Sonsol Skrevet 17. august 2009 Rapporter Del Skrevet 17. august 2009 Harddisk er også latterlig enkelt å bytte på de nye mbp (i allefall 13"), men du bør være obs på at du trenger torx for å skru løs noen skruer i sidene på harddisken som står i, som sørger for at harddisken får luft rundt seg og gjør at disken vil tåle litt mer støt på maskinen. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. august 2009 Rapporter Del Skrevet 17. august 2009 Kan jeg sette opp faste ting i iCal? Slik at jeg kan se alle forelesningene og timene mine der hver uke automatisk. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 17. august 2009 Rapporter Del Skrevet 17. august 2009 Så lenge harddisken har USB eller FireWire, så kan du bruke den på en Mac. EDIT: Dæven så hjelpsom jeg er i dag. Problemet er å få kopiert filer over på den eksterne harddisken. Går ikke med den jeg har nå. Hva slags filsystem er jeg nødt til å formatere til? tenkte å kjøpe en sånn: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=38902...ign=wow330901tb Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 17. august 2009 Rapporter Del Skrevet 17. august 2009 FAT32 eller Mac OS Extended (Journaled) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. august 2009 Rapporter Del Skrevet 17. august 2009 Kan jeg sette opp faste ting i iCal? Slik at jeg kan se alle forelesningene og timene mine der hver uke automatisk. Jada, bare å opprette en hendelse den første uken også velge at denne skal gjentas hver uke. Har du litt flaks så kan du sikkert få lastet ned en kalender-fil for forelesningene/timene dine fra undervisningsportalen til utdanningsinstitusjonen din. På UiB er det i hvert fall mulig (Hadde vært enda greiere om jeg kunne abonnert på kalenderen min, men det er nå så). Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. august 2009 Rapporter Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Jeg endte bare med å kopiere hver uke og lime inn i alle de andre ukene, det var egentlig litt lurt av meg, siden da jeg sjekka når undervisningen slutta, oppdaga jeg at jeg ikke hadde undervisning i morgen tidlig, så da slapp jeg å være seks timer lengre på campus enn det jeg trodde. Endret 17. august 2009 av xBoffen Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 18. august 2009 Rapporter Del Skrevet 18. august 2009 Har du litt flaks så kan du sikkert få lastet ned en kalender-fil for forelesningene/timene dine fra undervisningsportalen til utdanningsinstitusjonen din. Noen som vet om dette er mulig på NTNU? Holder til på gløshaugen. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 18. august 2009 Rapporter Del Skrevet 18. august 2009 NTNU har en timeplangenerator ja. Er nede for øyeblikket men er bare å prøve igjen senere. Legg inn fagene og foreleseren din, eksporter så alt sammen og åpne filen med iCal, lett som en plett. Inneholder forelesninger, oppgaveinnleveringer og eksamensdato. http://ntnu.1024.no/ Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 18. august 2009 Rapporter Del Skrevet 18. august 2009 Sweet. Ser at jeg vil få sene dager i høst:s På den andre siden er det kun mandag og fredag jeg begynner før 10.00 ^^ Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 18. august 2009 Rapporter Del Skrevet 18. august 2009 Trådløse Trondheim er forresten genialt når man har iPod Touch og er student ved NTNU Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 18. august 2009 Rapporter Del Skrevet 18. august 2009 Yup, Eduroam er din beste venn i Trondheim. Lurer på hvor mange andre plasser i Europa det fungerer som student ved NTNU... Lenke til kommentar
dabear Skrevet 18. august 2009 Rapporter Del Skrevet 18. august 2009 Peiling på om det finnes noe tilsvarende for studenter på Høskolen i Sør-trøndelag? (befinner seg også i trondheim) Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 HiST er også med på Eduroam ja. Bare å logge seg inne med kontoen du har med skolen. http://www.hist.no/eduroam/ Lenke til kommentar
reds Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Nå må jeg bare forsikre meg om at jeg handler rett - er dette riktige minnebrikker til min hvite MB 2.0ghz (Mai 2009)? Mactracker sier at brikkene som sitter i har følgende specs: 200-pin PC2-5300 (667MHz) DDR2 SO-DIMM Disse matcher, men man vet jo aldri om jeg har oversett noe.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Er det forresten sånn at alle butikker som er autoriserte forhandlere har avbetalingsordninger som gjør at jeg ikke trenger å betale full pris der og da ved kjøp? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 HiST er også med på Eduroam ja. Bare å logge seg inne med kontoen du har med skolen. http://www.hist.no/eduroam/ Åja, flott. Jeg tenkte dette var en videreføring av Trådløse trondheim, men der tok jeg vel litt feil. Lenke til kommentar
reds Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Nå må jeg bare forsikre meg om at jeg handler rett - er dette riktige minnebrikker til min hvite MB 2.0ghz (Mai 2009)? Mactracker sier at brikkene som sitter i har følgende specs: 200-pin PC2-5300 (667MHz) DDR2 SO-DIMM Disse matcher, men man vet jo aldri om jeg har oversett noe.. Og en ting til: Hvorfor står det andre specs hos Apple? # 2 GB (to SO-DIMM-er på 1 GB) med 800 MHz DDR2 SDRAM (to SO-DIMM-plasser støtter opptil 4 GB) Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 HiST er også med på Eduroam ja. Bare å logge seg inne med kontoen du har med skolen. http://www.hist.no/eduroam/ Åja, flott. Jeg tenkte dette var en videreføring av Trådløse trondheim, men der tok jeg vel litt feil. Det er nett som eksisterer parallelt med campus og trådløse trondheim. Fungerer mye bedre enn å måtte logge seg på på NTNU/HiST hver dag Lenke til kommentar
Bonselo Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Hei! Er det nokon som veit korleis eg får fram ein speglvend "/"? Skulen brukar den i brukarnavnet, og eg anar ikkje korleis eg får den fram på MBP sitt tastaturoppsett. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 shift+alt+7 = \ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå