Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er jeg litt små irritert på Netcom egentlig... Snakka med dem netopp, og kom frem til at "Netcom støtter ikke tethering nå... Og det er egnetlig ikke planer om det, men de skal 'se ann behoved'" WTF?!
Screw 'em: http://www.itavisen.no/816448/bruk-iphone-som-modem

 

Testa det lenge før ITavisens artikkel kom, fungerer ikke på Netcom desverre. Eller, jeg fikk ihvertfall ikke det til å funke, og nå har jeg brukt 3-4 timer på å få det vekk igjen for å få MMS til å fungere, som slutta å fungere etter jeg la det inn. Fikk det endelig vekk etter å ha henta frem versjon 2.2.3 på jobb, for så å oppdatere, og nå legge inn alt på nytt på telefonen. Mister alt av SMS osv da, men jaja...

 

/Yaricks

Lenke til kommentar
Nå er jeg litt små irritert på Netcom egentlig... Snakka med dem netopp, og kom frem til at "Netcom støtter ikke tethering nå... Og det er egnetlig ikke planer om det, men de skal 'se ann behoved'" WTF?!
Screw 'em: http://www.itavisen.no/816448/bruk-iphone-som-modem

 

Testa det lenge før ITavisens artikkel kom, fungerer ikke på Netcom desverre. Eller, jeg fikk ihvertfall ikke det til å funke, og nå har jeg brukt 3-4 timer på å få det vekk igjen for å få MMS til å fungere, som slutta å fungere etter jeg la det inn. Fikk det endelig vekk etter å ha henta frem versjon 2.2.3 på jobb, for så å oppdatere, og nå legge inn alt på nytt på telefonen. Mister alt av SMS osv da, men jaja...

 

/Yaricks

 

Jeg har nå aktivert tethering med samme metode som beskrevet på ITavisen (irritert over at de posta det, for nå kommer vel netcom til å reagere snart...).

Det funker utmerket og er utrolig digg :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Netcom ikke tillater tethering på iPhone, de støtter det jo for alle andre telefoner og har gjort det i sikkert ti år. Jeg brukte den gamle Nokia-mobilen min som modem for 5 år siden. Litt absurd at jeg må gå ad omveier for å kunne bruke iPhonen min på samme måte i dag.

Lenke til kommentar

Noen som jobber med Mac i butikker her som har forslag til ett godt program å bruke til salg og utleie av produkter? Ett "kassaprogram" rett og slett. Har prøvdt ett par, men er ikke akkurat bra de jeg har prøvd ihvertfall.

 

Trenger til noe utleie å greier vi driver med, og hadde vært veldig kjekt å kunne skrive ut kvitteringer, og ha det lagret ihvertfall. :)

 

/Yaricks

Lenke til kommentar

Har en Mac Book Pro, som jeg ikke får startet. Det hele startet med at macen hadde lite batteri. Tok da å puttet i ledningen når macen hadde slått seg av.

 

Saken nå er at verken batteriet eller selve macen vil reagere når jeg putter i strømkabelen, alt virker helt dødt. Har prøvd med forskjellige ladere men ingen ting skjer.

 

Noen som har opplevd noe lignende før?

Har prøvd å ta ut batteriet, men fungerer ikke.

 

Takk.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Maskin:

MacBook (hvit) tidlig 2009-modell

2.0ghz

2gb ram

111gb Hitachi

 

Skulle i dag formatere maskinen, og satte inn Disk 1 av 2-CD-versjonen av Leopard som fulgte med maskinen. Holder inne ALT for oversiktlighetens skyld og velger CDen. Så forsvinner menyen for oppstart, og blir borte i fem sekunder før Macen svartner og starter på nytt.

Jeg bootet inn i OS X og så startet jeg på nytt med CD valgt som startdisk, men med samme resultat. Så kopierte jeg CDene over på en FW-disk og prøvde å boote fra den. Samme visa. Prøvde CMD+D, og fikk beskjed om at maskinen ikke var støttet. CMD+ALT+R+P hjelper heller ikke. Direkte booting via CMD+C fører også til at den looper.

 

Dette skjer også når jeg prøver å boote fra en Leopard-DVD, så det er ikke platene som er defekte.

 

Har noen der ute forslag til hva som kan løse problemet? Hadde vært evig takknemlig.

 

Hilsen Marius.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...