir som oftest aldri rot i logistikken. Takk for svar! Det vil si at man kan levere Macen sin hvor man vil, så lenge det er en APR? Og det er 5års reklamasjonsrett hvis man leverer den til en norsk APR? Ja Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Noen andre som opplever av Dropbox til tider spiser minne? Ser ut til at det skjer nå programmet oppgraderer seg selv (eller hva det nå gjør når det står "updating"). Dropbox har på få minutter nå beslaglagt 900 MB minne, og det blir stadig mer. Tidligere har programmet beslaglagt så og si alt minne som er å oppdrive. Det har vært så gale at jeg har vært nødt til å avslutte skiten for å i det hele tatt få gjort noe på maskina mi. Ekstra irriterende at det ikke blir gitt noe tips om hvor lang tid det vil ta. Lenke til kommentar
julepølsa Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Er det slik at man må holde inn 4 + 6 under oppstart for å starte i 64 bit ? Eventuelt hvor lenge må man holde inn knappene ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 nei 6+4 thihi. SL kjører bare i 64bit Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Nei. Snow Leopards FINDER kjører fortsatt i 32-bit frem til Apple pusher en patch. Men i dag, er det 32-bit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 har ikke så mye å si om finder er 32bit akuratt, er fler programmer også om er 32bit, men så lenge systemet er 64bit Lenke til kommentar
maxM Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg har ikke hatt noen problemer med Dropbox og minne. It's smooth like a babys bottom. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hvordan få bort programikonene på "Programmer"-mappen i docken? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Høyreklikk på mappen og merk "Mappe" under "Vis som". Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg har et spørsmål: Sånn clean-up program, finnes det for mac? eller er det allerede et program på macen som inngår, sånn cookies etc. eller er det automatisk fjernet hele tiden av mac? F.eks. TEMP filer som bygger seg opp osv. finnes det eller trengs det ikke for mac? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg har ikke hatt noen problemer med Dropbox og minne. It's smooth like a babys bottom. Lasta ned siste versjon, da funka det fint. Innbilte meg at det oppgraderte seg selv, men tydeligvis ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå