Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd Coda litt idag for å se hvordan det funker (Til IT-faget på NTNU). Det skal brukes til html, css og sannsynligvis mer. Av en eller annen grunn virker det som at html attributene ikke kjennes igjen. Får feks beskjed om at "there is no attribute "BGCOLOR"".

 

Noen som vet hva problemet er? Noen som vil anbefale Coda også for nybegynnere?

Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn virker det som at html attributene ikke kjennes igjen. Får feks beskjed om at "there is no attribute "BGCOLOR"".

BGCOLOR er ikke en gyldig attribute, og skal ikke brukes. For å oppnå samme effekt (bakgrunn, enten et bilde eller en farge) på det aktuelle elementet bruker du css og background-attributen.

 

http://htmldog.com/reference/cssproperties/background/

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd Coda litt idag for å se hvordan det funker (Til IT-faget på NTNU). Det skal brukes til html, css og sannsynligvis mer. Av en eller annen grunn virker det som at html attributene ikke kjennes igjen. Får feks beskjed om at "there is no attribute "BGCOLOR"".

 

Noen som vet hva problemet er? Noen som vil anbefale Coda også for nybegynnere?

 

Coda er pure awesome, men det er fordel å bruke gyldig kode. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd Coda litt idag for å se hvordan det funker (Til IT-faget på NTNU). Det skal brukes til html, css og sannsynligvis mer. Av en eller annen grunn virker det som at html attributene ikke kjennes igjen. Får feks beskjed om at "there is no attribute "BGCOLOR"".

 

Noen som vet hva problemet er? Noen som vil anbefale Coda også for nybegynnere?

Som flere her har nevnt, er ikke bgcolor et gyldig attributt. Coda er absolutt en god editor både for nybegynnere og mer viderekomne kodere. Eneste jeg savner, er muligheter for litt mer konfigurering av farger og slikt, med annet enn det; helt super editor! Heilage har et veldig godt poeng; gyldig kode er en fin ting for å få ting til å funke som du vil ;)

Lenke til kommentar
BGCOLOR er ikke en gyldig attribute, og skal ikke brukes. For å oppnå samme effekt (bakgrunn, enten et bilde eller en farge) på det aktuelle elementet bruker du css og background-attributen.

 

bgcolor var det jeg fikk beskjed om å skrive av foreleseren, og det fungerer når jeg åpner .html-filen i Firefox, så attributen virker. Nå skal det sies at vi ikke har begynt å bruke css riktig enda, så hvis css skal brukes er vi ikke der riktig ennå:p

Lenke til kommentar
BGCOLOR er ikke en gyldig attribute, og skal ikke brukes. For å oppnå samme effekt (bakgrunn, enten et bilde eller en farge) på det aktuelle elementet bruker du css og background-attributen.

 

bgcolor var det jeg fikk beskjed om å skrive av foreleseren, og det fungerer når jeg åpner .html-filen i Firefox, så attributen virker. Nå skal det sies at vi ikke har begynt å bruke css riktig enda, så hvis css skal brukes er vi ikke der riktig ennå:p

 

Ba foreleseren deg om å bruke BGCOLOR? Nå er jeg redd.

Lenke til kommentar

hvordan varer batteriet på en MBP lengst; ved å lade fullt opp, for så å ta ut laderen og la batteriet tømme seg (til ca 0-10%), så å lade fullt igjen og gjenta prosessen? Eller ved å ha lader i laptopen så lenge som mulig (færre ladinger, står i selv om at batteriet er 100%)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...