Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Hmm, nå kjørte jeg en utvidet test etterfulgt av en vanlig test, der den ikke fant noen feil.

Kan det ha noe med at den sensoren sitter litt løst og evt løsner i visse stillinger?

 

Edit (20:02): Sekundet etter at jeg postet dette innlegget begynte skjermen å flimre i 10 sekunder. Tyder vel på at noe er løst?

 

Edit: (20:21): Og der låste den seg helt igjen. Litt rart, skjermen står bare og blinker samtidig som alt har hengt seg.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forresten, støtter Boot Camp Windows 7?

 

Bør jeg installere Windows XP eller 7 hvis jeg lager en (eller flere for den saks skyld) boot camp-partisjoner hvis hovedmålet er å kunne spille på Windowsen?

 

Og vil det være noe problem å opprette tre partisjoner, en for Leopard, en NTSC(?) for Windowssystemet og en FAT for Windowsprogrammene og -spillene? På den måten vil Leopard ha mulighet til å laste ned diverse til Windows, samtidig som systemfilene ligger på den noe raskere NTSC partisjonen. Eller vil spill som ligger på FAT være vesentlig tregere enn om de ligger på NTSC?

 

Jepp, har W7 RC på Macbook´en min ;) Kjører WoW og CSS som en drøm, og det blir vel bedre etterhvert også.. :)

 

Tror ikke du vil kunne ha disse partisjonene som du har planlagt. Jeg hadde planer om å dele harddisken min på 200GB på 100GB til Mac OSX, 50GB til W7 og 50GB som skulle hete "Filmer og Musikk". Når jeg formaterte den nye 200GB harddisken satte jeg opp disse partisjonene, men dette ble det bare problemer ut av når jeg skulle installere W7 med Boot Camp.. Den ville at jeg skulle ha en harddisk med kun 1 partisjon som den kunne partisjonere selv, så jeg måtte fjerne partisjonene og "Repair Disk" og "Repair Permissions" i Disk Utility før jeg kunne installere W7 med Boot Camp.

 

Et par ting du må huske på når du skal installere W7:

- Du må trykke på "Format" når du kommer frem til å velge hvilken partisjon du skal installere på (selv om man skulle tro at Boot Camp hadde formatert i riktig format, men dette er vel bare for å identifisere og døpe om til NTFS) MEN IKKE FORMATER TIL FAT ELLER NTFS

- Sett inn Leopard CD´en når du har installert W7, så kan du installere drivere fra CD´en.

- og husk at du bruker ALT knappen hver gang du skal boote fra partisjonen som ikke er valgt som oppstarts partisjon (hold den inne etter at du hører Mac oppstartslyden "DANNNNNGGGG"

Endret av iBrick
Lenke til kommentar
Den ville at jeg skulle ha en harddisk med kun 1 partisjon som den kunne partisjonere selv, så jeg måtte fjerne partisjonene og "Repair Disk" og "Repair Permissions" i Disk Utility før jeg kunne installere W7 med Boot Camp.

 

Men vil jeg kunne partisjonere partisjonen som er lagt av til W7?

 

 

MEN IKKE FORMATER TIL FAT ELLER NTFS

 

Gjelder dette ved installasjon av XP også?

Lenke til kommentar

Hvis det er andre her som er frustrerte fordi tap-to-click ikke fungerer i Windows med boot camp-driverne (gjelder eldre Macbooks, funker såvidt jeg vet på de nyere unibody-versjonene) - så kommer støtte for det i boot camp-driverne som følger med Snow Leopard.

 

Fikk tak i en beta av de driverne via, hm, uoffisielle kanaler, og nå går det endelig an å bruke Windows på maskinen (Ikke at jeg er noe enorm fan av Windows, men er kjekt å ha). Uten tap-to-click fikset jeg det bare ikke.

Lenke til kommentar

Nå trenger jeg hjelp av dere her.. :(

Skulle legge inn XP via BC i dag, og startet med partisjonering som feilet. Klonet disk, formaterte og klona tilbake sånn at jeg fikk defragmentert og partisjonert. Deretter startet jeg innstallasjonen som gikk glatt uten feilmeldinger. Men det er her problemene starter:

- BC-driver-installeren fra Apple.com vil ikke kjøre engang.

- Leopard-DVDen min (MacBook-versjon som kom med maskinen) viser 0kb brukt og 0kb ledig i Windows. Dette skyldes en feil i følge Google. Prøvd hotfix fra MS uten resultat.

- Hver gang jeg har vært i XP, må jeg stille klokka i OSX og skrive inn passordet til WLAN (et tidligere kjent nettverk jeg bruker ofte)

 

Når jeg fikk prøve de rippa driverne til en kamerat av meg, fikk jeg innstallert dem fra Setupen, og så fikk jeg til og med oppdatert dem til siste versjon via nedlastningen fra Apple. Men selv om alt har gått uten feilmeldinger fungerer ingen av driverne. Alt vises uten driver i enhetsbehandling, og søking/navigering til drivere er nyttesløst.

 

Kan noen fortelle med hva jeg gjør galt? Vil gjerne spille litt nå som det er ferie. :)

 

Kan det hende av min XP ikke er støttet?

 

Windows XP Professional 2002 SP2//OSX 10.5.7

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

Håper det går greit at jeg skyter inn et kjapt spørsmål her:

 

Har en Mac Mini, siste utgave, som er Kjøpt i Honolulu. Denne har strømforsyning med amerikansk støpsel, men selve strømkabelen kan byttes ut, og den norske passer inn i hullet i adapteret. Vil det fungerer å bare bytte kabel hvis jeg skal bruke den i Norge?

 

 

 

Her er link til det norske i Apple-store: http://store.apple.com/no/product/MA407Z/A...;mco=MjI1MjIyNQ

 

Ser helt likt ut, men er bare litt redd for å steke «minien» min. :p

 

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...