Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De helt nye? Eller de som kom i sommer?

Min er i hvert fall på rundt 7-8 timer med word, firefox, iTunes, iCal og mail kjørende og beskjedent med lysstyrke.

Tenkte på de som kom i sommer, men de helt nye er det vel ikke store forskjeller på i batteritid? 7-8 timer høres jo voldsomt mye ut da. Med de samme programmene tror jeg jeg ligger på 5-6 timer med mbp 13". Det er med wifi selvsagt.

En annen ting som nå irriterer meg noe voldsomt er at maskinen lager en skrekkelig høy vibrasjonslyd. Vet ikke om det er harddisken eller viften, men det kan være harddisken, som jeg selv har puttet inni. (En SEAGATE SEA MOMENTUS 7200.4 500GB) Dette er et problem som er blitt verre og verre de siste månedene. Noen som har en idé om hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar

Det var da voldsomme batteritider :p

Med de samme programmene tror jeg jeg ligger på 5-6 timer med mbp 13". Det er med wifi selvsagt.

Disregard that. Jeg ligger så og si aldri over 6 timer, og stort sett på rundt 4,5 timer, uansett hvor strøm-effektiv jeg prøver å være. Batteriet har 97% health, og maskinen er av sommerens 13" mbp. Jeg kan ikke forstå hvorfor andre da ligger på rundt 7 timer. Hvilke macbooks har dere?

Lenke til kommentar
Det var da voldsomme batteritider :p

Med de samme programmene tror jeg jeg ligger på 5-6 timer med mbp 13". Det er med wifi selvsagt.

Disregard that. Jeg ligger så og si aldri over 6 timer, og stort sett på rundt 4,5 timer, uansett hvor strøm-effektiv jeg prøver å være. Batteriet har 97% health, og maskinen er av sommerens 13" mbp. Jeg kan ikke forstå hvorfor andre da ligger på rundt 7 timer. Hvilke macbooks har dere?

15", 2.66 GHz.

Lenke til kommentar
15", 2.66 GHz.

Da er altså harddisken den store, stygge ulven. Utrolig at den skal redusere batteritiden så voldsomt, men Apple har kanskje valgt ut spesielt strømsparende harddisker til maskinene de shipper ut. Det blir jeg nødt til å leve med, for nå kan jeg rett og slett ikke forstå hvordan jeg overlevde med 160GB HD :p

Lenke til kommentar
Safari har ingen løsning på det som standard, du må bruke en tredjepartsplugin som Saft for å få den funksjonen. Ikke spør meg hvorfor Apple ikke har laget funksjonen enda. En har en "angre"-funksjon for viduer, men ikke for tabs.

Firefox > Safari.

Ja skulle gjerne brukt firefox, savner den geniale adresselinjen deres. Men pga den buggen på nye iMac så er det jo helt håpløst.. Skal sjekke ut Saft sålenge, takker :)

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...