reds Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 Apple har ALLTID vært seine med å sende ut ting. (Er du fanboy så pleas holdkjeft) Jeg er en skikkelig fanboy, men jeg innrømmer gladlig at Apple har stort forbedringspotensiale på tidsbruk når det gjelder frakt. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 Eller kundeservice forøvrig Lenke til kommentar
PT Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 Er det noen som har snøring på hvordan man bytter mellom vinduer innenfor samme app? Hvis jeg f.eks. har 4 Finder-vinduer oppe må jeg fort ty til Exposé eller unødvendig minimering av vinduer for å finne det rette, fremfor å kjapt bla gjennom med et par tastetrykk. Med et amerikansk tastaturoppsett er det visstnok Cmd + ~, men ~ er jo ikke en dedikert knapp på norske tastaturer. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 3. september 2009 Rapporter Del Skrevet 3. september 2009 Dersom du har snow leopard så kan du holde inne ikonet til appen i docken. Lenke til kommentar
PT Skrevet 4. september 2009 Rapporter Del Skrevet 4. september 2009 Ja, men jeg er mer interessert i å gjøre det hele fra tastaturet. Ingen andre måter å løse det på? Lenke til kommentar
reds Skrevet 4. september 2009 Rapporter Del Skrevet 4. september 2009 Hurra, Apple hadde skiftet topcasen på Macen. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 4. september 2009 Rapporter Del Skrevet 4. september 2009 Er det noen som har snøring på hvordan man bytter mellom vinduer innenfor samme app? Hvis jeg f.eks. har 4 Finder-vinduer oppe må jeg fort ty til Exposé eller unødvendig minimering av vinduer for å finne det rette, fremfor å kjapt bla gjennom med et par tastetrykk. Med et amerikansk tastaturoppsett er det visstnok Cmd + ~, men ~ er jo ikke en dedikert knapp på norske tastaturer. Cmd + < Fungerer dog ikke i alle programmer, for eksempel i iWork-apps, da kombinasjonen her fungerer som zoom... Grenseløst irriterende, men sånn er det nå.. Lenke til kommentar
PT Skrevet 4. september 2009 Rapporter Del Skrevet 4. september 2009 Takker så meget, en liten hodepine forsvant Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 4. september 2009 Rapporter Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Og du vet du kan bytte mellom tabber i firefox og safari med ctrl+tab? Edit: Og man kan få Exposé for aktive applikasjon ved å holde inne ctrl mens man trykker på exposé knappen. Endret 4. september 2009 av Garreth Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. september 2009 Rapporter Del Skrevet 4. september 2009 Exposé-knappen — er det noen som orker å bruke den dedikerte tasten for dette? Kjører hot corners all the way for akkurat dette, jeg. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. september 2009 Rapporter Del Skrevet 4. september 2009 Fjerde(?) museknapp! På laptopen derimot bruker jeg F11. F12 for Dashboard, som er litt mindre praktisk enn F11 for meg pga den forbanna eject-tasten. Tredje tasten fra høyre er enklere å finne enn andre tast fra høyre. I may in fact be insane... Lenke til kommentar
PT Skrevet 4. september 2009 Rapporter Del Skrevet 4. september 2009 Og du vet du kan bytte mellom tabber i firefox og safari med ctrl+tab? Jepp, og Alt+tab i Opera. Men her var problemet å bytte mellom vinduer fra samme app. Og man kan få Exposé for aktive applikasjon ved å holde inne ctrl mens man trykker på exposé knappen. Men da må man innom musen igjen, noe jeg ville unngå. Funker ikke å tabbe seg gjennom enkeltvinduene da. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 Expose-knappen for alle åpne vinduer for gjeldende app er F9. I SL kan du i tillegg tab'e mellom vinduene etterpå, og trykke space for å forstørre det vinduet du har valgt for å se om det er det riktige. Så velger du bare med enter. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 Noen som veit om jeg kan slå av «toggle»-funksjonen på mute-knappen med en eller annen liten app eller noe? Slik den er nå muter den jo lyden om lyden er på, og unmuter om den er mutet. Jeg skulle gjerne hatt den til å kun mute lyden og ikke gjøre noe om den allerede er mutet. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 6. september 2009 Rapporter Del Skrevet 6. september 2009 Jeg ønsker også å ta en clean install av Snow Leopard. Jeg bruker Time Machine for backup av maskinen slik den er nå med Leopard. Er det slik at jeg kan ta en clean install, for så å legge inn Time Machine-backupen etterpå? Vil jeg da få Snow Leopard med alle mine gamle dokumenter, innstillinger osv? Eller vil jeg i praksis legge inn Leopard igjen, siden TM tar backup av _hele_ systemet? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 6. september 2009 Rapporter Del Skrevet 6. september 2009 Og man kan få Exposé for aktive applikasjon ved å holde inne ctrl mens man trykker på exposé knappen.Men da må man innom musen igjen, noe jeg ville unngå. Funker ikke å tabbe seg gjennom enkeltvinduene da.Neida, man kan bruke piltastene for å velge hvilket vindu man vil bruke. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. september 2009 Rapporter Del Skrevet 6. september 2009 Jeg ser at man kan kjøpe refurbished machines i hvert fall i USA og UK, men da får man jo engelsk tastatur. Noen som vet om man får kjøpt refurbished maskiner i norge? Helst så nye som mulig, og bør ha norsk tastatur og aller helst under norsk forbrukerkjøpslov? Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 6. september 2009 Rapporter Del Skrevet 6. september 2009 Exposé-knappen — er det noen som orker å bruke den dedikerte tasten for dette? Kjører hot corners all the way for akkurat dette, jeg. Er det noe som irriterer vettet av meg er det disse varme hjørnene på venners maskiner jeg låner. Skjønner ikke at det er så veldig praktisk. Men for all del. Jeg holder meg til F9-F11, jeg Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. september 2009 Rapporter Del Skrevet 6. september 2009 Praktisk fordi det er mye kjappere når du likevel har hånda på musa. At det er dine venners maskiner forteller jo bare at du ikke er særlig fortrolig med deres personlige oppsett, noe som er naturlig. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 7. september 2009 Rapporter Del Skrevet 7. september 2009 Spotify er endelig på App Store! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå