Sonsol Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Det tar tydeligvis ikke mer enn 5 timer å overføre 600GB med mediafiler og spill fra en ekstern harddisk til en annen Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Min Macbook er blitt Crackbook. What to do? HÆ?? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Min Macbook er blitt Crackbook. What to do? HÆ?? Sprekker i chassiset. Helt vanlig. Lawliet: Reklamasjon. Håper du har kvittering. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Oh, da ble min Macbook en "Skrap"book i helga. Den klarte å skli ut av senga og lande oppned på kanten av skateboardet mitt, ble et par fine skrape merker :/ Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Lawliet: Reklamasjon. Håper du har kvittering. Ja det har jeg. Kan jeg bare sende den til reperasjon kostnadsfritt da? Kjøpte den via apple.no Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Vet noen om en enkel måte å få en Mac til å ikke ta imot signaler fra fjernkontrollen? Har flere Macer, og bruker tildels en iMac som musikkilde; kjedelig at kontrollen jeg styrer musikkvolumet med også justerer volumet på MacBooken jeg har på fanget. Edit: løst! System preferences -> security -> disable remote control infrared receiver. Endret 28. september 2009 av Euklid Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Du kan også parre Macen din med fjernkontrollen slik at de kun fungerer med hverandre. Hold inne "menu" og "play / pause" til parringssymbolet dukker opp på skjermen. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Lawliet: Reklamasjon. Håper du har kvittering. Ja det har jeg. Kan jeg bare sende den til reperasjon kostnadsfritt da? Kjøpte den via apple.no gjorde jeg også. Eplehuset fiksa min kostnadsfritt. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Hva skal jeg gjøre hvis jeg ønsker å lage en kopi av "dokumenter"-mappen min på den eksterne harddisken som automatisk oppdaterer seg? Gjerne gratis hvis jeg trenger en app. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Time Machine : ) Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Du kan også parre Macen din med fjernkontrollen slik at de kun fungerer med hverandre. Hold inne "menu" og "play / pause" til parringssymbolet dukker opp på skjermen. Takk for tips – men like greit å aktivere på laptopene, kun iMac jeg bruker fjernkontroll på. Kanskje jeg får ørlite ekstra batteritid også? Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Time Machine : ) Funker vel dårlig hvis jeg skal ha tilgang til mappen på andre maskiner? Tanken var uansett ikke backup, mer som koffert i windows. Kanskje jeg får ørlite ekstra batteritid også? Hvis du tror veldig, veldig sterkt på det så kanskjnei. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 28. september 2009 Rapporter Del Skrevet 28. september 2009 Du kan bla gjennom filer på Time Machine backup uten å gå inn i time machine. Uansett, hvis det kun er snakk om 1 mappe med dokumenter som du vil ta backup av er det kanskje like greit å kopiere mappen? Kan da ikke være snakk om så mange GB. En litt kulere løsning er å bruke DropBox til dokumenter-mappe. Da får du tilgang til mappen over internett. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Dropbox så genialt ut. Kan jeg og for eksempel 10 andre kompiser dele bilder fra fester gjennom appen? Edit: Ah, leste igjennom featurene på siden. Det så genialt ut, men prisen blir litt for høy til at jeg orker å betale for det, og 2GB holder ikke til stort mer enn dokumenter. Som forsåvidt er poenget Endret 29. september 2009 av Sonsol Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 Min far har kjøpt en ekstern harddisk med USB, FW800 og FW400 til meg. Er for tiden i København, så får ikke prøvd ut, men vil det gå an å koble slik: Ekstern FW400-disk -› ekstern FW800-disk -› MacBook Pro? Tenker da på å daisy-chaine FW400 og FW800. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 Mener på at FW400 og 800 er kompatibelt begge veier, så det burde vel fungere. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 Det skal gå fint det, ja. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 Preview er ikke akkurat romkamerat med .gif-bilder. What to do? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 29. september 2009 Rapporter Del Skrevet 29. september 2009 De droppet avspilling av gif i preview etter Panther. Forsøk å dra filen til Safari. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 30. september 2009 Rapporter Del Skrevet 30. september 2009 Jeg bruker å åpne de i firefox, men jeg synes det er en dårlig løsning. MEN, jeg leter ette et program som sannsynligvis ikke finnes. Jeg har endel sanger (ca 1000) fra mange forskjellige artister som tilfeldigvis har albumnavnet Radio Norge. Dessverre liker ikke Genius disse sangene, og jeg kan ikke bruke widgets for å finne lyrics. Derfor ønsker jeg å skifte albumnavnene på sangene til de egnetlige navnene. Finnes det et program som kan gjøre dette for meg? Gratis? Hvis ikke, vil det holde å slette albumnavnet? Er det noen mulighet for å fikse problemene uten å bytte albumnavn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå