Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mulig å bruke TimeMachine til dette formålet?

Jeg har brukt Time Machine til dette formålet et par ganger.

 

Første gang fra Macbook til ny iMac. Og fra min kompis sin iMac til hans nye bærbare Macbook Pro.

 

Fungerer ypperlig, alt blir med. Det kompisen min "slet" med iallefall var at vinduene var store når han åpnet programmer for første gang (som var innstallert på iMac fra før av).

 

Absolutt alle innstillingene fulgte med.

 

Hvor lang tid tar det fra bestilling til en MacBook og en gravert iPod Touch kommer til Fauske? (En times kjøring "sør" for Bodø)

Fra Apple Store?

 

For mine spesifiserte datamaskiner fra Apple, så har det alltid tatt over 1 måned. Forferdelig skuffende det der. Raskeste har vært en Leopard DVD som tok nesten 2 uker.

Lenke til kommentar

Kan ikke huske det tok særlig med tid nå jeg bestillte min et par år tilbake, kanskje opp mot 2 uker, men jeg tror det var mindre. Det var riktignok det året Apple ikke ga ut nye modeller før midt i høstsemesteret, noe som var plagsomt. Så presset på bestillinger var nok ikke fullt så kraftig som det er nå med en veldig billig 13" pro-modell rett før semesteret med fullsatte studieplasser på universitetene :)

Lenke til kommentar

Apple har ifølge NPD over 90% av +$1000 markedet av datamaskiner. Ser ut som folk som har litt ekstra penger å bruke på datamaskin gjerne går for en Mac fremfor en PC i USA :) Men tror kanskje det er noen mørketall, folk som bygger maskiner selv kan jo fort bruke masse penger i enkeltkomponenter, uten at det skulle slå ut på denne statestikken. Men den andelen av markedet er vel ikke så stor.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Fra Apple Store?

 

For mine spesifiserte datamaskiner fra Apple, så har det alltid tatt over 1 måned. Forferdelig skuffende det der. Raskeste har vært en Leopard DVD som tok nesten 2 uker.

 

Alle mine (inkludert familie) bestillinger (tre iPod Nano, en iPod Touch (med gravering), en MacBook, en MacBook pro, Leopard pluss en hel del småtteri) har tatt 3-8 dager. De bruker ikke lengre tid på å sende ut en gravert iPod enn en stock.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...