Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilket program i samme bane som TextPad i Windows kan anbefales for skriving av for det meste Java, men også litt enkel HTML?

Til Java ville jeg vel egentlig anbefalt Eclipse eller Netbeans. Begge skal kunne utvides for ordentlig støtte for HTML, CSS, JavaScript og PHP, for å nevne noen eksempler. Ellers har du jo også TextMate, men den har ikke blitt oppdatert på en veldig god stund, tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Adobes fargeprofil blir litt for blass (tror jeg det heter:P) for min del. Jeg kunne ha tenkt meg en fargeprofil som den originale (Snow Leopard) med bare litt mindre gult. Noen som vet om en enklere må å gjøre det på enn kalibreringen (som jeg hater fordi det aldri blir bra:P)?

 

Enklest, men ikke billigst:

 

http://www.japanphoto.no/product/programva...yder-2-express/

Lenke til kommentar

iBrick: Du kan legge til QuickTime X i oppstartselementene dine, og ha denne kjørende i bakgrunnen. En annen hack er å ha iTunes kjørende, men på Store eller lignende, hvor ikke Play/Pause har noen effekt. Jeg foretrekker heller å ha QTX kjørende, innbiller meg at det tar mindre ressurser (det gjør det da sikkert?) og jeg hater heller ikke QTX. :)

 

Andre hacks går ut på å redigere i systemfiler ol., ikke et skritt jeg har gått til ennå.

Lenke til kommentar

Får gjøre så QTX starter under oppstart jeg da, selv om jeg aldri bruker det.. VLC spiller alle filmene mine, men jeg tror jeg kanskje begynner å laste ned kodecs og bruke QTX i steden.. Bedre bildekvalitet og framerate er det ikke?

 

Jeg regna med at de skulle fikse dette i 10.6.1, men overaskende nok ikke :(

 

EDIT:

Hvilke maskiner er det dere har dette problemet på? På min Unibody 15" (med utskiftbart batteri) fungerer den akkurat som før.

 

Da har du vel ikke Snow Leopard da? Macbook 13 Unibody her, men jeg er rimelig sikker på at dette problemet ligger i OSX 10.6

Endret av iBrick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...