Euklid Skrevet 8. august 2009 Rapporter Del Skrevet 8. august 2009 Er det noen grunn til å forhaste seg voldsomt med kjøp? Nå vet jeg ikke hva du skal bruke maskinen til, men det tar jo ikke så mange dagene å skaffe en MBP om det viser seg at du trenger noe bedre. Synes uansett det virker litt sært å sette opp hardwarekrav uten referanse til OS – mildt sagt ikke alt som er like snappy. Snow Leopard og Vista på samme maskin er to ganske forskjellige verdener ... Lenke til kommentar
Gropius Skrevet 8. august 2009 Rapporter Del Skrevet 8. august 2009 Er det noen grunn til å forhaste seg voldsomt med kjøp? Nå vet jeg ikke hva du skal bruke maskinen til, men det tar jo ikke så mange dagene å skaffe en MBP om det viser seg at du trenger noe bedre. Synes uansett det virker litt sært å sette opp hardwarekrav uten referanse til OS – mildt sagt ikke alt som er like snappy. Snow Leopard og Vista på samme maskin er to ganske forskjellige verdener ... Jeg kommer ikke til å forhaste meg... Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Med tehering nå mulig for oss iPhone-brukere, finnes det programvare der ute som enkelt kan sette begrensinger på beredbåndsbruk slik at man uten forvarsel får en 500 kroners 3G-regning i posten? Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Du leter sikkert etter båndbreddeovervåkende programvare, - her er en grei applikasjon for Windows. Man kan stille den inn til å gi beskjed når det er passert egendefinerte trafikkgrenser. _____________ Har lagt inn bestilling på iPod Shuffle. Står at det 24-timersutseendelse, men antatt leveringsdato var først 17.-19. august. Merkelig. Noen som har erfaring med den nyeste modellen? Tenker den er super til trening, både med tanke på vekten, størrelsen og festeanordningen. Liker også av erfaring fra iPhone å betjene musikken fra knappene på ledningen. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 De sender den ut innen 24 timer, men den skal sendes fra Kina(?) og så frem til deg, så det kan naturlig nok ta litt tid. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Et windowsprogram gjør liten nytte for seg, men jeg kom over et greit mac-program som virker å gjøre samme nytten. Freeware er det også. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Noen som vet hvordan jeg bør mounte en ekstern ssh-maskin for å få høyest mulig hastighet? Jeg har brukt ssh tunnel med smb før, men vil det være raskere å bruke sshfs f.eks.? Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Hva trenger jeg hvis jeg skal koble MBP min til en tv som ikke har HDMI? Eneste tilkoblingsmuligheter jeg har er audio og video innganger (gul og hvit) og scart Noen om vet? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 http://store.apple.com/no/product/M9267G/A?mco=NDcwMDY3Nw Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Bør jeg kunne få et nytt batteri når coconut ser slik ut? (Maximum battery Charge har altså gått fra 5600 mAh til 1600 mAh på ett år). Den er jo 12 måneder gammel, men er det i løpet av den 12. måneden som gjelder på garantien? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Apple gir "garanti" på batterier i 2 mnd. gitt at du ikke er under Apple Care, og reklamasjonsretten virker desverre å fungere bare om batteriet slutter å fungere helt, selv om den kraftige reduksjonen i kapasitet etter min mening burde holde for en reklamasjon. Om du fremdeles er under Apple Care, ring Apple med en gang og klag på batteritiden. Du vil bli bedt om å oppgi noen nummer i System Profiler som bekrefter at batteriet har merkbar lav kapasitet. En reduksjon av kapasitet på 70% over 12 mnd er ikke normalt. Om du er heldig får du nytt batteri på døra. Jeg har fått det 2 ganger nå, andre gangen utenfor Apple Care, men da fordi det første begynte å suge etter rundt 8 mnd. og det var mistanke at maskinen kunne være synderen. (Nytt batteri og analyse koster mindre for Apple enn at jeg reklamerer på en hel maskin ) Endret 11. august 2009 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 http://store.apple.com/no/product/M9267G/A?mco=NDcwMDY3Nw Takk, men problemet med den er at jeg ikke har en DVI utgang på Macen.. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Da må du få deg en DVI-overgang også da. http://store.apple.com/no/product/M9321G/B...;mco=MjI1NDgxMA Eventuelt en slik: http://store.apple.com/no/product/M9319G/A...mp;s=topSellers Endret 11. august 2009 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 Hvordan formaterer jeg min macbook pro? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 Du starter installasjons-DVDen og velger Erase & Install under installasjonsvalgene. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 Eller hvis du bare skal formatere, setter du inn installasjons-DVD-en og kjører Diskverktøy, og velger Slett/Erase Lenke til kommentar
Gropius Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 For en fin tråd. For en kunnskap. Lurer i den sammenhengen på noe;-) Hvis jeg kjører Paralells Desktop på min Mac. Hvordan vil 4 GB RAM fordele seg? Vil de være låst til hvert sitt "opperativsystem"? I´m a noob, and I know it. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Slikt kan du velge i instillingene (tror jeg, slik er det ihvertfall med Vmware). Du velger da hvor mye ram OS-et skal få tilgang til. Endret 11. august 2009 av heanwi Lenke til kommentar
Gropius Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 Hvis jeg kun kjører leopard da vil jeg ha alle 4 gb? - selv om jeg har Paralells innstalert, og innstilt at RAMen skal fordeler 50/50? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 Mener det skal være slik med Parallels også ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå