DannyVice Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Hey, Fått macen idag, kjempefornøyd. Men 1 spørsmål atter engang. Må jeg innstallerer World Of Warcraft fra scratch igjen for at det skal funke det er jo flere dager med oppdateringer Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Ja det må du, men det er ikke så stress som det kan virke. Det er jo ikke slik at du må laste ned alle oppdateringene som har komme ut på nytt. Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Oki, takker for svar Btw, er det ingen måte å strekke Safari? :1 Den vises bare på halve skjermen på en måte. Vil helst ha den så strekt vidt som mulig. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Av de runde knappene, trykk på den lengst til høyre. Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Den røde, oransje og grønne? Ja, den strekker den nedover. Men den dekker fortsatt ikke hele skjermen. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Nederst i hjørnet kan du strekke ut slik du ønsker. Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Nederst i hjørnet kan du strekke ut slik du ønsker. Nydelig, takker Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Innstallerte "Click2flash" eller noe i den duren for å ordne opp med youtube videoene mine, men denne greia har bare gjort ting mer irriterende. Hvordan får jeg avinnstallert slik? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Innstallerte "Click2flash" eller noe i den duren for å ordne opp med youtube videoene mine, men denne greia har bare gjort ting mer irriterende. Hvordan får jeg avinnstallert slik? Uninstalling ClickToFlash: for versions 1.5 and later, go to the Settings window and click the "Uninstall ClickToFlash" button. For versions prior to 1.5, navigate to ~/Library/Internet Plug-ins/ in the Finder, where ~ is your home folder, and delete the item named "ClickToFlash.webplugin" (or "ClickToFlash.plugin"). Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Den røde, oransje og grønne? Ja, den strekker den nedover. Men den dekker fortsatt ikke hele skjermen. Maksimeringsknappen utvider bare vinduet til bredden på nettsiden som vises i Safari. Jeg måtte ha fullskjerm på nettleseren før, men nå foretrekker jeg faktisk at nettleservinduet ikke dekker hele skjermen. Nå har jeg bare en liten 13", men jeg har nok plass til at jeg f.eks. enkelt kan dra bilder til skrivebordet. Hadde jeg hatt større skjerm så kunne jeg også hatt Tweetie og kontaktlisten i Adium på den ene siden av nettleseren. Og kanskje enkel tilgang til diskikoner på skrivebordet i tillegg. Tror jeg må kjøpe meg en iMac, gitt ... Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Er det mulig å være i et nettverk? Altså at jeg kan se videofiler jeg har på en Windows 7 PC i stua o.l? Og slik at Remote Desktop kanskje fungerer? eller er det bare via PCer at dette funker? Lenke til kommentar
trallenils Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Du kan laste ned Remote Desktop klient til mac her http://www.microsoft.com/mac/products/remo...op/default.mspx Du kan se videofiler fra en Windows maskin over nettverket ja. Hos meg pleier de å komme opp automatisk i Finder under places menyen til venstre, hvis ikke kan du trykke command+k og skrive smb://ipadresse-til-maskinen. Endret 9. desember 2009 av danjel Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Du kan laste ned Remote Desktop klient til mac her http://www.microsoft.com/mac/products/remo...op/default.mspx Du kan se videofiler fra en Windows maskin over nettverket ja. Hos meg pleier de å komme opp automatisk i Finder under places menyen til venstre, hvis ikke kan du trykke command+k og skrive smb://ipadresse-til-maskinen. Tusen takk for hjelpen! Jeg har på følesen at jeg maser ekstremt nå, men et par spm til :1 (Jeg har prøvd å google). 1. På den ekstern hardisken min i macen står det at jeg bare kan lese, altså ikke endre ting elns. Hva må gjøres for at den er no mer enn bare "lesbar" 2. Hvordan endrer jeg til at alle videofiler skal vises i VLC? Den åpner bare i quicktime e.l hele tida. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 1. Den er vel formatert i NTFS, installer MacFUSE (og ntfs-3G?, dette har jeg aldri hatt behov for, men noen andre har sikkert peiling) for å få full tilgang, eller formater disken til FAT32 (lese og skrive, funker i Windows, takler ikke filer på over 4 GB) eller HFS+ (funker ikke i Windows uten ekstra programvare, men er det foretrukne filsystemet på mac). 2. Sekundærklikk på ei videofil, velg "åpne med"->"annet", velg VLC, huk av "åpne alltid med" og trykk OK. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) trykk på fila, høyerklikk, så "get info". på den står det "open with", under "change all" Endret 9. desember 2009 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
dabear Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 En slik en kommer snart i posten til meg: 80GB intel x25 hos dustinhome. Jeg skal putte den i min macbook 2,1. Så får vi se om det blir kjappere Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 SSD begynner å bli anstendig priset nå, vurderer å gå over selv snart. Har brukt en MBP med SSD en del – helt usannsynlig kjapt; i det jeg trykker enter i Quicksilver er programmet oppe. Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 iMac 27" i5 has arrived! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Gratulerer, Aleksander Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 1. Den er vel formatert i NTFS, installer MacFUSE (og ntfs-3G?, dette har jeg aldri hatt behov for, men noen andre har sikkert peiling) for å få full tilgang, eller formater disken til FAT32 (lese og skrive, funker i Windows, takler ikke filer på over 4 GB) eller HFS+ (funker ikke i Windows uten ekstra programvare, men er det foretrukne filsystemet på mac).2. Sekundærklikk på ei videofil, velg "åpne med"->"annet", velg VLC, huk av "åpne alltid med" og trykk OK. Ah, takker. Jeg installerte Win 7 via boot camp (er enkelte programmer jeg må bruke via windows). Men lyset er ultra skarpt og finner ikke noe lys settings. Må jeg laste ned noe spesielle drivere eller er jeg stuck med dette lyset :1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå