phax Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Ah, takker. Det visste jeg ikke. Har de knappene der home og end normaltsett er noen annen funksjon eller kan jeg trygt bare remappe de til å fungere som ctrl+pil? Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 har macbook pro infrarød signaler eller bluetooth? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Begge. Den har infrarød for fjernkontrollen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Beklager alle nybegynner spørsmålene, men hvordan blar jeg mellom vinduer med tastaturet? cmd+tab lar meg kun bla mellom de forskjellige programmene, men ikke et program med flere vinduer. Prøvde google men var vanskelig å finne noe fornuftig! Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Hva slags program da tenker du på? Litt usiker på hva du mener, men har du testet F3? F.eks switching mellom tabsa i safari o.l. Endret 28. oktober 2009 av laffe Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Tenker på Msn (eller live messenger som det faktisk heter), cmd+tab lar meg skifte mellom firefox og msn, men ikke mellom de forskjellige chattevinduene jeg har oppe f.eks. Expose bruker jeg ja, lurte bare på om det var en måte å kun bla mellom vinduer i det aktive programmet. Men klarer meg lenge med F3 så ingen krise! Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hos meg er det hvertfall hotkeyen Shift + cmd + ´ (den til venstre for backspace) som er hotkey for å skifte mellom vinduer innad i et program. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 CMD + < fungerer også. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 CTRL+TAB for tabs i Firefox. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Eller kringle + 1, 2, 3, 4 osv. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hva gjør man når man har mer enn 10 faner opp i Firefox da? Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Da taper du. Eventuelt taster turistattraksjon + 9 (eller blir det 0?), og så blar videre. Selv her jeg sjeldent mer enn 10 faner åpne såfremt jeg ikke, f.eks, har åpnet en masse bilder jeg skal lukke etterhvert. Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Testet ut de forskjellige variantene her, men fant ingen som fungerte i msn. Sikkert sabotasje fra MS sin side. Det er vel forresten ikke normalt at maskinen skal begynne å lugge etter noen timers normal bruk? Satt her med en 4-5 tabs oppe i firefox, et i safari og 2 vinduer på msn og det var alt. Etter en restart fungerte det som normalt igjen.. Andre gangen det har skjedd nå iløpet av de fire dagene jeg har hatt maskinen. Merkelig. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Bytt ut Microsoft sin røtne msn-klient med Adium. Du vil ikke angre. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Bare en liten kuriositet - "severdighetssymbolet" på tastaturet har sin bakgrunn i nettopp det - severdighetsskiltet i Skandinavia. Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Bytt ut Microsoft sin røtne msn-klient med Adium. Du vil ikke angre. Da var Audium installert, førsteinntrykket er veldig bra. Maskinen begynte lugge igjen så jeg åpnet aktivites monitoren og ser at firefox bruker opptil 100% av CPU når jeg surfer normalt. Googlet litt og ser at jeg er ikke alene med dette problemet.. Hvilken nettleser anbefaler folket? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Safari, om du ikke er avhengig av all slags addons - og ja, MS programvare på Mac følger stortsett veldig lite GUI-standarder. Brukte MS Office svært sjeldent på grunn av horribelt dårlig UI, det fungerte rett og slett ikke med Spaces blant annet - nå har jeg det ikke installert en gang, siden jeg ikke har behov for nynorskrettskrivning lengre. Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Installerte Opera her, men tror du faen ikke den også begynte sluke CPUen etterhvert? Håpløse greier, ser ut til at man får klare seg med Safari da. noen måte å alltid få fanelinjen til å vises i Safari btw? Endret 29. oktober 2009 av phax Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Takker! Nå lurer jeg bare på hvordan jeg får alle linker til å åpnes i ny fane istedet for nytt vindu.. Så utrolig mye enkle ting jeg måtte spørre om nå da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå