Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå får jeg plutselig ikke slettet alt i papirkurven siden det står at programmet er åpnet selv om programmet ikke engang ble innstallert på Mac'n... en hendig løsning på dette problemet?

 

Og jeg spør igjen ang. Adium ved at nicket mitt kun viser hotmail adressen og ikke det jeg selv vil ha. Noen løsning på dette?

 

Jeg har av og til litt trøbbel med avspilling på youtube også... stopper å spille av filmene en liten stund før den egentlig slutter og fortsetter ikke selv om den loader. Er det Safari som kan foråsake dette?

Endret av DSG
Lenke til kommentar

DannyCool:

 

Når bestilte du?

Så vidt jeg husker fra da jeg bestilte min mac så betyr "ute til levering" bare at den er på vei, ikke at den blir levert til deg riktig enda. Kan være jeg tar feil. ;)

Min MacBook brukte ca akkurat en uke på å komme fra Nederland (?) til Trondheim, hadde det ikke vært for den hersens helga hadde den nok kommet tidligere ...

Lenke til kommentar
DannyCool:

 

Når bestilte du?

Så vidt jeg husker fra da jeg bestilte min mac så betyr "ute til levering" bare at den er på vei, ikke at den blir levert til deg riktig enda. Kan være jeg tar feil. ;)

Min MacBook brukte ca akkurat en uke på å komme fra Nederland (?) til Trondheim, hadde det ikke vært for den hersens helga hadde den nok kommet tidligere ...

 

 

3. Desember bestilte jeg :)

Lenke til kommentar
Hei,

 

Har et spm. Jeg har bestilt Macbook fra Apple.no

 

Det står no foreløbing:

 

Antatt leveringsdato : 10 Desember (kan bli endret)

Nåværende leveringstatus: Ute til levering - 7 Desember

 

Betyr det at den er ute til idag? (Altså at jeg får den idag). Gleder moi til førstegangs mac :)

Har du prøvd å spore pakken på tnt eller ups (du skriver ikke hvem som er frakteselskapet) Der står det kanskje noe annet?
Lenke til kommentar
Hei,

 

Har et spm. Jeg har bestilt Macbook fra Apple.no

 

Det står no foreløbing:

 

Antatt leveringsdato : 10 Desember (kan bli endret)

Nåværende leveringstatus: Ute til levering - 7 Desember

 

Betyr det at den er ute til idag? (Altså at jeg får den idag). Gleder moi til førstegangs mac :)

Har du prøvd å spore pakken på tnt eller ups (du skriver ikke hvem som er frakteselskapet) Der står det kanskje noe annet?

 

 

Aha! Jeg viste ikke at jeg kunne spore den via fraktselskapet. De sier iallefall dette, så da regner jeg med den ankommer imorgen :D

Your package is in the UPS system and has a rescheduled delivery date of 12/09/2009.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Aargh :realmad:

 

Det er ikke før man bruker windows igjen at man virkelig kjenner hvor helt sykt fantastisk mye bedre OSX er. Jeg skal bruke en HP Photosmart 2610 som er koblet til min Airport Extreme på en Acer bærbarmaskin med XP. Etter noe om og men finner jeg endelig skriveren gjennom bonjour, men jeg har selvfølglig ikke en eneste driver til Photo"smart". Så jeg leter frem en driver på HPs smått elendige sider og begynner å laste ned. Om en halv time vil jeg være den heldige eieren av en driver til min HP skriver.

 

Det tok meg ca 20 sekunder å legge til skriveren på macen min.

 

Hvis noen kan vise meg hvilken j*vel som har laget Windows skal jeg egenhendig jakte ham ned og myrde ham. ( Som dere kanskje forstår har jeg hatt problemer med Windows før.)

 

(PS: Jeg vet hvem Bill Gates er hvis noen skulle tro noe annet.)

Lenke til kommentar

Update!: Nedlastningen frøs. Jeg prøver meg på å koble skriveren rett i maskinen i håp om at den kan finne driveren selv, og laste den ned i en fei. Dessverre har jeg allerede koblet til en ett par andre PCer til skriveren allerede. Det er ikke godt å si hva som vil skje når jeg nå kobler den fra Airporten.

Lenke til kommentar

La meg sitere meg selv til min bror:

(Noe ufint språk, så jeg gjemmer det i en spoiler for å spare sarte sjeler.)

 

 

 

Kem i hælvette e d som engang vurdér å kjøp nå sånn førrbanna drit som en jævla fett-PC? Den sku ha vært brennt heile skiten.

 

 

 

Det skal sies at jeg ikke var spesielt forbannet, men det er fint å lufte litt i blant. Jeg forsøker meg på å laste ned driver fra HP.com igjen.

Lenke til kommentar

Det er da ikke åtte år siden det ble oppdatert sist? Det er vel enda det mest brukte OSet deres? På den andre siden gikk det forholdsvis greit å legge skriveren til på stasjonær PCen, som tydeligvis hadde driverene i Bonjour allerede.

 

Driver installeringen fra HP klikket to ganger før det gikk å installere den på tredje forsøk. Dessverre gikk det som fryktet. Det hjalp ikke en døyt når det kommer til Bonjour. Noen som har tips om hvordan jeg skal få lagt til skriveren gjennom Airporten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...