Cucum(r) Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Ellers er det forresten alment kjent både hvor Quicksilver kommer fra og hvem som har vært med på utviklingen, men han har bevegd seg over til andre prosjekter nå, og anser det som et avsluttet prosjekt. Jepp. Nicholas Jitkoff jobber no for Google, blant anna på Googles Quick Search Box. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Kjapt spørsmål: Jeg har en gammel Power Mac G4 Cube. Har hørt at mac ikke liker alle typer hardware. Er dette fordi all hardware må passe sammen, eller fordi OS X ikke liker visse typer\merker hardware? Skal sette inn en ny harddisk og lurer på om det har noen å si hva slags type\merke jeg setter inn, da maskinen skal kjøre ubuntu uansett. Takk på forhånd - LC Endret 5. desember 2009 av Liquid Crystal Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Samme hvilken harddisk du setter inn. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Gitt at den passer med kontaktene på hovedkortet. G4 Cube har vel bare P-ATA, og ikke SATA, så det er greit å være obs på. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Er man nødt til å ha egne eksterne harddisker til Mac? Får ikke min Packard Bell til å fungere med min nye iMac Har 200GB jeg vil overføre til maskinen og jeg har ingen annen idé hvordan jeg kan overføre... Jeg innstallerte også "Vuze", men noe gikk galt under innstallasjonen og nå får jeg ikke fjernet innstallasjonsikonet fra docken... får bare beskjed om at programmet kjører, men jeg får heller ikke avsluttet det Endret 5. desember 2009 av DSG Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Skal gå med hvilken som helst disk, så lenge den følger normale formater. Har du prøvd tvungen avslutning av Vuze? Ctrl-click på ikonet, så dukker det opp en meny, hold så inne alt – force quit blir et alternativ. Endret 5. desember 2009 av Euklid Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Skal gå med hvilken som helst disk, så lenge den følger normale formater. Har du prøvd tvungen avslutning av Vuze? Ctrl-click på ikonet, så dukker det opp en meny, hold så inne alt – force quit blir et alternativ. Der lærte jeg noe nytt! Får prøve videre med disken. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Skal gå med hvilken som helst disk, så lenge den følger normale formater. Har du prøvd tvungen avslutning av Vuze? Ctrl-click på ikonet, så dukker det opp en meny, hold så inne alt – force quit blir et alternativ. Der lærte jeg noe nytt! Får prøve videre med disken. Disken din har sikkert filsystemet NTFS, det er ikke støttet i OS X. Det finnes programmer som legger til støtte for det, men jeg kommer ikke på hva de heter. Det dukker sikkert opp noen i tråden som vet det. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 OS X støtter NTFS, men bare lesing. Hvis man skal kunne skrive, må man bruke tredjepartsdrivere f.eks. via MacFuse. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 OS X støtter NTFS, men bare lesing. Hvis man skal kunne skrive, må man bruke tredjepartsdrivere f.eks. via MacFuse. Jøsseballa, der får jeg for å ikke følge med i timen. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Er det ikke Write-support i Snow Leopard, nå? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jo det skal være det, hvertfall i prinsippet, men den er ikke offisiell fra Apple sin side. Støtten er altså der, men den er slått av som default. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 How to enable NTFS read/write-support in SL Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg lasta ned Macfuse men har ingen idé om hva jeg skal gjøre... får fremdeles bare at den eksterne harddisken ikke funker på maskinen. Hva er "snow leopard" for noe, mitt operativsystem heter bare OS X... sikkert et dumt spørsmål men jeg er helt fersk Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Snow Leopard = 10.6. OS X = hva som helst som begynner på 10. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Snow Leopard er kodenavnet til det nyeste oprativsystemet (versjon 10.6.x) , den forrige versjonen hadde kodenavn Leopard (10.5.x) og den før det hadde kodenavn Tiger (10.4.x) Endret 6. desember 2009 av Garreth Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Det er siste versjon av OS X, apple kaller de forskjellige versjonen for diverse kattedyr: OS X 10.0 Cheetah OS X 10.1 Puma OS X 10.2 Jaguar OS X 10.3 Panther OS X 10.4 Tiger OS X 10.5 Leopard OS X 10.6 Snow Leopard Du kan se hvilken versjon nr du har ved å gå på "eple - om denne maskinen" Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Fikk alle med seg at Snow Leo er den siste versjonen av OS X? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Som i at neste OS fra apple blir OS XI/11.0? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Fikk alle med seg at Snow Leo er den siste versjonen av OS X? Skulle gjerne hatt kilde på det der gitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå