Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg er helt ny i macverdenen men liker meg godt her! :p

Har nettopp kjøpt en 13,3 MacBook og har endel spørsmål. Det første er hvordan avinnstalelrer man programmer som man ikke ønsker å ha? Kan man avinnstallere programmer som feks iChat og iMovie?

7094665[/snapback]

Bare dra dei fra programmappa og rett i boss :)

Lenke til kommentar
Hei! Jeg er helt ny i macverdenen men liker meg godt her! :p

Har nettopp kjøpt en 13,3 MacBook og har endel spørsmål. Det første er hvordan avinnstalelrer man programmer som man ikke ønsker å ha? Kan man avinnstallere programmer som feks iChat og iMovie?

7094665[/snapback]

Bare dra dei fra programmappa og rett i boss :)

7096030[/snapback]

 

Det heter søppel!111oneone

--

 

Lurer på å kjøpe meg en mp3-avspiler. Valget står vel forsåvidt rundt iPod og iRiver. Noen som har prøvd begge? Hvordan er forresten supporten hos Apple? Jeg har hørt at det har vært en del problemer med de..

Lenke til kommentar

Har selv ikke noe og klage på når det gjelder supporten, kjøpte en iPod mini for 2 år siden, var på våren en gang.

etter 1 mnd så skjedde det noe galt og jeg klarte ikke finne ut hva som hadde skjedd. fikk da melding om og sende den i retur til Apple, etter ca 1 uke kom det en og hentet iPoden, jeg signerte og etter 1-2 uker(husker ikke nå), så fikk jeg en ny tilbake. hadde aldri mer problemer med den, virker ennå, men nå bruker jeg for det meste en iPod photo som jeg har kjøpt... Er egentlig veldig fornøyd med apple suport.

Kan dog være litt vanskelig og finne ut hvor du skal henvende deg, vis det er noe, men finner det etter litt leting på sida.

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar

Ser egentlig ikke problemet med supporten hos Apple hvis du kjøper et Apple-produkt hos noen andre steder enn Apple. Det er butikken som du kjøper iPod hos som må evnt. dekke reklamasjon og garantisaker. Det er butikken som må få refusjon fra Apple.

 

Hi-Fi Klubben tapte penger på at ikke Apple dekket deres tap mtp. reklamasjoner og garantisaker. Forbrukeren spaserte jo fint ut med en ny enhet fra Hi-Fi Klubben hvis det var en slik sak.

 

Skal du derimot handle direkte fra Apple selv, kan det bli verre med reklamasjon og garantisaker. Da er det du som må selv ta kontakt med produsenten.

 

Summa sumarium: Ikke kjøp iPod direkte fra Apple men fra din lokale el-butikk eller nettsjappe.

Endret av Zande
Lenke til kommentar
Vil macbookpro kunne erstatte den stasjonære min? I.O.M at den suger ganske kraftig fra før av, evt at jeg setter den opp som server?

7100300[/snapback]

Hvis det er maskinen oppgitt i profilen din så vil jeg absolutt påstå at en MBP kan erstatte din nåværende konfigurasjon. Hva skal du bruke den til? Kanskje du klarer deg med en vanlig MacBook?

Lenke til kommentar
Vil macbookpro kunne erstatte den stasjonære min? I.O.M at den suger ganske kraftig fra før av, evt at jeg setter den opp som server?

7100300[/snapback]

Hvis det er maskinen oppgitt i profilen din så vil jeg absolutt påstå at en MBP kan erstatte din nåværende konfigurasjon. Hva skal du bruke den til? Kanskje du klarer deg med en vanlig MacBook?

7100427[/snapback]

 

Om jeg skal erstatte faller jeg nok for en macbookpro, så jeg har mulighet til å spille litt med venner og sånt :)

 

Ellers skal den brukes til bilde , (vide og lyd?) redigering, Internett tekstbehandling osv vanlig skolearbeid...

