Jesper Karsrud Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Om du kun kjører Leopard med 4GB RAM vil Leopard ha tilgang til all denne RAM-en. Hvis du så starter Parallels, og har satt opp dette til å bruke 50% av den totale RAM-en, vil du ha 2GB til hvert OS. Det er først når du starter Parallels at RAM-fordelingen slår til, ikke når du ikke kjører det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Ok, den ene læreren nevnte en norsk nettbutikk som solgte Mac-maskiner, men jeg husker ikke hva den het. Tenker ikke på verken Humac, store.apple.com/no eller "vanlige" butikker som Komplett o.l. Forslag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Nei, desverre. Tror det hadde noe med "informatikk" eller noe lignende i seg. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Ingen stor kjede med det navnet som eksklusivt selger mac. Må være en eller annen lokal eller mindre forhandler som selger dem. Spør læreren din. EDIT: Butikken som ble nevnt av læreren din var Infografikk. Endret 14. august 2009 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Det var akkurat det det var, Trynemjoel! Takk skal du ha. Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Leopard to Snow Leopard upgrade plan: Vista to Windows 7 upgrade plan: Morsom sammenlikning: Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Er det noen her som har testet developer-versjonen av Snow Leopard? Har litt lyst til å teste, men er redd for at det er for buggy. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Ja, jeg har den siste builden installert. OSet i seg sjøl fungerer uten probler. Jeg har derimot hatt litt problemer med noen applikasjoner. Cyberduck fungerer ikke i det heletatt (nye versjon er på vei da..), og da jeg lasta opp med skitch, blei bildene hvite bestandig. Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg fant ikke noe Mac hardware tråd, men regner med at mitt spørsmål i en Mac Cafe tråd lar seg gjøre. Går det ann å installere to harddisker i en iMac? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg fant ikke noe Mac hardware tråd, men regner med at mitt spørsmål i en Mac Cafe tråd lar seg gjøre. Går det ann å installere to harddisker i en iMac? Teoretisk sett, ja. Men da går DVD-brenneren ut. Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Ok, jeg fikk inntrykk av at slik disc-enhet var ekstern som het Superdrive fra den norske mac sida. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Det finnes en ekstern, men den har firmware som gjør at den bare funker med MacBook Air (ulogisk, jeg vet...). iMac har en slot-in Superdrive på høyre side. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Er det forresten enkelt for en passe hardwarekyndig å bytte/sette i minnebrikker i en Macbook Pro? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Meget enkelt. (Har bare gjort det med unibody MBP) Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Selv en ikke-hardwarekyndig kan bytte RAM i en Mac. Det er latterlig enkelt. Ifixit.com har en masse guider på dette. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Det er jo bare å åpne dekselet under og ta ut batteriet, så ser du minnebrikkene. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Noen som vet om jeg må kjøpe en ekstern harddisk som står at er for Mac, eller om jeg kan kjøpe en vanlig harddisk og formatere den for Mac? Begynner å gå tomt for plass på harddisken og det går ikke ann å kopiere filer over til den eksterne harddisken jeg har nå. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Så lenge harddisken har USB eller FireWire, så kan du bruke den på en Mac. EDIT: Dæven så hjelpsom jeg er i dag. Endret 17. august 2009 av Heilage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå