Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hvordan man overfører alias man har lagt til i Adium til en annen maskin?

Har brukt mye tid på å legge inn alias på alle kontakene mine, men det er bare på den stasjonære - og trenger det på MBPen.

Spørs om det var så smart, jeg har bare lagt til MSN/Jabber-adresser i Adressebok, den synker med Adium (Adium henter navn fra adresseboken til), og adressebok er det ikke noe problem å synke dit du vil. Eventuelt så regner jeg med at det er ei .plist-fil som ligger i ~/Library/Application Support/Adium 2.0/Users, du kan sikkert bare kopiere over hele Adium 2.0-katalogen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis et ganske teit spørsmål, men konsekvensene kan være så og si fatale :p Jeg skyter: Når jeg legger til bilder i iPhoto, kopieres de inn i biblioteket slik at jeg kan slette dem fra den originale mappen? Jeg ser bibliotek-filen har en størrelse på flere GB, men som sagt, dette er noe jeg må være 100% sikker på^^

Lenke til kommentar

Jeg har opprettet en flickr-konto, og tenkte jeg skulle lage et galleri/sett med motivational-bildene jeg og en kopmis av meg finner. (Ja, vi lagrer faktisk bildene vi finner. Sue me :tease: ) Dessverre har iPhoto en maks-grense på 500 bilder per album. Gjelder dette for flickr uploadr også?

 

Det jeg egentlig lurer på er om det er mulig å lage en mappe som automatisk synkroniseres mot flickr slik at nye bilder legges til på flickr etterhvert som jeg legger dem til i mappen?

 

Edit: Jeg lastet opp 2000 av mine motivationals og ordnet de i et "set". Når jeg selv sjekker settet står det at jeg har 2000 bilder i det, men besøkende ser bare 1500. Da jeg først lastet opp bildene la jeg 500 i et sett, men slettet settet for å lage et stort sett. (Ser nå at jeg bare kunne ha lagt de resterende bildene i settet :p ) Kan de 500 bildene ha blitt slettet, men samtidig blitt værende kunfor meg på en måte?

Endret av Sonsol
Lenke til kommentar

Hatt problemer med Messenger på Mac de siste dagene. Ville ikke logge på, og kom med meningsløse feilmldinger om at serverene ikke var tilgjengelig, noe de opplagt var, siden jeg kunne logge meg på fra andre maskiner på samme nettet. Prøvde alle slags ting, slette plist-filer etc.

 

Til slutt avinstallerte jeg Messenger, lastet ned fra MS og installerte på nytt. Samme versjon og alt, og så virket det igjen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har valgt å bruke Messenger aktivt eller bare gått for default option – om det siste er tilfelle er Adium verdt en titt. Det er noen år siden jeg sluttet å bruke noen form for IM-klient, men forskjellen var i alle fall stor.

 

MS Messenger føltes ut som et Windows-program kopiert over til Mac, Adium-utviklerne ser ut til å ha fått med seg Apples Human Interface Guidelines.

Lenke til kommentar

Messenger ble installert sammen med Office for Mac, tror jeg, og da brukte jeg den. Det har fungert upåklagelig helt til nå. Og gjør det igjen nå som jeg har reinstallert. Jeg er ingen storbruker av MSN, det er mest til å ha kontakt med andre admins og mods, så jeg trenger ikke noe avansert. Men hvis det begynner å krangle igjen skal jeg heller se på Adium.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hva mener folket her om MBP 2.53ghz og 2.66ghz versjonene?

Er det verdt å legge de 1500kr ekstra i og kjøpe 2.66 versjonen med litt større hdd og to skjermkort?

 

Bruksområde blir vel mest til skole, spilling (bootcamp) og det vanlige som man nå bruker en laptop til.

 

Var veldig fornøyd med siste MBPen min, det var den minste 15.4" av den modellen før uni-bodyen kom.. '07 mod hvis jeg husker riktig.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...