Euklid Skrevet 13. november 2009 Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 Poenget er å få frem rare tegn, ikke sant? Alt-command-T kommer du et stykke med, hold inne alt/shift, så ser du en del muligheter. Skal du ha rarere tegn tror jeg du må bruke character viewer. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. november 2009 Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 rar og rar.. Bruker mest til å skrive f.eks bullets eller slikt, raskt og enkelt. Er klar over cmd-alt-t som er fin nok den, synes bare det er ganske tungvint. Men jeg antar det var et nei, alt-koder på mac går ikke? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. november 2009 Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 Det finnes bare andre kombinasjoner. Desverre er ikke det noe jeg kan hjelpe deg med, kanskje noen andre her husker dem. Lenke til kommentar
PT Skrevet 14. november 2009 Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Bullet er alt+Q -> • Eller alt+shift+. -> · Mye rart som kan skrives med alt+tast/alt+shift+tast: €©™£€∞§|[]≈±`•Ω醵üıœπ˙~ß∂ƒ¸˛√ªfiöä'≤÷≈ç‹›‘’‚…–Ÿ¡®¥¢‰¶\{}≠¿°˝É‡˜ÜˆŒ∏˚^◊∑∆∫¯˘¬ºflÖÄ≥⁄Ç«»“”„·— Hvis du åpner opp on screen-tastaturet kan du lett se hvilke tastekombinasjoner som gjør hva ved å holde inne alt/alt+shift. Endret 14. november 2009 av PT Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. november 2009 Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 ah, takker Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 14. november 2009 Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 Gleder meg veldig til iMac 27" i7 kommer på døren! Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 14. november 2009 Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 Gleder meg veldig til iMac 27" i7 kommer på døren! Second! Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 14. november 2009 Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 Gratulerer, begge to! Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 14. november 2009 Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 Yeah, Mac-fan i over 2 år uten å ha eid/prøvd noen modeller selv. iPhone OSet fikk meg til å lure på hvordan jeg holdt ut Windows Mobile tidligere, og jeg tenker det blir en rekke tilsvarende lettelser med Mac OS ⟺ Windows. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. november 2009 Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 Mac OS er ikke for alle, men det er utvilsomt verdt å prøve om man er nysgjerrig. Gratulerer, begge to. Jeg kjøper meg nok en 27" gjennom jobben utpå nyåret, sammen med grafikkort med native DisplayPort, så jeg kan bruke spillmaskina på den. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. november 2009 Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 5870 har native displayport ^^ En ting jeg lurer på, siden den har display in. Er det mulighet for å kjøre f.eks. Macbook Pro -> 27" iMac + ekstern skjerm? Dvs tre-skjerm oppsett, to via (inkl.) iMacen. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. november 2009 Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 Input og output-porten er den samme, så det blir vanskelig med mindre du har to utganger i maskinen du kobler den til. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. november 2009 Rapporter Del Skrevet 14. november 2009 Vel, jeg har en 30" fra før av (2560x1600), og går utifra at den vil passe godt sammen med en iMac. Skal ikke se bortifra at det blir en etterhvert Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Gleder meg veldig til iMac 27" i7 kommer på døren! Bestilte min iMac 27" I7 Quad Core nå nettopp. Blir min første Mac og jeg gleder meg villt. Kjøpte en 21,5" iMac til kona i forrige uke og blei helt betatt av maskina og OSX. Har handla for 30k hos Eplehuset på under ei uke, godt det er halv skatt i desember . Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Gleder meg veldig til iMac 27" i7 kommer på døren! Bestilte min iMac 27" I7 Quad Core nå nettopp. Blir min første Mac og jeg gleder meg villt. Kjøpte en 21,5" iMac til kona i forrige uke og blei helt betatt av maskina og OSX. Har handla for 30k hos Eplehuset på under ei uke, godt det er halv skatt i desember . Gratulerer til både deg og din bedre halvdel Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Gleder meg veldig til iMac 27" i7 kommer på døren!Bestilte min iMac 27" I7 Quad Core nå nettopp. Blir min første Mac og jeg gleder meg villt. Kjøpte en 21,5" iMac til kona i forrige uke og blei helt betatt av maskina og OSX. Har handla for 30k hos Eplehuset på under ei uke, godt det er halv skatt i desember . Gratulerer til dere begge Birger Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Tenkte jeg skulle installere Snow Leopard nå.. Kan jeg bare installere over Leopard og beholde alle filer som ligger lagret, eller må jeg slette alt og installere SL på en ren hd? Jeg har noen torrents liggende i transmission, vil disse bli borte etter installering av SL? Endret 16. november 2009 av Åsen Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Tenkte jeg skulle installere Snow Leopard nå.. Kan jeg bare installere over Leopard og beholde alle filer som ligger lagret, eller må jeg slette alt og installere SL på en ren hd? Jeg har noen torrents liggende i transmission, vil disse bli borte etter installering av SL? Først av alt, ta alltid backup. Det går helt greit å bare installere over Leopard. Filene skal ikke forvinne, men det er likevel ingen garanti. Det kan forresten hende at Transmission ikke virker i SL. Er noen som har problemer her. Om det ikke skulle funke hos deg kan du jo laste ned µTorrent for Mac. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Macbook Pro-en til kjæresten min valgte å dø på seg i dag. Helt ut av det blå ville den først ikke våkne fra dvale, så hun holdt inne av/på-knappen og skrudde den av før hun skrudde den på igjen. Det optiske drevet gir lyd fra seg som vanlig, men skjermen er svart, det kommer ingen oppstartslyd og i det hele tatt. Tenkte først det kanskje kunne være lyset i skjermen som var gåent, men jeg ser ikke noe om jeg lyser på skjermen med ei kraftig lampe. Har også prøvd alle triksa som Apple gir på support-sidene sine (reset PRAM, reset SMC) uten at det hjalp. Noen som har noe begrep om hva som er galt og hva jeg kan gjøre, eller må den leveres inn på Eplehuset? Maskina er kjøpt i 2007, så jeg er lite sugen på å krangle om forbrukerkjøpsloven med dem ... Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Vil dette minnet funke i den nye iMacen? Ser komplett.no selv ramser det opp under tilbehør på maskinen så man skulle jo anta det.. De har jo også en egen type Mac-memory, men det koster jo dobbelt så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå