Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg gidder snart ikke bruke mer energi på dere Mac frelste.

Syns dere virkelig at Snow Leopard kan sees på som et nytt OS? Det er kun noen hundre megabytes med oppdateringer av Leopard OS´et, ikke noe mer enn det.

Hadde jeg vært enig i denne virkelighetsbeskrivelsen ville jeg også synes det var rart å skulle ta betalt for Snow Leopard, men jeg deler ikke ditt syn. Mye i den grunnleggende arkitekturen er endret, feature-listen blir kort – mulighetene fremover store. En grei indikasjon på at mye er gjort er at Snow Leopard tar 7GB mindre plass enn Leopard. Plassbesparelsen er selvsagt ikke noe stort poeng i seg selv, kun en illustrasjon på at betydelige endringer er gjort.

 

Apple gjør dette – som alt annet – for å tjene penger. At du nylig har kjøpt en MBP og ikke synes det er kult å bruke noen hundrelapper for oppdatering av software får så være, men dette medfører på ingen måte at det er noe rart med Apples priser. Prisen er ekstremt lav så de aller fleste skal ønske å oppgradere, samtidig som Apple får dekket en del av sine utviklingskostnader. Om du ikke liker tilbudet er det selvsagt bare å stå over, det er nok av oss som synes dette er et godt tilbud. Så lenge de fleste oppgraderer er prisen nærmest per definisjon riktig (evt for lav!).

Endret av Euklid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Det var en som fortalte meg i går at det fantes en spesiell ordning som gjorde at man kunne få 20% avslag på Apples maskiner ved å betale 500kr et eller annet sted for å melde seg inn i et eller annet.

 

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Herlighet for no klaging? Selvfølgelig kan du kreve "hele" $29 for ett nytt OS? Har du virkelig ikke 259kr som du kan bruke på det? Hvis ikke så får du vel heller ty til andre metoder da mann.

 

Og selvfølgelig kan du sammenligne OS X og Vista. Kan lett finne en Windows maskin for deg jeg til over 10k, LETT og så skal vi se om M$ gir meg W7 gratis.

 

Om du kjøper en maskin til 10k i dag så har den trolig Vista Home Premium eller høyere, og da gir faktisk MS deg Windows 7 gratis. Noe de gjør med alle maskiner (foruten de med Home Basic) kjøpt fra 26. juni og frem til Windows 7 lanseres.

 

http://www.microsoft.com/norge/windows/buy...rs/upgrade.aspx

 

Siden dette kun gjelder de som har kjøpt en maskin de siste månedene vil dog det store flertallet av Vista brukere måtte betale langt mer for Windows 7 enn Leopard eiere må ut med for Snow Leopard.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
HUMAC holder nattåpent på torsdag for å selge Snow Leopard. Åpent fra klokken 00 til 01 :)

 

EDIT-YO: Vika & Drammen

Det forventes såpass stor pågang altså? :p

Lenke til kommentar
Dette er jo også pga klagestormen som Vista har mottatt, har aldri vært så mye problemer med OS X.

Microsoft gjør det nok for å prøve å holde på kundene sine.

 

De hadde samme tilbudet når Vista ble lansert. De gjør det som en tjeneste til PC-produsentene, så ikke alle utsetter PC-kjøpet til Windows 7 blir tilgjengelig på maskiner man får kjøpt i butikken.

Lenke til kommentar
Brant meg litt med å legge inn Leopard når det var helt nytt, så tror jeg venter til 10.6.1 eller .2 før jeg legger det inn.

*mimre* Jeg fikk faktisk macbooken min med 10.5.0 installert. Husker jeg hadde masse problemer med tastaturet. Det frøys slik at jeg ikke fikk brukt det.

 

Løsninga var å presse inn batteriet litt(!), og da fungerte det. Sære greier. Noen flere som haddet det problemet? Skulle likt å finne ut hvorfor det skjedde, samt hvordan Apple til slutt fiksa det. Snodig bug med snoding workaround :p

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd ganske mange ganger, at det ikke skjer noe når jeg skriver, men det virker som det kun berører Firefox. Hjelper som oftest med en reload eller å åpne et nytt vindu. Det skjer av og til fremdeles, har opplevd det siden 10.5.

 

Og før 10.5.1 kom ut, hadde jeg problemer med at Firefox og Safari quittet av seg selv, mange ganger i.l.a. dagen. Men det ga seg når 10.5.1 eller .2 kom ut.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Oppgraderte til Snow Leopard i går, og dette var NICE!

Tjaa, noen småproblemer her. Ikon i docken forsvinner når jeg starter programmer. Boot Camp lar meg heller ikke fortsette, da jeg visstnok må oppdatere "systemprogramvaren". Jeg kjører rtm-builden.

 

Bruker ikke bootcamp men merker ingenting til problemer med ikonene i docken du snakker om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...