Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(Om Eduroam)

 

Det er nett som eksisterer parallelt med campus og trådløse trondheim. Fungerer mye bedre enn å måtte logge seg på på NTNU/HiST hver dag :)

 

Mener du at jeg kan bruke Eduroam i stedet for å måtte skrive inn brukernavn og passord hver gang jeg skal på nett på ntnu? I så fall, hvordan? Tror ikke Eduroam kommer opp som et alternativ, men husker ikke sikkert nå:p

Lenke til kommentar
(Om Eduroam)

 

Det er nett som eksisterer parallelt med campus og trådløse trondheim. Fungerer mye bedre enn å måtte logge seg på på NTNU/HiST hver dag :)

 

Mener du at jeg kan bruke Eduroam i stedet for å måtte skrive inn brukernavn og passord hver gang jeg skal på nett på ntnu? I så fall, hvordan? Tror ikke Eduroam kommer opp som et alternativ, men husker ikke sikkert nå:p

Eduroam skal være tilgjengelig som et separat trådløst nett på både Dragvoll og Gløs og opererer med et sertifikat som fungerer noen år fremover, i motsetning til passordautorisasjonen på det andre nettet som fungerer i 24 timer. :)

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Noen som vet når studenter ved NTNU kan få gratis nøkkel til windows 7? Har hørt at vi får det til xp og vista, så jeg går ut fra vi får det til w7 også. W7 skal funke på bootcamp ja? Tenker på 64 bits versjonen.

Har dere ikke tilgang til msdnaa? På HiST har vi der mulighet til å laste ned iso-filer og få lisensnøkler samtidig. w7 fungerer greit på mac, men det er ikke sikkert alle driverne dine vil la seg installere.

Lenke til kommentar
W7 skal funke på bootcamp ja?

 

Funker bra her :) Installer drivere fra Leopard cden din, ligger drivere for windows der fra før, men du får ikke brukt alle funksjoner i Windows, som iSight cam, trackpad funksjoner, osv..

 

Hvilken funksjon på touch-paden min har samme funksjon som cmd - og cmd + i Firefox? Er rimelig irriterende å noen ganger zoome inn eller ut, uten å vite hva det er jeg har gjort at det skal skje.

 

Er viktig å holde de andre fingrene enn pekefingeren borte fra trackpaden når man bare skal styre musa og klikke, men hvis du skal zoome, scrolle, snu og dra så kan du bruke et par ekstra fingre til de forskjellige funksjonene.. Videoguide:

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...