Jesper Karsrud Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Webcam-støtte er det dårlig med på MSN-klienter på Mac fordi Microsoft ikke tillater alle tredjepartsklienter tilgang til deres nettverk 100%. Dette fører bl.a. til treg filoverføringer fordi man ikke får tilgang til Microsofts P2P-nettverk som blir brukt i forbindelse med Messenger. Tror AMSN har støtte for webcam, men Adium har støtte for en haug av andre IM-nettverk i tillegg til MSN, såeh.... Skype er nok heller å foretrekke for webcam uansett. Evt. iChat om den andre enden også har Mac. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Skype er helt klart å foretrekke, om ikke iChat med Google Talk. Kvaliteten på lyd og bilde er mye bedre enn den av MSN på dette punktet, ihvertfall fra Skype. Og hvem har vel ikke Gmail eller Skype i dag? Videostøtte er planlagt i neste store versjon av Adium, men det tar tid å lage slike løsninger når folk som Microsoft ikke vil støtte noen tredjepart. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Var og prøvde en MacBook Pro 13" på Eplehuset i dag, og må ærlig innrømme at jeg ble litt småforelsket. Den har liksom alt jeg har ønsket meg med en bærbar pc: utrolig sterkt aluminiumskabinett som også gjør pcen ganske kjølig tenker jeg, gode taster med lys i, god skjerm, fantastisk touchpad og et design ingen andre matcher. Så tok og bestilte meg den versjonen til 12500 på applestore. Regner med Apple ikke kommer til å slippe ut en ny MBP med det første? Og pleier applestore å være raske med levering? Endret 1. desember 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) MacRumors er best practice på kommende oppdateringer: http://buyersguide.macrumors.com/ Men det går vel minst et par måneder før det kommer noe særlig, og de helt enorme oppdateringene er det vel ingen som forventer? Elkjøp har forresten tilbud på billigmodellen i dag, 8500,-. Endret 1. desember 2009 av Euklid Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Ja var å kikket litt på den siden nettopp. Det eneste som er ventet til neste år er vel oppgradering på cpu? Og det gidder jeg ikke vente på. Ang. tilbudet til elkjøp på "billigvarianten": er ikke 2gb ram litt lite på en MBP? Og i tillegg kan vel 2,53ghz komme godt med, i stedet for 2,26 på billigvarianten? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 RAM kan du jo putte inn selv – får mye minne for den prisforskjellen. Om det er verdt forskjellen i prosessorhastighet kommer jo bare an på din bruk og lommebok. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Hmmm. Det er jo ikke såå stor forskjell i cpu-hastighetene. Men hva koster det å oppgradere billigversjonen til 4 gb ddr3 1066mhz da? Har du link til riktige typen? For i såfall burde jeg kanskje spare de 4000 og heller kjøpe den billigste på elkjøp Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Alle detaljer om minne finner du her: http://support.apple.com/kb/HT1270 Og priser har de sikkert på komplett eller annet, 2GB-brikker ligger på ca 500. Så det blir ikke mye penger av det! Ville vært rask som svint med å kjøpe på Elkjøp, skulle jo bare være et dagstilbud, men er tilsynelatende fremdeles tilgjengelig. Endret 1. desember 2009 av Euklid Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Koster 1600 kr inkl frakt for 2x2gb av riktige typen fra komplett ser jeg. Så inkl frakt fra elkjøp blir det da ca 10 000 kr. Men det er jo fortsatt 2500 kr billigere, for litt tregere cpu og litt mindre harddisk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 2. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 Var og prøvde en MacBook Pro 13" på Eplehuset i dag, og må ærlig innrømme at jeg ble litt småforelsket. Den har liksom alt jeg har ønsket meg med en bærbar pc: utrolig sterkt aluminiumskabinett som også gjør pcen ganske kjølig tenker jeg, gode taster med lys i, god skjerm, fantastisk touchpad og et design ingen andre matcher. Så tok og bestilte meg den versjonen til 12500 på applestore. Regner med Apple ikke kommer til å slippe ut en ny MBP med det første? Og pleier applestore å være raske med levering? jo, det kommer en rimelig heftig oppgradering til MBP ganske snart, vent på den ville jeg ha gjort. det er snakk om de nye Intel i5 og i7 CPU`ene, så hele innmaten blir ny. da blir det 4 kjerners og 8 logiske kjerner på MBP Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 2. