Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjapt spørsmål:

 

Jeg har en gammel Power Mac G4 Cube. Har hørt at mac ikke liker alle typer hardware. Er dette fordi all hardware må passe sammen, eller fordi OS X ikke liker visse typer\merker hardware?

Skal sette inn en ny harddisk og lurer på om det har noen å si hva slags type\merke jeg setter inn, da maskinen skal kjøre ubuntu uansett.

 

Takk på forhånd - LC

Endret av Liquid Crystal
Lenke til kommentar

Er man nødt til å ha egne eksterne harddisker til Mac? Får ikke min Packard Bell til å fungere med min nye iMac :hmm:

Har 200GB jeg vil overføre til maskinen og jeg har ingen annen idé hvordan jeg kan overføre...

 

Jeg innstallerte også "Vuze", men noe gikk galt under innstallasjonen og nå får jeg ikke fjernet innstallasjonsikonet fra docken... får bare beskjed om at programmet kjører, men jeg får heller ikke avsluttet det :dontgetit:

Endret av DSG
Lenke til kommentar
Skal gå med hvilken som helst disk, så lenge den følger normale formater.

 

Har du prøvd tvungen avslutning av Vuze? Ctrl-click på ikonet, så dukker det opp en meny, hold så inne alt – force quit blir et alternativ.

 

Der lærte jeg noe nytt! :)

 

Får prøve videre med disken.

Disken din har sikkert filsystemet NTFS, det er ikke støttet i OS X. Det finnes programmer som legger til støtte for det, men jeg kommer ikke på hva de heter. Det dukker sikkert opp noen i tråden som vet det. :)

Lenke til kommentar

Det er siste versjon av OS X, apple kaller de forskjellige versjonen for diverse kattedyr:

 

OS X 10.0 Cheetah

OS X 10.1 Puma

OS X 10.2 Jaguar

OS X 10.3 Panther

OS X 10.4 Tiger

OS X 10.5 Leopard

OS X 10.6 Snow Leopard

 

Du kan se hvilken versjon nr du har ved å gå på "eple - om denne maskinen"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...