phax Skrevet 6. november 2009 Rapporter Del Skrevet 6. november 2009 Det er første Mac jeg eier selv ja, men har brukt det endel tidligere i forbindelse med både studie og jobb. Men er noen år siden sist. Noen av de musene de leverte på den tiden var jo helt katastrofe.. Kjenner jeg begynner bli mer og mer frustrert over iMacen min grunnet disse ytelsesproblemene. Ingen god følelse når man sitter med en splitter ny maskin også tar det 5 sekunder og bytte fane, eller 10 sekunder og åpne en ny fane. Skrollingen hakker og det føles ut som man sitter på en førstegenerasjons netbook fra 2007.. Begynner lure på hva jeg skal gjøre, bare vente på at Apple kommer med noen software oppdateringer eller kontakte support og høre hva som skjer? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. november 2009 Rapporter Del Skrevet 6. november 2009 Ta kontakt med support (er jo uansett gratis i begynnelsen, så du har ikke noe annet enn litt tid å tape). Ikke sikkert de får gjort stort, men ressursene Apple setter inn for å fikse problemet reflekterer nok antallet registrerte tilfeller. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 6. november 2009 Rapporter Del Skrevet 6. november 2009 Er det bare FF/nettlesere som har dårlig ytelse? Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. november 2009 Rapporter Del Skrevet 6. november 2009 Nei det er generellt sett, photoshop f.eks blir ubrukelig tregt når maskinen begynner slik.. Etter en restart responderer den normalt igjen men etter en viss stund så er det tilbake. Syns og jeg opplever litt for mye feilmeldinger til at det er en ny maskin som jeg knapt nok har tuklet med, men vet ikke hvor normalt sånt er. Vurdert å prøve reinstallere OSX, vet ikke om det kan funke. Det er jo den klassiske windows fiksen hvertfall. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. november 2009 Rapporter Del Skrevet 6. november 2009 Jeg har tilgode å installere OS X på nytt på noen av mine maskiner (oppgraderinger unntatt), og det begynner å ha blitt ganske mange, har knapt oppfattet det som noen universalløsning blant andre heller. Men det betyr jo ikke at jeg er sikker på at det ikke kommer til å fungere for deg. Du har prøvd å sjekke/reparere rettigheter? Ikke at det burde være noe problem på en ny maskin eller er særlig sannsynlig at problemet ligger der gitt det som har vært rapportert fra andre, dessverre. Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. november 2009 Rapporter Del Skrevet 7. november 2009 Da har jeg snakket med support her, de hadde strengt tatt ingen løsninger. Eneste tipset var å prøve bruke kablet istedet for trådløst internett inntil videre. Også mente han at 10.6.2 skulle slippes iløpet av november og da ville det forhåpentligvis fikse problemet uten at han kunne si noe for sikkert. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. november 2009 Rapporter Del Skrevet 7. november 2009 Fra AppleInsider: «Those familiar with the build, titled 10C540 have said that it contains fixes for AirPort performance issues on the newly released iMacs ... Mac OS X 10.6.2 is expected to be released sometime in November» Så det burde være håp ... Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 7. november 2009 Rapporter Del Skrevet 7. november 2009 Offtopic: Er det noen her som kan FCP? Er angående farger og slikt. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 7. november 2009 Rapporter Del Skrevet 7. november 2009 Hvis det er veldig avansert fargekorigering bruker du Color (regner med du har det siden du har FCP?). Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 7. november 2009 Rapporter Del Skrevet 7. november 2009 Nei. Det er ikke noe avansert. Det eneste jeg skal skifte på er noen bestemte farger i bilde.. noe jeg regner med at fcp kan? altså hvordan kan jeg skifte et bestemt farge uten å måtte berøre de andre fargene i bilde. Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 7. november 2009 Rapporter Del Skrevet 7. november 2009 Lurer på noe: Kan jeg kjøpe DDr3 brikke med 4 gb og ha den ene standarderen som følger med på MacBook proen min igjen? Slik at jeg får 6 gb ram? Og om dette fungere hvilken type rambrikke er MacBook Pro? Pins eller hva det nå er? hvilken type passer for macbook pro? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 Komplett har en «minnevelger», enkleste er å bare følge instruksjonene i denne til punkt og prikke. Kan ikke skjønne at det skal være noe i veien for det du skisserer. Om du søker på Apples support-sider finner du også en side med minnespecs. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 Er det meningen at et spill skal kreve rundt 70%-90% CPU? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 Kommer vel an på hvor kjapp prosessor du har og hvor krevende spillet er. World of Warcraft ligger på alt fra 60 til 140% på min quad core Mac Pro (2006) når det kjører i forgrunnen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 Hurtigtaster som cmd-alt-shift-S får meg til å lure på hvor myke fingre programutvikleren egentlig har. Hva er galt med å bruke ctrl for svarte! (save for web i photoshop/illustrator) Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 du vet du kan remappe alle shortcuts i photoshop, ikke sant? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 På mitt tastatur er det enklere å trykke cmd+alt+shift+s enn ctrl+alt+shift+s hvis det var det du mente?? Tommel på cmd+alt, ringefinger på shift og pekefinger på s. Det er så enkelt atte Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 Hvilket tastatur er det? enten har du stor tommel eller null mellomrom mellom knappene. tommel på cmd, lillefinger på ctrl, ringefinger på shift, pekefinger på S. Thats the way we do it. Aldri tenkt over at jeg kan remappe hurtigtastene, det er jo rett og slett herlig! Takker Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 Har remappet Save for web i PS til Shift-CMD-S. Lillefinger på Shift, tommel på CMD, pekefinger på S. Easy as pie. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 8. november 2009 Rapporter Del Skrevet 8. november 2009 Tips til glede for nye Mac-brukere: sjekk Quicksilver fra Blacktree. Brukes enkelt forklart til å åpne programmer, dokumenter osv. med noen få tastetrykk – men om man går inn for det kan det også brukes til vanvittig mye mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå