Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har snøring på hvordan man bytter mellom vinduer innenfor samme app? Hvis jeg f.eks. har 4 Finder-vinduer oppe må jeg fort ty til Exposé eller unødvendig minimering av vinduer for å finne det rette, fremfor å kjapt bla gjennom med et par tastetrykk.

 

Med et amerikansk tastaturoppsett er det visstnok Cmd + ~, men ~ er jo ikke en dedikert knapp på norske tastaturer.

Lenke til kommentar
Er det noen som har snøring på hvordan man bytter mellom vinduer innenfor samme app? Hvis jeg f.eks. har 4 Finder-vinduer oppe må jeg fort ty til Exposé eller unødvendig minimering av vinduer for å finne det rette, fremfor å kjapt bla gjennom med et par tastetrykk.

 

Med et amerikansk tastaturoppsett er det visstnok Cmd + ~, men ~ er jo ikke en dedikert knapp på norske tastaturer.

Cmd + < :)

 

Fungerer dog ikke i alle programmer, for eksempel i iWork-apps, da kombinasjonen her fungerer som zoom... Grenseløst irriterende, men sånn er det nå..

Lenke til kommentar
Og du vet du kan bytte mellom tabber i firefox og safari med ctrl+tab?

Jepp, og Alt+tab i Opera. Men her var problemet å bytte mellom vinduer fra samme app.

Og man kan få Exposé for aktive applikasjon ved å holde inne ctrl mens man trykker på exposé knappen.

Men da må man innom musen igjen, noe jeg ville unngå. Funker ikke å tabbe seg gjennom enkeltvinduene da.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker også å ta en clean install av Snow Leopard. Jeg bruker Time Machine for backup av maskinen slik den er nå med Leopard. Er det slik at jeg kan ta en clean install, for så å legge inn Time Machine-backupen etterpå? Vil jeg da få Snow Leopard med alle mine gamle dokumenter, innstillinger osv?

 

Eller vil jeg i praksis legge inn Leopard igjen, siden TM tar backup av _hele_ systemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...