Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Samtidig skal det sies at Rent Hardwaremessig er fortsatt PC billigere å bygge. Problemet med PC er at man er stuck on Windows såfremt man ikke lager seg Hackintosh (som jeg ikke har peiling på hvordan man gjør).

Edit: Har ingen anelse om hvor den store R'en og H'en kom fra, men ser nå at det er et av de mest geekye navnene jeg har sett:P

Endret av Sonsol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Imacene har en gunstig pris for øyeblikket, men det er ikke vanskelig å sette sammen en stasjonær pc med ganske mye bedre hardware uten at det blir dyrere. Da må du dog kanskje nøye deg med en rimelig 27" men Imac-en sin skjerm kan jeg heller umulig tenke meg er av de beste, uten at jeg vet dette.

Du klarer aldri i livet å matche spesifikasjonene til de nye iMacene til en lavere pris. Og her får man attpåtil alt i en griselekkere og brukervennlige innpakning.

--

Når man snakker om iMac, fikk den nye 27" versjonen igår, min første Mac! Er noen år siden jeg har jobbet på Mac nå så føler meg som en nybegynner.. :wee:

Hvordan får jeg satt opp så den automatisk sorterer filer etter navn og gjerne i rutenettet?

Lenke til kommentar
Imacene har en gunstig pris for øyeblikket, men det er ikke vanskelig å sette sammen en stasjonær pc med ganske mye bedre hardware uten at det blir dyrere. Da må du dog kanskje nøye deg med en rimelig 27" men Imac-en sin skjerm kan jeg heller umulig tenke meg er av de beste, uten at jeg vet dette.

Du klarer aldri i livet å matche spesifikasjonene til de nye iMacene til en lavere pris. Og her får man attpåtil alt i en griselekkere og brukervennlige innpakning.

--

Hm, vet ikke, det er ikke så vanskelig å sette sammen en pc til en Ca. 10/11k som har bedre hardware enn en den dyreste imac-en ... med en dell skjerm og et labert kabinett er vi oppe i ca. samme pris.... Selvfølgelig det ser ikke like bra ut og er jo ingen Mac, men.

Lenke til kommentar
Øverst i Finder-vinduet kan du velge mellom 4 visningsmoduser. Den helt til venstre er rutenett. Høyreklikk (sekundærklikk) -> Sorter etter -> Navn.

Jeg får ikke min 27" med i5 før i November :(

Edit: Og GRATTIS!

Takker!

Hm, vet ikke, det er ikke så vanskelig å sette sammen en pc til en Ca. 10/11k som har bedre hardware enn en den dyreste imac-en ... med en dell skjerm og et labert kabinett er vi oppe i ca. samme pris.... Selvfølgelig det ser ikke like bra ut og er jo ingen Mac, men.

Men du får jo ikke i nærheten av en 27" skjerm med IPS-panel, LED-baklys og 2560x1440 oppløsning til 4-5000,-?

Lenke til kommentar

Nei det er vel mulig, så skjermen vinner Apple mye på..Det er et veldig godt tilbud Apple har levert nå! Det kommer mann ikke unna :) Dessuten blir det vel neste feil å sammenligne en stasjonær pc med iMac-ene, de er jo nesten som bærbare å regne ...

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar
Hold inne CMD samtidig. :)

Funker ikke, cmd + backspace derimot funket. ;) Fant og ut nå at backspace funker som delete i photoshop, men da uten cmd av en eller annen grunn. Utrolig hvor mange småting det er å lære når man er ny i denne verden!

Får meg til å tenke på hva delete knappen brukes til? Og hvilken knapp bruker man når man skal "back"?

Fra (semi-)spøk til alvor: Last ned Butler.

Takker, skal sjekke det ut!

Endret av phax
Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg hvorfor iTunes bruker backspace som delete hvertfall.. :p Irriterte meg mange ganger over spørsmålet om å slette sangen når jeg trykte på back knappen.

Butler skjønte jeg meg ikke helt på, får sette meg inn i det imorgen. Nå er det natt her! Tror det jeg egentlig trenger er et program for å remappe knappene, er jo mye merkelig oppførsel her. :wee:

Lenke til kommentar
Anbefaler deg heller å bruke de et par-tre dager. Det gjorde jeg da jeg kjøpte meg min første Mac - gadd aldri installere noe remappe-app, da jeg jobba mer effektivt med default keybinds enn i Windows. :)

Mjoda, hadde bare lyst å få deleteknappen til å fungere. Har til nå ikke funnet noen steder den fungerer? Så hvis den bare er inaktiv uansett så kan den jo brukes til noe..

Samme med home og end, disse gjør jo bare det samme som page up og page down utifra det jeg har sett? Istedet for å ta meg til begynnelsen og slutten av linjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...