Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Det er første Mac jeg eier selv ja, men har brukt det endel tidligere i forbindelse med både studie og jobb. Men er noen år siden sist. Noen av de musene de leverte på den tiden var jo helt katastrofe.. :green:

top-10-terrible-technologies-6.jpg

Kjenner jeg begynner bli mer og mer frustrert over iMacen min grunnet disse ytelsesproblemene. Ingen god følelse når man sitter med en splitter ny maskin også tar det 5 sekunder og bytte fane, eller 10 sekunder og åpne en ny fane. Skrollingen hakker og det føles ut som man sitter på en førstegenerasjons netbook fra 2007..

Begynner lure på hva jeg skal gjøre, bare vente på at Apple kommer med noen software oppdateringer eller kontakte support og høre hva som skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det er generellt sett, photoshop f.eks blir ubrukelig tregt når maskinen begynner slik.. Etter en restart responderer den normalt igjen men etter en viss stund så er det tilbake. Syns og jeg opplever litt for mye feilmeldinger til at det er en ny maskin som jeg knapt nok har tuklet med, men vet ikke hvor normalt sånt er.

Vurdert å prøve reinstallere OSX, vet ikke om det kan funke. Det er jo den klassiske windows fiksen hvertfall. :p

Lenke til kommentar

Jeg har tilgode å installere OS X på nytt på noen av mine maskiner (oppgraderinger unntatt), og det begynner å ha blitt ganske mange, har knapt oppfattet det som noen universalløsning blant andre heller. Men det betyr jo ikke at jeg er sikker på at det ikke kommer til å fungere for deg.

Du har prøvd å sjekke/reparere rettigheter? Ikke at det burde være noe problem på en ny maskin eller er særlig sannsynlig at problemet ligger der gitt det som har vært rapportert fra andre, dessverre.

Lenke til kommentar

Da har jeg snakket med support her, de hadde strengt tatt ingen løsninger. Eneste tipset var å prøve bruke kablet istedet for trådløst internett inntil videre. Også mente han at 10.6.2 skulle slippes iløpet av november og da ville det forhåpentligvis fikse problemet uten at han kunne si noe for sikkert.

Lenke til kommentar

Hvilket tastatur er det? enten har du stor tommel eller null mellomrom mellom knappene. :p

tommel på cmd, lillefinger på ctrl, ringefinger på shift, pekefinger på S. Thats the way we do it.

Aldri tenkt over at jeg kan remappe hurtigtastene, det er jo rett og slett herlig! Takker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...