Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Noen av dere som har bestilt SL fra Apples nettbutikk som har fått den? Jeg bestilte den sist torsdag, og den har enda ikke kommet :(

 

Samme her. Det som er irriterende er at på bestillings-sidene får jeg inntrykknav at varen ikke er sent, men jeg kan ikke avbestille fordi varen er sendt. Jeg trodde også at man kunne spore pakker i posten, men jeg har ikke fått noe sporingsnummer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Kan noen her inne forklare meg lettfattet hvordan Apple og GeMoney samarbeider mtp. avbetalingsordninger? Snakket med en fra Infografikk i dag, men jeg ble bare mye mer forvirra.

Lenke til kommentar

Du får faktura fra GE kort tid etter at du får maskinen, og så betaler du ned det du skylder over de antall måneder du har valgt. Jeg kjøpte en 13.3 MB og valgte betalingsutsettelse gjennom GE, det eneste jeg betalte utenom det maskinen kostet var 425,- for å utsette betalingen i 9 måneder, fordi jeg visste jeg hadde penger da. Bare spør hvis det er noe mer. Du kan selvfølgelig også innfri kreditten før tiden om du vil det.

 

 

 

Forresten, noen som vet om en butikk i Oslo som har igjen SL ? Leste at Humac Vika hadde mange, noen som vet om de har igjen ?

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Om om en ønsker å betale ut over de ni månedene påløper det ca 20% renter, var det så?

 

Går i klasse med en som jobber på Humac her i byen, og han sa at det også fint gikk an å betale f.eks. 7000,- nå og så ta de resterende 7000.- på avbetaling. Jeg sikter meg inn mot den rimeligste 15"-en, men er redd det ikke kommer til å gå rundt, selv med avbetalingsmulighetene.

Lenke til kommentar

Venter også på min, litt småirritert siden det gikk fra utsendelse innen 24 timer til innen 3 dager når jeg la til en Mini-DisplayPort til DVI-adapter.

Spesielt surt siden jeg fant ut at mamma hadde en liggende, men gadd ikke å avbestille hele greia og bestille på nytt.

 

Blir sendt i løpet av morgendagen, så forhåpentligvis har jeg den innen torsdag neste uke - eller før. Gleder meg!

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å prøve engang. Min stasjonære (Hackintosh, vel og merke) slåes av om natten, MacBooken jeg hadde lå mye i dvale, men hver andre uke eller så kom det en oppdatering som trengte reboot - dessuten er det bare sunt for systemet å reboote en gang iblant, da det sletter en del midertidlige filer etc.

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke å prøve engang. Min stasjonære (Hackintosh, vel og merke) slåes av om natten, MacBooken jeg hadde lå mye i dvale, men hver andre uke eller så kom det en oppdatering som trengte reboot - dessuten er det bare sunt for systemet å reboote en gang iblant, da det sletter en del midertidlige filer etc.

Jeg vet. Er bare for lat til å reboote for vanlige oppdateringer.

Lenke til kommentar

Litt skuffet over Snow Leopard så langt.

Først ville den ikke oppgradere Leopard'en min, fordi den mente at disken min ikke gikk an å boote fra.. har jo bare den ene disken, og Leopard booter fint. Mistenker at de hadde noe med Windows7-partisjonen min å gjøre, en mistanke som ble ytterligere styrket av at Windows7-partisjonen var helt søkk vekk når Snow Leopard omsider var installert..

 

Også litt nedtur at å koble til en nettverksdisk (CIFS/SMB) ser ut til å feile iblant. Applikasjoner som åpner filer som ligger på nettverksdisk henger seg også iblant.

 

Nettopp oppdaget jeg en prosess (zip) som bruker 100% CPU og har gjort det i over 40 minutter. Etter litt nærmere graving ( lsof | grep zip ) fant jeg ut at SL etter all sannsynlighet prøver å indeksere(?) alle arkiver (tar/zip/etc) jeg har på nettverksdisken - ved å kopiere det inn lokalt først(!).

 

Har nå en fil med det velklingende navnet

/var/folders/tE/tEPeX79-Ge0PvwMIb00d4++++TI/-Tmp-/94355077-915A-41B2-A1D0-0E62F4932924-34261-000020849934386F/ziQXfmLN

 

Den tar foreløpig 35GB, og stiger fort. Det er zip-prosessen som holder i både arkivfilene på nettverksdisken og tempfila, ref. output fra lsof.

 

Ingen fan av at operativsystemet skal holde på sånn, det jeg har på nettverksdisker skal ligge der, og ikke kopieres inn lokalt uten at jeg vet det!

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...