Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet noen om en enkel måte å få en Mac til å ikke ta imot signaler fra fjernkontrollen? Har flere Macer, og bruker tildels en iMac som musikkilde; kjedelig at kontrollen jeg styrer musikkvolumet med også justerer volumet på MacBooken jeg har på fanget.

 

Edit: løst! System preferences -> security -> disable remote control infrared receiver.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar
Du kan også parre Macen din med fjernkontrollen slik at de kun fungerer med hverandre. Hold inne "menu" og "play / pause" til parringssymbolet dukker opp på skjermen.

Takk for tips – men like greit å aktivere på laptopene, kun iMac jeg bruker fjernkontroll på. Kanskje jeg får ørlite ekstra batteritid også?

Lenke til kommentar

Du kan bla gjennom filer på Time Machine backup uten å gå inn i time machine. Uansett, hvis det kun er snakk om 1 mappe med dokumenter som du vil ta backup av er det kanskje like greit å kopiere mappen? Kan da ikke være snakk om så mange GB.

 

En litt kulere løsning er å bruke DropBox til dokumenter-mappe. Da får du tilgang til mappen over internett.

Lenke til kommentar

Dropbox så genialt ut. Kan jeg og for eksempel 10 andre kompiser dele bilder fra fester gjennom appen?

 

Edit: Ah, leste igjennom featurene på siden. Det så genialt ut, men prisen blir litt for høy til at jeg orker å betale for det, og 2GB holder ikke til stort mer enn dokumenter. Som forsåvidt er poenget :p

Endret av Sonsol
Lenke til kommentar

Jeg bruker å åpne de i firefox, men jeg synes det er en dårlig løsning.

 

MEN, jeg leter ette et program som sannsynligvis ikke finnes. Jeg har endel sanger (ca 1000) fra mange forskjellige artister som tilfeldigvis har albumnavnet Radio Norge. Dessverre liker ikke Genius disse sangene, og jeg kan ikke bruke widgets for å finne lyrics. Derfor ønsker jeg å skifte albumnavnene på sangene til de egnetlige navnene. Finnes det et program som kan gjøre dette for meg? Gratis?

 

Hvis ikke, vil det holde å slette albumnavnet? Er det noen mulighet for å fikse problemene uten å bytte albumnavn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...