Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

That can probably be arranged :) Var egentlig i markedet for en Mac Pro (ventet på en oppgradering, men det kan bli lenge til) og en "ny" 23" ACD, men følte egentlig ikke det var verdt å vente siden vi snakker om Apple. Og iMacene er relativt gunstig priset nå.

Endret av JensViking
Lenke til kommentar

Hei. Fikk min første mac, en Macbook Pro 13, i dag og er så langt fornøyd. :)

Men jeg har problemer med å registrere AppleCare. Jeg logger inn med Apple-ID men etter å ha trykt Get Started laster det lenge og deretter står det at Safari ikke kan åpne siden.

Jeg har faktisk lagd til to Apple-ID-er. Én når jeg registrerte MobileMe og enda en senere da jeg ikke visste at MobileMe-kontoen også var Apple-ID. Kan det være det som lager problemet med AppleCare?

EDIT: Nå fikk jeg registrert AppleCare, så det er OK. Men gjør det noe at jeg har to Apple ID-er?

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
På Apple time capsule så kan jo ulike maskiner koble seg på for å ta backup/bruke det som lagringsplass, men er det slik at man kan ha egne mapper? Slik at en maskin ikke kan gå inn på det jeg har lagret?

Jeg tror alt legges i mapper alle kan lese.

Lenke til kommentar
Lurer på en ting angående Imovie, går det ann å slå sammen klipp?

Sånn at to blir til ett?

jeg tror ikke det er noen funksjon for det, merge funksjonen virker vel bare når du tidligere har splittet noe i prosjektet ... Når du eksporterer prosjektet vil det jo bli en fil.

Lenke til kommentar

Imacene har en gunstig pris for øyeblikket, men det er ikke vanskelig å sette sammen en stasjonær pc med ganske mye bedre hardware uten at det blir dyrere. Da må du dog kanskje nøye deg med en rimelig 27" men Imac-en sin skjerm kan jeg heller umulig tenke meg er av de beste, uten at jeg vet dette.

Lenke til kommentar

Jepp, LED-baklyst med IPS-panel. En Dell 27" med PVA-panel (hakket under i kvalitet) alene og med 1920x1200 oppløsning koster 8000kr. Når Apples skjerm da er 27", har IPS-panel, er LED-baklyst (i motsetning til Dell sin) og en oppløsning på 2560x1440, sier det seg selv at det er et godt kjøp. :)

Endret av Heilage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...