Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

En annen ting: På Adium får jeg sånn Facebook Captcha der jeg må skrive inn fødselsdato for å få logget inn på Facebook Chaten med Adium. Jeg prøver alt av formater, både 1990 07 13, 1990 7 13, 1990 July 13, 90 July 13, osv .., men jeg får bare Captchaen opp igjen hver gang. Noen som har opplevd lignende og vet hvordan det skal skrives inn?

Facebook-chatten er litt ute på kjøretur, fiks er på vei. http://adium.im/blog/2009/11/facebook-chat-change/

Endret av PT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En annen ting: Er det OK å putte mini-DVDer (videokamera-DVDer) i MacBooken?

 

Nei. Og reparasjon, dersom det trengs, dekkes ikke av noen form for garanti eller reklamansjon.

OK, da skal jeg ikke prøve engang. :p

 

Noen som har en idé om Sibelius-problemet jeg har skrevet om ovenfor?

 

En annen ting: På Adium får jeg sånn Facebook Captcha der jeg må skrive inn fødselsdato for å få logget inn på Facebook Chaten med Adium. Jeg prøver alt av formater, både 1990 07 13, 1990 7 13, 1990 July 13, 90 July 13, osv .., men jeg får bare Captchaen opp igjen hver gang. Noen som har opplevd lignende og vet hvordan det skal skrives inn?

 

Facebook-chatten er litt ute på kjøretur, fiks er på vei. http://adium.im/blog/2009/11/facebook-chat-change/

Kan det ha skjedd noe uønsket ettersom jeg har skrivd inn fødselsdato og passord så mange ganger i de captchaen? :p

Lenke til kommentar

:huh: Hva mener du med optimalisert for OS X? Regner da med at Apple og OS X benytter samme trådløse standarder som resten av verden? Routeren fungerer jo på alle andre maskiner, spillekonsoller, mobiltelefoner etc.

 

Det er forresten en ZyXEL P2602HWT multimodem fra Telenor det er snakk om. Tviler på at de skyter seg såpass i foten at de leverer ut utstyr som ikke er kompatibelt.

Endret av phax
Lenke til kommentar
iMacen min kobler seg ikke til det trådløse nettverket automatisk.. Hver gang maskinen har stått lenge så må jeg slå av og på airport for at den skal koble seg opp.

 

Noen gode råd?

Idiotisk enkelt tips: gå inn på network preferences -> advanced. Stemmer rekkefølgen der? (Eller har du kanskje ikke hatt maskinen på mer enn ett nettverk ennå? I tilfelle er dette et heller dårlig råd ...) Antar at «remember networks this computer has joined» er huket av. ;)

Lenke til kommentar
iMacen min kobler seg ikke til det trådløse nettverket automatisk.. Hver gang maskinen har stått lenge så må jeg slå av og på airport for at den skal koble seg opp.

 

Noen gode råd?

 

Prøvd å slå av 'Husk nettverkene...' og så slå det på igjen ? Fungerte når jeg har hatt det problemet, som har skjedd både på iPhone og MB.

Lenke til kommentar

Måtte skru sensitiviteten på fullt på min maskin hvertfall. Syns ikke musa er noe særlig å skryte av egentlig.. Det mest irriterende er hvor dårlig den glir på underlaget, også ligger den ikke godt i hånda og mangler mulighet for midtre museklikk. Men til gjengjeld utrolig god å scrolle med, begge veier. Duger for meg.. bruker tegnebrettet mest uansett.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om dette er første Mac du har, phax, men det er ikke akkurat noen hemmelighet at Apple har hatt for vane å lage mus med mildt sagt blandet mottagelse. Ser alltid vanvittig bra ut på bilder, fungerer også glimrende i demo – men få vil anklage en for å være venstreavviker om man legger til noe fra Logitech. ;)

 

For min del fungerer det ganske greit – bruker mus minst mulig, og det lille jeg bruker er kun én knapp og litt sleivete peking. Men skal bli spennende å se om multitouch blir introdusert i mye programvare etter hvert, nå som det blir tilgjengelig på alle Apples plattformer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...