Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med bindingstiden på iPhone? Hvis jeg feks. velger Netcom sitt abonnement og binder meg for 12 måneder. Har jeg da mulighet til å gå ut av avtalen etter 12 måndeder, og få en operatørfri mobil?

 

Skal studere 2 år i Danmark, og tenkte å kjøpe iPhone der med dansk abonnemang. I den anledning pønsker jeg på om det er mulig å ta telefonen med hjem igjen etter 2 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er det med bindingstiden på iPhone? Hvis jeg feks. velger Netcom sitt abonnement og binder meg for 12 måneder. Har jeg da mulighet til å gå ut av avtalen etter 12 måndeder, og få en operatørfri mobil?

 

Ja, etter 12 mnd, får du en kode som fjerner operatørlåsen på telefonen.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg en MacBook Pro 15", den billigste. I den amerikanske Apple Online Store koster den ca 12k, mens hos Eplehuset/Humac her hjemme koster den 15k. Jeg har en venn som skal til USA snart, tenkte det var en plan at han kunne kjøpe for meg og sende den i posten som gave. Men etter å ha lest litt rundt tollreglene slipper jeg uansett ikke unna 25% MVA, eller gjør jeg det? Med MVA er vi jo oppe i norske priser.

 

Det finnes vel heller ingen offisiell Apple-forhandler i USA som sender til Norge?

 

Hvor får jeg kjøpt MacBook Pro billigst?

Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg en MacBook Pro 15", den billigste. I den amerikanske Apple Online Store koster den ca 12k, mens hos Eplehuset/Humac her hjemme koster den 15k. Jeg har en venn som skal til USA snart, tenkte det var en plan at han kunne kjøpe for meg og sende den i posten som gave. Men etter å ha lest litt rundt tollreglene slipper jeg uansett ikke unna 25% MVA, eller gjør jeg det? Med MVA er vi jo oppe i norske priser.

 

Det finnes vel heller ingen offisiell Apple-forhandler i USA som sender til Norge?

 

Hvor får jeg kjøpt MacBook Pro billigst?

Vel du er ikke den eneste som sikler på en Macbook Pro 15 akkurat nå. Jeg blir vel å bestille via studenttorget.no, det ligger 16490 modellen til 14900 :)

 

Skal ta en storprat med en som har macbook imorgen å høre hans meninger :3

Lenke til kommentar
Hvis ikke kunne man jo dele all musikken man har.. og det hadde jo vært katastrofe hvis ikke alle måtte kjøpe hvert sitt eksemplar av en sang. :roll:

Hva om man er på farta og mister ipoden for så å kjøpe seg ny. Hvordan blir det med musikkoverføring da?

Jeg bare lurer :hmm:

Lenke til kommentar

Det blir ikke noe problem Xander^, det er om en iPod er syncet til et iTunes bibliotek og du så prøver å synce med et annet bibliotek at det oppstår problemer. Så scenariet blir at du mister macen din, kjøper en ny mac og så skal synce opp mot det nye iTunes biblioteket at det ville oppstå en liten fartsdump. Du kan som sagt hive over sanger o.l. fra iPoden din med diverse programvare.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Er jo ingen butikker som har 13 tommer MBP på lager og så vidt jeg har skjønt så tar det en god stund å få den fra applestore. Så jeg tenkte jeg skulle bestille fra komplett (de har 7 på lager), men går det ann å gå med den til et Eplehus for reparering og spørsmål da? Eller må den være kjøpt gjennom applestore eller Eplehuset?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg bruker mitt apple wireless keyboard med windows (PC, ikke mac) nå. Har fått paira det og alt ser ut til å fungere, men noen knapper er feil. Dvs knappen til venstre for ENTER-tasten, spytter ut dette tegnet, istedet for en krøllalfa: '

 

Hvor kan jeg finne en driver til dette keyboardet, som fungerer i windows? Kjører Windows 7

Lenke til kommentar
Hei. Jeg bruker mitt apple wireless keyboard med windows (PC, ikke mac) nå. Har fått paira det og alt ser ut til å fungere, men noen knapper er feil. Dvs knappen til venstre for ENTER-tasten, spytter ut dette tegnet, istedet for en krøllalfa: '

 

Hvor kan jeg finne en driver til dette keyboardet, som fungerer i windows? Kjører Windows 7

Installer Bootcampdrivere i compatibilty mode? I Windows er det jo faktisk ingen egen @-tast heller, så det er ikke så rart.. Denne ligger på ctrl+alt+2, slik den alltid har gjort på Windows.

 

Edit:

Tar de betalt for programoppdateringer? Nå har jeg sett det òg

Det er da ikke så uvanlig det? fra 2.* til 3.0 er det veldig mange nye funksjoner, og jeg synes ikke det er så dumt at Apple tar seg betalt for oppdateringen.

 

 

Edit2:

 

Jeg skjønner heller hva folk klager på ang. mus i OS X? Min går helt jevnt og fint, Logitec G5. Aldri hatt noen problemer som helst med noen mus egentlig.

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar
Jeg skjønner heller hva folk klager på ang. mus i OS X? Min går helt jevnt og fint, Logitec G5. Aldri hatt noen problemer som helst med noen mus egentlig.

 

Den går jo ikke jevnt i det hele tatt i Mac OSX.. Er man vandt til Windows så er dette et helvete!

Installerte USB Overdrive i sta, fungerte utmerket! Nå har jeg mus med jevn hastighet og nesten alle knappene på G5´en er som før.. :)

Eneste jeg sliter med er å få til å åpne tabs i Firefox med middleclick/scrollclick.. Noen som vet hva jeg skal gjøre i USB Overdrive for å få til det?

Lenke til kommentar
Jeg sitter regelmessig i både OS X og Windows, og merker absolutt ingen forskjell, uansett mus.

 

Merker det veldig godt jeg.. Musa beveger seg sakte om man gjør små bevegelser med musa, mens når man gjør litt kjappere bevegelser, så går det plutselig mye fortere med musa. Er helt "umulig" å spille FPS spill sånn :p (Kjørte Crossover Games med Steam og CSS, gikk over til Bootcamp Windows 7)

Lenke til kommentar
Er jo ingen butikker som har 13 tommer MBP på lager og så vidt jeg har skjønt så tar det en god stund å få den fra applestore. Så jeg tenkte jeg skulle bestille fra komplett (de har 7 på lager), men går det ann å gå med den til et Eplehus for reparering og spørsmål da? Eller må den være kjøpt gjennom applestore eller Eplehuset?

 

bare quoter meg selv siden jeg trenger svar ganske fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...