Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker på Msn (eller live messenger som det faktisk heter), cmd+tab lar meg skifte mellom firefox og msn, men ikke mellom de forskjellige chattevinduene jeg har oppe f.eks.

 

Expose bruker jeg ja, lurte bare på om det var en måte å kun bla mellom vinduer i det aktive programmet. Men klarer meg lenge med F3 så ingen krise!

Lenke til kommentar

Testet ut de forskjellige variantene her, men fant ingen som fungerte i msn. Sikkert sabotasje fra MS sin side. :p

 

Det er vel forresten ikke normalt at maskinen skal begynne å lugge etter noen timers normal bruk? Satt her med en 4-5 tabs oppe i firefox, et i safari og 2 vinduer på msn og det var alt. Etter en restart fungerte det som normalt igjen.. Andre gangen det har skjedd nå iløpet av de fire dagene jeg har hatt maskinen. Merkelig.

Lenke til kommentar
Bytt ut Microsoft sin røtne msn-klient med Adium. Du vil ikke angre.

 

Da var Audium installert, førsteinntrykket er veldig bra. :)

 

Maskinen begynte lugge igjen så jeg åpnet aktivites monitoren og ser at firefox bruker opptil 100% av CPU når jeg surfer normalt. Googlet litt og ser at jeg er ikke alene med dette problemet.. Hvilken nettleser anbefaler folket?

Lenke til kommentar

Safari, om du ikke er avhengig av all slags addons - og ja, MS programvare på Mac følger stortsett veldig lite GUI-standarder. Brukte MS Office svært sjeldent på grunn av horribelt dårlig UI, det fungerte rett og slett ikke med Spaces blant annet - nå har jeg det ikke installert en gang, siden jeg ikke har behov for nynorskrettskrivning lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...