Thlom Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Noen som har peiling på hvordan man overfører alias man har lagt til i Adium til en annen maskin?Har brukt mye tid på å legge inn alias på alle kontakene mine, men det er bare på den stasjonære - og trenger det på MBPen. Spørs om det var så smart, jeg har bare lagt til MSN/Jabber-adresser i Adressebok, den synker med Adium (Adium henter navn fra adresseboken til), og adressebok er det ikke noe problem å synke dit du vil. Eventuelt så regner jeg med at det er ei .plist-fil som ligger i ~/Library/Application Support/Adium 2.0/Users, du kan sikkert bare kopiere over hele Adium 2.0-katalogen. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Sannsynligvis et ganske teit spørsmål, men konsekvensene kan være så og si fatale Jeg skyter: Når jeg legger til bilder i iPhoto, kopieres de inn i biblioteket slik at jeg kan slette dem fra den originale mappen? Jeg ser bibliotek-filen har en størrelse på flere GB, men som sagt, dette er noe jeg må være 100% sikker på^^ Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 99% sikker på det ja, men kan du ikke bare teste? Importer et uviktig bilde, slett det og se om det fremdeles er å finne i iPhoto? Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg kan nå gå god for at bilder blir lagret i bibliotek-filen til iPhoto Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Ctrl+click på iPhoto Library-filen, velg show package contents. Der kan du kontrollere at alt er ok. Greit å ha litt oversikt over mappestrukturer med tanke på å eventuelt gå over til andre programmer etter hvert. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Jeg har opprettet en flickr-konto, og tenkte jeg skulle lage et galleri/sett med motivational-bildene jeg og en kopmis av meg finner. (Ja, vi lagrer faktisk bildene vi finner. Sue me ) Dessverre har iPhoto en maks-grense på 500 bilder per album. Gjelder dette for flickr uploadr også? Det jeg egentlig lurer på er om det er mulig å lage en mappe som automatisk synkroniseres mot flickr slik at nye bilder legges til på flickr etterhvert som jeg legger dem til i mappen? Edit: Jeg lastet opp 2000 av mine motivationals og ordnet de i et "set". Når jeg selv sjekker settet står det at jeg har 2000 bilder i det, men besøkende ser bare 1500. Da jeg først lastet opp bildene la jeg 500 i et sett, men slettet settet for å lage et stort sett. (Ser nå at jeg bare kunne ha lagt de resterende bildene i settet ) Kan de 500 bildene ha blitt slettet, men samtidig blitt værende kunfor meg på en måte? Endret 24. september 2009 av Sonsol Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hatt problemer med Messenger på Mac de siste dagene. Ville ikke logge på, og kom med meningsløse feilmldinger om at serverene ikke var tilgjengelig, noe de opplagt var, siden jeg kunne logge meg på fra andre maskiner på samme nettet. Prøvde alle slags ting, slette plist-filer etc. Til slutt avinstallerte jeg Messenger, lastet ned fra MS og installerte på nytt. Samme versjon og alt, og så virket det igjen. Geir Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Var for mye som ikke fungerte med MS Messenger for Mac, så jeg sletta det og lasta ned Adium, anbefales! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Vet ikke om du har valgt å bruke Messenger aktivt eller bare gått for default option – om det siste er tilfelle er Adium verdt en titt. Det er noen år siden jeg sluttet å bruke noen form for IM-klient, men forskjellen var i alle fall stor. MS Messenger føltes ut som et Windows-program kopiert over til Mac, Adium-utviklerne ser ut til å ha fått med seg Apples Human Interface Guidelines. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Messenger ble installert sammen med Office for Mac, tror jeg, og da brukte jeg den. Det har fungert upåklagelig helt til nå. Og gjør det igjen nå som jeg har reinstallert. Jeg er ingen storbruker av MSN, det er mest til å ha kontakt med andre admins og mods, så jeg trenger ikke noe avansert. Men hvis det begynner å krangle igjen skal jeg heller se på Adium. Geir Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Det som irriterer meg mest med Messenger for Mac, er at det ikke støtter offline beskjeder. Så hvis noen med windows (eller adium) skriver til deg når du er offline, så er det ingen måte å få den beskjeden. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Hva mener folket her om MBP 2.53ghz og 2.66ghz versjonene? Er det verdt å legge de 1500kr ekstra i og kjøpe 2.66 versjonen med litt større hdd og to skjermkort? Bruksområde blir vel mest til skole, spilling (bootcamp) og det vanlige som man nå bruker en laptop til. Var veldig fornøyd med siste MBPen min, det var den minste 15.4" av den modellen før uni-bodyen kom.. '07 mod hvis jeg husker riktig. Endret 26. september 2009 av EvenruD Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Siden du nevner spilling ville jeg absolutt gått for 2.66GHz-modellen. 9600GT er milevis foran 9400M i ytelse. I tillegg er jo 130 ekstra MHz og 70GB mer lagringsplass greie "bonuser". Sjekk liste over laptop-skjermkort her. Endret 26. september 2009 av henrik_s Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Jeg trenger en gratis app som sletter duplikater i iTunes, men med mulighet til å bare slette duplikater med eksakt lik sang- , artist- og album-navn. Det er alltid kjedelig å miste den beste av to forskjellige versjoner av en sang :S Gogogo! Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Det ligger allerede i iTunes. Endret 27. september 2009 av Dassen Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg har nesten 700 sanger som dukker opp som duplikater. Jeg hadde håpet det fantes et program som kunne slettet helt like sanger automatisk så jeg slipper å gå igjennom hele listen:P Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Dupin gjør jobben for deg. Fullversjonen koster 15$, men uregistrert kan du fjerne 20 duplikater hver runde. Dvs du må kjøre programmet 35 ganger. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 http://www.tidysongs.com/ skal også gjøre jobben, men det fungerer ikke i OS 10.6.1 Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Dupin gjør jobben^^ Jeg fant ut at noen av sangene i Radio Norge topp 1000 listen min har kommet på listen ta ganger. F.eks så er er Candle in the Wind av en eller annen grunn både på 222. og 713. plass Endret 28. september 2009 av Sonsol Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Min Macbook er blitt Crackbook. What to do? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå