Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker ikke om jeg postet det her, men MBPen min gikk i bakken tidligere i sommer. Den virket i en liten periode, men så gikk den helt ned.

Den ble sendt inn til vår lokale PC pusher i Ski, som takserte skadene til 12.000kr >.<

Heldigvis dekker forsikringen skadene, så vi håper litt på at vi kan få beløpet utbetalt og heller kjøpe en ny MBP.

 

Men helt sinnsykt at det skal koste så mye å få en maskin fiksa.

Lenke til kommentar
Utrolig kjedelig keynote ja. Lurer på om tv shows noensinne kommer til Norge.

Om det hadde vært opp til Apple så hadde det nok vært klart for lenge siden. Problemet er at tv-selskapene selger rettighetene til seriene sine til europeiske tv-kanaler for store summer. Da kan de ikke samtidig selge seriene på iTunes før de europeiske kanalene får kjøpt og sendt seriene.

 

Det kommer nok etterhvert. I første omgang sikkert i en bastardisert versjon, men distribusjon av tv-serier vil nok strømlinjeformes, både til utenlandske tv-kanaler og til seeren.

Lenke til kommentar

Jeg har en film i .mov format som jeg ikke får åpnet. Den har fungert bra tidligere, men nå funker den ikke lengre. Når jeg åpner den starter QuickTime, men det kommer ikke opp noe vindu. Når jeg høyreklikker på QuickTime ikonet i docken står det at programmet ikke reagerer.

 

Noen som vet hva som kan forårsake dette? Jeg har laget filmen selv i Final Cut og jeg løste problemet tidligere ved å åpne prosjektet og lagre filmen på nytt igjen. Men jeg orker ikke å gjøre det hver gang dette skjer med filmen.

Lenke til kommentar
Utrolig kjedelig keynote ja. Lurer på om tv shows noensinne kommer til Norge.

Om det hadde vært opp til Apple så hadde det nok vært klart for lenge siden. Problemet er at tv-selskapene selger rettighetene til seriene sine til europeiske tv-kanaler for store summer. Da kan de ikke samtidig selge seriene på iTunes før de europeiske kanalene får kjøpt og sendt seriene.

 

Det kommer nok etterhvert. I første omgang sikkert i en bastardisert versjon, men distribusjon av tv-serier vil nok strømlinjeformes, både til utenlandske tv-kanaler og til seeren.

 

Ja, er klar over det. Men de har jo ikke gamle serier / episoder heller. Er ikke helt godt å si hva de driver med egentlig. Litt merkelig at det ikke finnes én eneste lovlig måte å kjøpe tv serier digitalt her i Norge. (Gjelder vel for mange andre land i Europa og...)

 

 

 

Er det forresten noen som vet om det er noen butikker i Oslo som har SL inne ?

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...