Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Macbook Pro-en til kjæresten min valgte å dø på seg i dag. Helt ut av det blå ville den først ikke våkne fra dvale, så hun holdt inne av/på-knappen og skrudde den av før hun skrudde den på igjen. Det optiske drevet gir lyd fra seg som vanlig, men skjermen er svart, det kommer ingen oppstartslyd og i det hele tatt. Tenkte først det kanskje kunne være lyset i skjermen som var gåent, men jeg ser ikke noe om jeg lyser på skjermen med ei kraftig lampe. Har også prøvd alle triksa som Apple gir på support-sidene sine (reset PRAM, reset SMC) uten at det hjalp. Noen som har noe begrep om hva som er galt og hva jeg kan gjøre, eller må den leveres inn på Eplehuset? Maskina er kjøpt i 2007, så jeg er lite sugen på å krangle om forbrukerkjøpsloven med dem ...

Maskinen er 2 år, forbrukerloven beskytter deg i 5. Det skal ikke være behov å krangle om noe som helst. Sørg bare for at du har papirene Eplehuset skulle trenge for å ta den inn til service.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maskinen er 2 år, forbrukerloven beskytter deg i 5. Det skal ikke være behov å krangle om noe som helst. Sørg bare for at du har papirene Eplehuset skulle trenge for å ta den inn til service.

Fikk hjelp av en hyggelig bruker over PM. Er mest sannsynlig en kjent feil dekket av utvidet garanti. :)

Lenke til kommentar

Hva tjener jeg på å oppgradere fra leopard til snow leo. mhp ytelse?

Jeg har en macbook pro og en macpro (sistnevnte er av eldre dato, og skal kjøre 9 GB internminne snart) - har fått tilbud om engelsk utgave av familiepakken med ilife,iworks og snow for 800 kr ink alt, mens oppgradering for bare en maskin koster vel 250 kr ca i Norge, så undret om noen hadde en god ide?

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som har problemer med at alle flash videoer hakker i Firefox? Leste at å forandre på en setting i configen skulle hjelpe, men det gjorde det ikke.

Edit: Det er egentlig ikke bare flash videoer, men alle vanlige sider også. Det hakker når jeg scroller ned eller skal skrive noe (skjedde 3 ganger når jeg skrev dette)

Endret av Åsen
Lenke til kommentar

Enig i det, men det er ikke bare på sider med flash det skjer. Er på alle sider uansett hvordan de er.. så ut som en ganske interessant plug-in though. Liker at man kan se på youtube videoer i quicktime og ikke flash.. tror jeg skal oppdatere til SL først. Har ikke lyst til å gi opp på firefox..

Lenke til kommentar

Hei, har et lite problem nå. Skal lage en partisjon med windows på. Jeg åpner bootcamp assistenten og velger hvor mange GB jeg vil ha. Når jeg trykker på partisjon så begynner den, men får fort denne feilmeldingen:

Disken kan ikke partisjoneres fordi noen filer ikke kan flyttes.

Lag en sikkerhetskopi av disken, og formater den som ett volum med formatet Mac OS Extended (journalført) ved hjelp av Diskverktøy. Gjenopprett dataene dine til disken, og prøv å bruke Boot Camp-assistent igjen.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...