Laffe Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Hvis du laster ned glims, så får du gjort det. Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 lurer på hvordan jeg kan få faner i safari til å vises hele tiden. At jeg kan da bare trykk på linja for å få en ny fane om en skjønner hva jeg mener? Vis - vis fanelinje, jeg spurte om det samme på forrige side.. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hvor ligger batteritden på de nye macbookene til folk flest? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 De helt nye? Eller de som kom i sommer? Min er i hvert fall på rundt 7-8 timer med word, firefox, iTunes, iCal og mail kjørende og beskjedent med lysstyrke. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Min (tidlig 09, dvs ikke nyeste batteriet o.l.) kneler etter knappe tre timer. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 På toget i går fikk jeg fire timer ut av mitt, Unibody MacBook med det "gamle" batteriet. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 De helt nye? Eller de som kom i sommer? Min er i hvert fall på rundt 7-8 timer med word, firefox, iTunes, iCal og mail kjørende og beskjedent med lysstyrke. Tenkte på de som kom i sommer, men de helt nye er det vel ikke store forskjeller på i batteritid? 7-8 timer høres jo voldsomt mye ut da. Med de samme programmene tror jeg jeg ligger på 5-6 timer med mbp 13". Det er med wifi selvsagt. En annen ting som nå irriterer meg noe voldsomt er at maskinen lager en skrekkelig høy vibrasjonslyd. Vet ikke om det er harddisken eller viften, men det kan være harddisken, som jeg selv har puttet inni. (En SEAGATE SEA MOMENTUS 7200.4 500GB) Dette er et problem som er blitt verre og verre de siste månedene. Noen som har en idé om hva som kan gjøres? Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 jeg fikk nesten 7,5 time i går på min mac, da gjorde jeg mye rart samtidig. siden jeg er ny med mac Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Det var da voldsomme batteritider Med de samme programmene tror jeg jeg ligger på 5-6 timer med mbp 13". Det er med wifi selvsagt. Disregard that. Jeg ligger så og si aldri over 6 timer, og stort sett på rundt 4,5 timer, uansett hvor strøm-effektiv jeg prøver å være. Batteriet har 97% health, og maskinen er av sommerens 13" mbp. Jeg kan ikke forstå hvorfor andre da ligger på rundt 7 timer. Hvilke macbooks har dere? Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hva er tastekombinasjonen for å angre lukking av tabs i Safari? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hvis jeg ikke tar feil så er ikke det mulig, med mindre du har lyst til å installere ymse tredjepartsprogrammer. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Jeg tror problemet ditt er harddisken. En 7200rpm-disk krever mer strøm enn en 5400rpm. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hva er tastekombinasjonen for å angre lukking av tabs i Safari? Prøv kringle + shift + T Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Jeg tror problemet ditt er harddisken. En 7200rpm-disk krever mer strøm enn en 5400rpm. Makes sense. Tror jeg må dra innom eplehuset angående vibrasjonsproblemet :/ Endret 31. oktober 2009 av Sonsol Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Det var da voldsomme batteritider Med de samme programmene tror jeg jeg ligger på 5-6 timer med mbp 13". Det er med wifi selvsagt. Disregard that. Jeg ligger så og si aldri over 6 timer, og stort sett på rundt 4,5 timer, uansett hvor strøm-effektiv jeg prøver å være. Batteriet har 97% health, og maskinen er av sommerens 13" mbp. Jeg kan ikke forstå hvorfor andre da ligger på rundt 7 timer. Hvilke macbooks har dere? 15", 2.66 GHz. Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Prøv kringle + shift + T Hos meg så skjuler det bare fanelinja. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Safari har ingen løsning på det som standard, du må bruke en tredjepartsplugin som Saft for å få den funksjonen. Ikke spør meg hvorfor Apple ikke har laget funksjonen enda. En har en "angre"-funksjon for viduer, men ikke for tabs. Firefox > Safari. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 15", 2.66 GHz. Da er altså harddisken den store, stygge ulven. Utrolig at den skal redusere batteritiden så voldsomt, men Apple har kanskje valgt ut spesielt strømsparende harddisker til maskinene de shipper ut. Det blir jeg nødt til å leve med, for nå kan jeg rett og slett ikke forstå hvordan jeg overlevde med 160GB HD Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Min MBP 15 forplanter sykt mye vibrasjoner videre. Når den står på et vanlig bord hører jeg ikke noe til det, men når den plasseres på nattbordet (som har diverse skuffer o.l.) så vibrerer omtrent hele bordet - spesielt skuffene. Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Safari har ingen løsning på det som standard, du må bruke en tredjepartsplugin som Saft for å få den funksjonen. Ikke spør meg hvorfor Apple ikke har laget funksjonen enda. En har en "angre"-funksjon for viduer, men ikke for tabs. Firefox > Safari. Ja skulle gjerne brukt firefox, savner den geniale adresselinjen deres. Men pga den buggen på nye iMac så er det jo helt håpløst.. Skal sjekke ut Saft sålenge, takker Endret 31. oktober 2009 av phax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå