Henrik C Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg anbefaler å klone hele disken med SuperDuper!, da får du med alle innstillinger, programmer etc. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Er det mulig å bruke TimeMachine til dette formålet? Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Hvor lang tid tar det fra bestilling til en MacBook og en gravert iPod Touch kommer til Fauske? (En times kjøring "sør" for Bodø) Endret 22. juli 2009 av Sonsol Lenke til kommentar
B25S Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Er det mulig å bruke TimeMachine til dette formålet? Jeg har brukt Time Machine til dette formålet et par ganger. Første gang fra Macbook til ny iMac. Og fra min kompis sin iMac til hans nye bærbare Macbook Pro. Fungerer ypperlig, alt blir med. Det kompisen min "slet" med iallefall var at vinduene var store når han åpnet programmer for første gang (som var innstallert på iMac fra før av). Absolutt alle innstillingene fulgte med. Hvor lang tid tar det fra bestilling til en MacBook og en gravert iPod Touch kommer til Fauske? (En times kjøring "sør" for Bodø) Fra Apple Store? For mine spesifiserte datamaskiner fra Apple, så har det alltid tatt over 1 måned. Forferdelig skuffende det der. Raskeste har vært en Leopard DVD som tok nesten 2 uker. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Kan ikke huske det tok særlig med tid nå jeg bestillte min et par år tilbake, kanskje opp mot 2 uker, men jeg tror det var mindre. Det var riktignok det året Apple ikke ga ut nye modeller før midt i høstsemesteret, noe som var plagsomt. Så presset på bestillinger var nok ikke fullt så kraftig som det er nå med en veldig billig 13" pro-modell rett før semesteret med fullsatte studieplasser på universitetene Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Føler at det mangler noe i venstre hjørne... Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Apple har ifølge NPD over 90% av +$1000 markedet av datamaskiner. Ser ut som folk som har litt ekstra penger å bruke på datamaskin gjerne går for en Mac fremfor en PC i USA Men tror kanskje det er noen mørketall, folk som bygger maskiner selv kan jo fort bruke masse penger i enkeltkomponenter, uten at det skulle slå ut på denne statestikken. Men den andelen av markedet er vel ikke så stor. Endret 24. juli 2009 av Trynemjoel Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Fra Apple Store? For mine spesifiserte datamaskiner fra Apple, så har det alltid tatt over 1 måned. Forferdelig skuffende det der. Raskeste har vært en Leopard DVD som tok nesten 2 uker. Alle mine (inkludert familie) bestillinger (tre iPod Nano, en iPod Touch (med gravering), en MacBook, en MacBook pro, Leopard pluss en hel del småtteri) har tatt 3-8 dager. De bruker ikke lengre tid på å sende ut en gravert iPod enn en stock. Lenke til kommentar
sida Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hvor får en best rabatt på mac? Er student og så at studietorget og studentkortet er to muligheter. Andre ? Hva er best? Og tilslutt: bør jeg kjøpe MBP på internett eller eplehuset ? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 10% via studenttorget på Mac Pro og MacBook Pro. 8% på omtrent alt annet. 20% (?) via ADC, men medlemskap der koster et par hundre kroner. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 ADC gir 20% på Pro-produkter og 10% på resten. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 ADC krever vel også bevis på at du går på universitet/høgskole, mens man kan få rabatt via studenttorget dersom man går på VGS. Kan man bruke begge forresten? Altså, 30% på Pro-produkter. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Kan man bruke begge forresten? Altså, 30% på Pro-produkter. Nei. Har man fremdeles garantien ved bruk av ADC? Mener å huske at det var en små sur ulempe med ADC. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Er RAMen man kan oppgradere maskinene på apple.no dårligere enn RAM man kan kjøpe billigere annetsteds (inkludert frakt). Skal kjøpe den billigste MacBook Pro 13"'eren, med 4GB RAM, og lurer på om jeg bør bestille den utenom. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hverken dårligere eller bedre enn typisk Komplett.no-ram (hvis de har like spesifikasjoner da). Oppgradering av ram via Apple.no/store er svindyrt, gjør det heller selv Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Slik jeg ser det, koster det under en femtilapp mer å kjøpe en MacBook med 4GB fremfor å kjøpe 4GB på komplett. Da inkludert frakt på RAMen. Det er jeg villig å betale for å slippe å installere RAMen selv:P Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Da har de satt ned prisen på minnet med ekstremt mye. Før kostet det minst dobbelt så mye enn å kjøpe fra en nettbutikk og gjøre jobben selv Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Det er mulig. Nå er i allefall en MacBook Pro 13", en iPod Touch 8GB, en Airport Extreme og en Seagate Momentus 7200.4 500GB bestilt fra Apple Store og Datakjeden. Nå kommer den tøffe ventetiden:P Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Problemet med å kjøpe maskinene BTO er at det tar usaklig lang tid å få dem. =/ Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Kall meg en n00b og spytt, men jeg har aldri hørt termen BTO før. Så jeg søkte det opp på Urban Dictionary. Ble litt usikker på resultatet: Better Than Oprah. Hva mener du med BTO? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå