Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bullet er alt+Q -> •

Eller alt+shift+. -> ·

Mye rart som kan skrives med alt+tast/alt+shift+tast:

€©™£€∞§|[]≈±`•Ω醵üıœπ˙~ß∂ƒ¸˛√ªfiöä'≤÷≈ç‹›‘’‚…–Ÿ¡®¥¢‰¶\{}≠¿°˝É‡˜ÜˆŒ∏˚^◊∑∆∫¯˘¬ºflÖÄ≥⁄Ç«»“”„·—

Hvis du åpner opp on screen-tastaturet kan du lett se hvilke tastekombinasjoner som gjør hva ved å holde inne alt/alt+shift.

Endret av PT
Lenke til kommentar
Gleder meg veldig til iMac 27" i7 kommer på døren!

Bestilte min iMac 27" I7 Quad Core nå nettopp. Blir min første Mac og jeg gleder meg villt. Kjøpte en 21,5" iMac til kona i forrige uke og blei helt betatt av maskina og OSX. Har handla for 30k hos Eplehuset på under ei uke, godt det er halv skatt i desember . :p

Lenke til kommentar

Bestilte min iMac 27" I7 Quad Core nå nettopp. Blir min første Mac og jeg gleder meg villt. Kjøpte en 21,5" iMac til kona i forrige uke og blei helt betatt av maskina og OSX. Har handla for 30k hos Eplehuset på under ei uke, godt det er halv skatt i desember . :p

Gratulerer til både deg og din bedre halvdel :)

Lenke til kommentar

Gratulerer til dere begge :new_woot:

Birger :)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle installere Snow Leopard nå.. Kan jeg bare installere over Leopard og beholde alle filer som ligger lagret, eller må jeg slette alt og installere SL på en ren hd? Jeg har noen torrents liggende i transmission, vil disse bli borte etter installering av SL?

Endret av Åsen
Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle installere Snow Leopard nå.. Kan jeg bare installere over Leopard og beholde alle filer som ligger lagret, eller må jeg slette alt og installere SL på en ren hd? Jeg har noen torrents liggende i transmission, vil disse bli borte etter installering av SL?

Først av alt, ta alltid backup. Det går helt greit å bare installere over Leopard. Filene skal ikke forvinne, men det er likevel ingen garanti. Det kan forresten hende at Transmission ikke virker i SL. Er noen som har problemer her. Om det ikke skulle funke hos deg kan du jo laste ned µTorrent for Mac. :)

Lenke til kommentar

Macbook Pro-en til kjæresten min valgte å dø på seg i dag. Helt ut av det blå ville den først ikke våkne fra dvale, så hun holdt inne av/på-knappen og skrudde den av før hun skrudde den på igjen. Det optiske drevet gir lyd fra seg som vanlig, men skjermen er svart, det kommer ingen oppstartslyd og i det hele tatt. Tenkte først det kanskje kunne være lyset i skjermen som var gåent, men jeg ser ikke noe om jeg lyser på skjermen med ei kraftig lampe. Har også prøvd alle triksa som Apple gir på support-sidene sine (reset PRAM, reset SMC) uten at det hjalp. Noen som har noe begrep om hva som er galt og hva jeg kan gjøre, eller må den leveres inn på Eplehuset? Maskina er kjøpt i 2007, så jeg er lite sugen på å krangle om forbrukerkjøpsloven med dem ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...