 

ja den i profil er nåværende :blush:

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar
Jeg har en .bin-fil jeg skulle ha åpnet på MBP'en min... jeg har testa med StuffItExpander, men det funka ikke å bruke det... Hva gjør jeg får å få i gang fila? Det er et program ja, ikke film eller lyd...?!

7099626[/snapback]

 

Hei.

Husker jeg rett er .bin en filtype ala .iso og .cue. Mount den i DiskImageMounter eller Roxio Toast så vil en dukke opp som en cd i Finder.

Lenke til kommentar
Jeg har en .bin-fil jeg skulle ha åpnet på MBP'en min... jeg har testa med StuffItExpander, men det funka ikke å bruke det... Hva gjør jeg får å få i gang fila? Det er et program ja, ikke film eller lyd...?!

7099626[/snapback]

 

Hei.

Husker jeg rett er .bin en filtype ala .iso og .cue. Mount den i DiskImageMounter eller Roxio Toast så vil en dukke opp som en cd i Finder.

7102103[/snapback]

 

Jepp! .bin er en fil alà .iso, .img, .nrg. Ofte følger det med en .cue fil med bin-filen. Cue-fila inneholder informasjon om bin filen, som benyttes av å brenne bin-filen på en CD slik at det blir riktig struktur på plata..

 

.bin filer kan fint mountes! Inneholder bin-filen en film, kan den åpnes rett i VLC

Lenke til kommentar
Hei! Jeg er helt ny i macverdenen men liker meg godt her! :p

Har nettopp kjøpt en 13,3 MacBook og har endel spørsmål. Det første er hvordan avinnstalelrer man programmer som man ikke ønsker å ha? Kan man avinnstallere programmer som feks iChat og iMovie?

7094665[/snapback]

Bare dra dei fra programmappa og rett i boss :)

7096030[/snapback]

 

ahh, takk!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er ny på Mac. Kjøpte Mac mini for 1 uke siden til å ha i stua som media spiller. Har brukt Windows i mange år og har den som server.

 

Mac mini er jo suveren i stua. Ikke noe støy og med VLC kan jeg bruke alt av media på pc'en. Har kobla den til HD tv'en og kjører 720p video uten problemer på Mac mini :)

 

Liker også OSX. Zoom funksjonen er helt top når jeg surfer fra godstolen :)

 

Eneste problemet jeg har er Mighty Mouse Wireless. Den tok kvelden for et par dager siden. Mista først bluetooth kontakt. Slo den av og på noen ganger, men fikk ikke kontakt igjen. Etter noen ganger av og på, ville den ikke slå seg på igjen heller. Ikke noe grønt lys. Vet ikke helt hva som er feil. Får vel bare ringe Apple support. Kjøpte den direkte online fra Apple.

 

Har heldigvis en reserve usb mus jeg kan bruke i mellomtiden.

Lenke til kommentar
MacBook Pro med Core 2 Duo!

http://www.apple.com

http://www.appleinsider.com/article.php?id=2166

7141288[/snapback]

Strålende nyheter. Kanskje jeg skal kjøpe en Mac likevel :)

 

Jeg har jo vurdert frem og tilbake hvilken bærbare maskin jeg skal skaffe. Jeg skal bruke maskinen til musikk/filmredigering, lett bildebehandling, høre på musikk, surfe på nettet og ellers det man bruker en maskin til. Jeg er ikke så alt for opptatt av spill, og slik jeg ser det er det eneste skilnaden mellom Mac/PC. Hvilken fordel vil Direct X10 gi, utenom spill? Hvilken maskin er grei til mitt maskinbruk?(sikkert alt annet enn det jeg har i dag iellefall. Denne maskinen er treg som et ondt år, men har gjort jobben sin)

 

På forhånd takk.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Hei. Har Mac på skolen (eMac) og har lagt inn et såkalt Theme på denne.

Fra denne siden: http://www.macthemes.net/reviews/themes.php

 

Lurer på om det er noen ulemper ved dette?

 

En annen ting jeg lurer på er om det er mulighet for å endre på ikonene på skrivebordet. Tenker mest på harddisken, men også programmene som kommer i Creative Suite 2.

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...