Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er som sagt ikke noe problem å koble til en TV. Best resultat får du selvfølgelig med en lcd tv med god oppløsning, men det fungerer også med bilderørstv. Det funker dog best til film, er ikke noe særlig til tekstbehandling.

24" skjermen er svær! 20" iMac virker større enn en vanlig 20" widescreen skjerm, kanskje grunnet de hvite flatene.

Lenke til kommentar

Jeg har sett og prøvd 24" i butikk og er fortsatt usikker på om jeg vil ha den, en valig 20" holder da lenge til generel tekstbehandling og internettsurfing med en anelse spilling om jeg får et "kick" en sjelden gang :)

Det var betryggende at man kunne koble til en TV, jeg trodde faktisk dette ikke var mulig med iMac :)

Jeg har ikke planer om benytte tven til noe annet enn filmtitting uansett så det passer bra.. Jeg legger merke til at disse skjermene er HD klare, kan man benytte samme kvalitet på skjermbilde på tv-en også? :hmm: (altså at man kjører HDMI signal inn på tv-en)

Lenke til kommentar
Det var betryggende at man kunne koble til en TV, jeg trodde faktisk dette ikke var mulig med iMac :)

Jeg har ikke planer om benytte tven til noe annet enn filmtitting uansett så det passer bra.. Jeg legger merke til at disse skjermene er HD klare, kan man benytte samme kvalitet på skjermbilde på tv-en også? :hmm: (altså at man kjører HDMI signal inn på tv-en)

7251662[/snapback]

Den gamle iMacen manglet skjermutgang, den nye har dette. Det er så vidt jeg vet DVI utgang på maskinen, og du får kjøpt HDMI overgang. Da får du HDMI rett inn i tven, om jeg har forstått det korrekt

Lenke til kommentar

Skal jeg ha noe, blir det en ny iMac som da har denne skjemutgangen (les. DVI) og om jeg da kan kjøpe en overgang til HDMI så er det vel et klart alternativ til s-video (antar dette er tilgjengelig på mac også) som lar man få ganske bra bilde på tv-en i dag, og du har forstått det riktig, hvis man bruker en HDMI kabel og HDMI oppløsning på tv-en vil man få den typen signal rett inn i tv-en ;)

Lenke til kommentar
Ah, så flott .... mini-DVI har du noe bilde av denne porten? (nysjerrig) :)

OM jeg skal kjøpe en sån kabel så trenger mer enn 2m, jeg tenker noe nærmere 5m jeg :) Men ikke har jueg tv som støtte HDMI-signaler så det får være en stund, men det kommer ;)

7251911[/snapback]

Det er den tredje kontakten fra venstre når man ser på venstresiden av en MacBook. :)

Lenke til kommentar
Når du overfører bildet til Tv-skjerm, kan det jo være kjekt å gjøre det samme med lyden? Hvilken kabel trenger en/hva må en gjøre for å få til dette?

7252893[/snapback]

En slik en skal funke:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304809

Koble den til tvens phono-input, velg rett kanal (AV1, AV2...) og så skal du ha lyd. Du må passe på at bildet går til samme kanal (AV1, AV2).

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert selve kvaliteten på lyden blir så veldig mye bedre, men med feks et surroundanlegg vil du med en DVD få skikkelig filmlyd.

Mener at det ikke er vanlig optisk ut/inngang, men en "vanlig" 3,5mm jack med integrert optisk i. Trenger noe som heter toslink adapter eller noe sånt for å få optisk ut av den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...