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 Sikker på det? Av det jeg har lest så er det snakk om nye 2-kjernersprosessorer fra intel, på mellom 2 og 3 ghz. Finnes det noen sikre kilder på at det er snakk om noe annet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 2. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) er nesten 90% sikker på at det er de nye Nahalem prossesorene som sitter i de nye iMacene, men ja mobile versjonen er dual core, men kan kjøre to tråder per kjerne, så 4 logiske. dessuten kommer disse i en laptop utgave i januar, så sjangsen er rimelig høy for at det blir i5 og i7 i MBP`en også. men det er fortsatt rykter, men apple rykter pleier å stemme.. uansett så er denne oppgraderingen verdt å vente på, vi får sikker også nye skjermkort, minne, harddisk m.m Intel Cpuene kommer i januar og syklusen til MBP er 200 dager, det har nå gått 177 dager. Endret 2. desember 2009 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 Koster 1600 kr inkl frakt for 2x2gb av riktige typen fra komplett ser jeg. Så inkl frakt fra elkjøp blir det da ca 10 000 kr. Men det er jo fortsatt 2500 kr billigere, for litt tregere cpu og litt mindre harddisk. 2 stk av denne så er du på 900,- + porto. Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 2. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 Noen som har prøvd eller vet om bytte prossesor på mac mini? Fordi komplett.no selger jo 3,0 ghz 2-kjerner for samme pris som apple oppgradere til 2,6 ghz på mac mini.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 2. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 Får ikke byttet prosessor på Mac Mini. CPU sitter fast på hovedkortet, så for å bytte CPU må du bytte hovedkort, og det koster en liten formue. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 2. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) phax: det var straks litt billigere ja er nesten 90% sikker på at det er de nye Nahalem prossesorene som sitter i de nye iMacene,men ja mobile versjonen er dual core, men kan kjøre to tråder per kjerne, så 4 logiske. dessuten kommer disse i en laptop utgave i januar, så sjangsen er rimelig høy for at det blir i5 og i7 i MBP`en også. men det er fortsatt rykter, men apple rykter pleier å stemme.. uansett så er denne oppgraderingen verdt å vente på, vi får sikker også nye skjermkort, minne, harddisk m.m Intel Cpuene kommer i januar og syklusen til MBP er 200 dager, det har nå gått 177 dager. Ja faen, kommer vel kanskje lettere oppdateringer når det gjelder minne, grafikk og harddisk også. Så det er altså ventet en ny MBP iløpet av januar? I så fall burde jeg vel nesten vente. Hva mente du med syklusen? At MBP i snitt oppdateres hver 200. dag? Endret 2. desember 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 Det er i gjennomsnitt 200 dager mellom hver oppdatering av MBP. Hvis du trenger maskinen nå, kjøp. Hvis ikke du trenger den med en gang, bør du vente til neste oppdatering, men det kommer helt an på hvor fort du trenger den. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 2. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 Har ikke behov, men har jævla lyst på en mac Kan vel alltids vente litt. Lenke til kommentar
LemonDog Skrevet 2. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 Har en 27" iMac på vei i posten, og sitter og ser på tastaturer med numpad på apple store, men finner bare kablet. Noen som vet om Apple kommer til å lansere trådløst tastatur med numpad i nærmeste framtid? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 2. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2009 Bare på mavefølelsen: neppe. Vil tro markedet for noe slikt er såpass begrenset at det ikke svarer seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå