Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Snow Leopard i boks Sto utforbi Tell Stavanger sammen med en håndfull andre. Koselig; gratis cola og snacks. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Hvilken build er det på den offisielle a? 432? EDIT: Fant ut at det var det på MacRumors.. Endret 27. august 2009 av iBrick Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg har prøvd Coda litt idag for å se hvordan det funker (Til IT-faget på NTNU). Det skal brukes til html, css og sannsynligvis mer. Av en eller annen grunn virker det som at html attributene ikke kjennes igjen. Får feks beskjed om at "there is no attribute "BGCOLOR"". Noen som vet hva problemet er? Noen som vil anbefale Coda også for nybegynnere? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Av en eller annen grunn virker det som at html attributene ikke kjennes igjen. Får feks beskjed om at "there is no attribute "BGCOLOR"". BGCOLOR er ikke en gyldig attribute, og skal ikke brukes. For å oppnå samme effekt (bakgrunn, enten et bilde eller en farge) på det aktuelle elementet bruker du css og background-attributen. http://htmldog.com/reference/cssproperties/background/ Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg har prøvd Coda litt idag for å se hvordan det funker (Til IT-faget på NTNU). Det skal brukes til html, css og sannsynligvis mer. Av en eller annen grunn virker det som at html attributene ikke kjennes igjen. Får feks beskjed om at "there is no attribute "BGCOLOR"". Noen som vet hva problemet er? Noen som vil anbefale Coda også for nybegynnere? Coda er pure awesome, men det er fordel å bruke gyldig kode. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Nei, det trenger du ikke. Tingen er at for å bruke 29$-disken må en ha Leopard installert. Ok. Noen som tror at det kan være utsolgt på Humac Vika? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg har prøvd Coda litt idag for å se hvordan det funker (Til IT-faget på NTNU). Det skal brukes til html, css og sannsynligvis mer. Av en eller annen grunn virker det som at html attributene ikke kjennes igjen. Får feks beskjed om at "there is no attribute "BGCOLOR"". Noen som vet hva problemet er? Noen som vil anbefale Coda også for nybegynnere? Som flere her har nevnt, er ikke bgcolor et gyldig attributt. Coda er absolutt en god editor både for nybegynnere og mer viderekomne kodere. Eneste jeg savner, er muligheter for litt mer konfigurering av farger og slikt, med annet enn det; helt super editor! Heilage har et veldig godt poeng; gyldig kode er en fin ting for å få ting til å funke som du vil Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Ok. Noen som tror at det kan være utsolgt på Humac Vika? Vet lite om Humac Vika – men Eplehuset i Bergen er tomme, så det er i alle fall ikke helt usannsylig at en del butikker kan være utsolgt. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Det var MASSE igjen der, så nå bruker jeg SL : D Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 BGCOLOR er ikke en gyldig attribute, og skal ikke brukes. For å oppnå samme effekt (bakgrunn, enten et bilde eller en farge) på det aktuelle elementet bruker du css og background-attributen. bgcolor var det jeg fikk beskjed om å skrive av foreleseren, og det fungerer når jeg åpner .html-filen i Firefox, så attributen virker. Nå skal det sies at vi ikke har begynt å bruke css riktig enda, så hvis css skal brukes er vi ikke der riktig ennå Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Bgcolor er forsåvidt gyldig attributt, i HTML 3.2 ... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 BGCOLOR er ikke en gyldig attribute, og skal ikke brukes. For å oppnå samme effekt (bakgrunn, enten et bilde eller en farge) på det aktuelle elementet bruker du css og background-attributen. bgcolor var det jeg fikk beskjed om å skrive av foreleseren, og det fungerer når jeg åpner .html-filen i Firefox, så attributen virker. Nå skal det sies at vi ikke har begynt å bruke css riktig enda, så hvis css skal brukes er vi ikke der riktig ennå Ba foreleseren deg om å bruke BGCOLOR? Nå er jeg redd. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Det var første timen da:P Vi har som sagt ikke begynt på CSS. Men da forstår jeg hvorfor Coda ikke godtar attributene mine. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Man burde begynne med CSS med en gang, på den måten slipper man jo å "avlære" noe senere. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Er dette Webkaféen²? Anyhow, tilbake til Snow Leopard. Jeg er fornøyd med det meste i SL, men la merke til at min play/pause global hotkey nå åpner iTunes. Dette gjør knappen ubrukelig om man bruker noe annet enn nettopp iTunes. Har noen en løsning her? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Det skal gå an å unbinde "global hotkeys" som det heter. Jeg er dog ikke helt sikker på hvordan. Selv er jeg godt fornøyd med Snow Leopard. Alt går veldig mye raskere og føles bedre på det. Photoshop CS4 går som en drøm på laptopen. Lenke til kommentar
sida Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 hvordan varer batteriet på en MBP lengst; ved å lade fullt opp, for så å ta ut laderen og la batteriet tømme seg (til ca 0-10%), så å lade fullt igjen og gjenta prosessen? Eller ved å ha lader i laptopen så lenge som mulig (færre ladinger, står i selv om at batteriet er 100%)? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Jeg har 99% battery health etter over ett år med stort sett daglig bruk, og jeg har ikke tatt noe hensyn til hvordan/når jeg lader, noe som vel er i tråd med det som sies om nyere batterier — det har ikke noe å si. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hvor mange loadcycles? Selv har jeg 177 cycles og 93% health. 10 måneder gammelt batteri. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 95 cycles. Ganske få for bruk over såpass lang tid, er det ikke? MBP-en står lenge tilkoblet strøm om gangen dog, så det er vel mer regelen enn unntaket her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå