Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min MBP 15 forplanter sykt mye vibrasjoner videre. Når den står på et vanlig bord hører jeg ikke noe til det, men når den plasseres på nattbordet (som har diverse skuffer o.l.) så vibrerer omtrent hele bordet - spesielt skuffene.

 

Mye det samme som meg altså. Jeg merker også at MacBooken min er BØYD(!?!?), slik at jeg må klemme på øvre venstre og nedre høyre hjørne for at alle fire knottene skal ta nedi. Vibrasjonslyden blir også mye høyere når jeg legger hendene på den slik at den blir presset mot bordflaten. Dette gjelder særlig venstrehånden, som blir liggende over harddisken hvis jeg ikke husker feil. Jeg trodde at harddisken ikke kom til å bråke noe særlig siden den henger i gummi-ribbene. Dette skuffer jo noe voldsomt :(

Lenke til kommentar
Min MBP 15 forplanter sykt mye vibrasjoner videre. Når den står på et vanlig bord hører jeg ikke noe til det, men når den plasseres på nattbordet (som har diverse skuffer o.l.) så vibrerer omtrent hele bordet - spesielt skuffene.

 

Mye det samme som meg altså. Jeg merker også at MacBooken min er BØYD(!?!?), slik at jeg må klemme på øvre venstre og nedre høyre hjørne for at alle fire knottene skal ta nedi. Vibrasjonslyden blir også mye høyere når jeg legger hendene på den slik at den blir presset mot bordflaten. Dette gjelder særlig venstrehånden, som blir liggende over harddisken hvis jeg ikke husker feil. Jeg trodde at harddisken ikke kom til å bråke noe særlig siden den henger i gummi-ribbene. Dette skuffer jo noe voldsomt :(

Det er ikke bordet som er skeivt, altså??

Lenke til kommentar

I safari, så åpner jeg en link som igjen åpner seg i en ny fane. Jeg er jeg aktiv i fane 1, mens linken kommer opp som foreks. fane 5. Hvis jeg lukker den nye fanen så er det fane 4 som blir aktiv. I mozilla så kom jeg da rett tilbake til den fanen jeg var aktiv i, altså tilbake til fane 1. Noen som vet hvordan jeg fikser dette i safari? Merker det er en smule irriterende :)

Lenke til kommentar
I safari, så åpner jeg en link som igjen åpner seg i en ny fane. Jeg er jeg aktiv i fane 1, mens linken kommer opp som foreks. fane 5. Hvis jeg lukker den nye fanen så er det fane 4 som blir aktiv. I mozilla så kom jeg da rett tilbake til den fanen jeg var aktiv i, altså tilbake til fane 1. Noen som vet hvordan jeg fikser dette i safari? Merker det er en smule irriterende :)

 

Hvis du er i fane 1 og lukker fane 5, så blir du jo fremdeles i fane 1. Det er om du er i fane 5 og lukker den, som du blir sendt til fane 4. Jeg syntes det er logisk.

Lenke til kommentar

Noen som har brukt studentrabatten på apple store? Er det slik at man ringer inn og opplyser om at man er student, evt må scanne inn studentkort eller bevis på at man er lærer?

 

Er det bare meg, eller får man flere % ved å handle på applestore enn via humac og eplehuset?

 

Og med "rumors" som dette, er det kanskje verdt å vente?

http://www.macrumors.com/2009/10/25/unrele...ac-os-x-10-6-2/

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Har brukt studentrabatt både på Apple Store og Eplehuset (flere ganger begge steder). Eplehuset har tatt kopi av studentbevis, Apple har aldri spurt om noe som helst.

 

Jeg innbilte meg at det var samme 5% rabatt hos Apple og Eplehuset, men mulig jeg tar feil. (Men via studenttorget.no får studenter noen ekstra prosent rabatt fra Apple; om det gjelder også for lærere vet jeg ikke.)

Lenke til kommentar
I safari, så åpner jeg en link som igjen åpner seg i en ny fane. Jeg er jeg aktiv i fane 1, mens linken kommer opp som foreks. fane 5. Hvis jeg lukker den nye fanen så er det fane 4 som blir aktiv. I mozilla så kom jeg da rett tilbake til den fanen jeg var aktiv i, altså tilbake til fane 1. Noen som vet hvordan jeg fikser dette i safari? Merker det er en smule irriterende :)

 

Hvis du er i fane 1 og lukker fane 5, så blir du jo fremdeles i fane 1. Det er om du er i fane 5 og lukker den, som du blir sendt til fane 4. Jeg syntes det er logisk.

 

Ja det stemmer, men hvis jeg loker på forumet og åpner en ekstern link som kommer opp i fane 4 (altså fane 4 blir aktiv), finner ut at den linken bare var tull og lukker den så kommer jeg til fane 3. Da vil ikke jeg til fane 3, jeg vil tilbake til fane 1 som var der jeg var aktiv og åpnet linken fra. Er jo en liten bagatell, men jeg finder den litt frustrerende... :p

Lenke til kommentar
Har brukt studentrabatt både på Apple Store og Eplehuset (flere ganger begge steder). Eplehuset har tatt kopi av studentbevis, Apple har aldri spurt om noe som helst.

 

Jeg innbilte meg at det var samme 5% rabatt hos Apple og Eplehuset, men mulig jeg tar feil. (Men via studenttorget.no får studenter noen ekstra prosent rabatt fra Apple; om det gjelder også for lærere vet jeg ikke.)

 

Trodde det var rundt 10% på applestore jeg..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
tenkte på musa, høyerklikk, cut. f.eks bilde

 

hvordan få til i iTunes i Grid view slik som på windows at man kan forandre størrelsen og ha det slik at albun ligger inne under artisten? ikke alle album i grid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...