Stor Oddnoga Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ikke noe problem det. Har min 17" iMac (Core Duo) koblet til TVen (en Sony 32" LCD) hele tiden. Bruker Frontrow til filmer og diverse, og surfer litt. Virker veldig greit. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Det er som sagt ikke noe problem å koble til en TV. Best resultat får du selvfølgelig med en lcd tv med god oppløsning, men det fungerer også med bilderørstv. Det funker dog best til film, er ikke noe særlig til tekstbehandling. 24" skjermen er svær! 20" iMac virker større enn en vanlig 20" widescreen skjerm, kanskje grunnet de hvite flatene. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg har sett og prøvd 24" i butikk og er fortsatt usikker på om jeg vil ha den, en valig 20" holder da lenge til generel tekstbehandling og internettsurfing med en anelse spilling om jeg får et "kick" en sjelden gang Det var betryggende at man kunne koble til en TV, jeg trodde faktisk dette ikke var mulig med iMac Jeg har ikke planer om benytte tven til noe annet enn filmtitting uansett så det passer bra.. Jeg legger merke til at disse skjermene er HD klare, kan man benytte samme kvalitet på skjermbilde på tv-en også? (altså at man kjører HDMI signal inn på tv-en) Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hei. Har fått låne meg en mac book pro nå rå marskin Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Det er nydelige maskiner, ja Lenke til kommentar
martbo Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Det var betryggende at man kunne koble til en TV, jeg trodde faktisk dette ikke var mulig med iMac Jeg har ikke planer om benytte tven til noe annet enn filmtitting uansett så det passer bra.. Jeg legger merke til at disse skjermene er HD klare, kan man benytte samme kvalitet på skjermbilde på tv-en også? (altså at man kjører HDMI signal inn på tv-en) 7251662[/snapback] Den gamle iMacen manglet skjermutgang, den nye har dette. Det er så vidt jeg vet DVI utgang på maskinen, og du får kjøpt HDMI overgang. Da får du HDMI rett inn i tven, om jeg har forstått det korrekt Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Skal jeg ha noe, blir det en ny iMac som da har denne skjemutgangen (les. DVI) og om jeg da kan kjøpe en overgang til HDMI så er det vel et klart alternativ til s-video (antar dette er tilgjengelig på mac også) som lar man få ganske bra bilde på tv-en i dag, og du har forstått det riktig, hvis man bruker en HDMI kabel og HDMI oppløsning på tv-en vil man få den typen signal rett inn i tv-en Lenke til kommentar
martbo Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Belkin har en kabel som gjør det du vil. Den koster 790,- for 1,2 meter. 2,4 meter koster 890,- . Alle priser er fra http://apple.com/norwaystore Bare å søke på HDMI så finner du den. Det er ikke DVI ut, det er mini-DVI. Fant dette hos apple Mini-DVI output port with support for DVI, VGA, S-video, and composite video connections via adapter Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ah, så flott .... mini-DVI har du noe bilde av denne porten? (nysjerrig) OM jeg skal kjøpe en sån kabel så trenger mer enn 2m, jeg tenker noe nærmere 5m jeg Men ikke har jueg tv som støtte HDMI-signaler så det får være en stund, men det kommer Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ah, så flott .... mini-DVI har du noe bilde av denne porten? (nysjerrig) OM jeg skal kjøpe en sån kabel så trenger mer enn 2m, jeg tenker noe nærmere 5m jeg Men ikke har jueg tv som støtte HDMI-signaler så det får være en stund, men det kommer 7251911[/snapback] Det er den tredje kontakten fra venstre når man ser på venstresiden av en MacBook. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ok, takk for den ... skal se om jeg ikke finner noe bilde av den, litt nysjerrig på utseende av den Lenke til kommentar
martbo Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Mini DVI er kontakten i midten av bildet. Tatt med mobil av min 12" PB. Du får overganger mellom mini dvi og vanlig Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ok, det er slik den ser ut .. Men at kabelen mellom den der og HDMI på en Tv er så dyr, det forstår jeg ikke Lenke til kommentar
dabear Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Når du overfører bildet til Tv-skjerm, kan det jo være kjekt å gjøre det samme med lyden? Hvilken kabel trenger en/hva må en gjøre for å få til dette? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 En vanlig stero kabel med jack-plugg burde funke fint, er ikke helt sikker på hva folk foretrekker ved LCD-skjermer dog. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Når du overfører bildet til Tv-skjerm, kan det jo være kjekt å gjøre det samme med lyden? Hvilken kabel trenger en/hva må en gjøre for å få til dette? 7252893[/snapback] En slik en skal funke: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304809 Koble den til tvens phono-input, velg rett kanal (AV1, AV2...) og så skal du ha lyd. Du må passe på at bildet går til samme kanal (AV1, AV2). Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Det er også en mulig å bare sette pluggen inn i hodetelefon-utgangen ting tv-en og med dette bruk annlegget ditt (les. om du har et) til å spille av lyden på tv-en din med. Dette funker veldig bra, og jeg bruker dette selv. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Det er vel digital ut/inngang på iMacen Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Da er det jo ikke verre enn å kjøpe en slik kabel inn til annlegget ens da, mne jeg vet ikke hvor mye bedre lyden blir, har ikke testet dette Lenke til kommentar
martbo Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Det er ikke sikkert selve kvaliteten på lyden blir så veldig mye bedre, men med feks et surroundanlegg vil du med en DVD få skikkelig filmlyd. Mener at det ikke er vanlig optisk ut/inngang, men en "vanlig" 3,5mm jack med integrert optisk i. Trenger noe som heter toslink adapter eller noe sånt for å få optisk ut av den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå