Heilage Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg har forgjengeren til den du vil kjøpe, Unibody MacBook, og jeg sier kjør på. Flott maskin. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 +1 Men jeg ville seriøst vurdert 15". Lenke til kommentar
B25S Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 +1 Men jeg ville seriøst vurdert 15". Ville ikke jeg. Du får kun en skjerm med større oppløsning om du går for den billigste versjonen av 15". Og det er bare mer å dra på. Dette avhenger jo selvfølgelig av bruk. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det er noe man bare må vurdere selv, rett og slett. Har man behov for å dra mye på den, som jeg har for eksempel, kjør 13". Om det behovet er mindre, og man kanskje vil ha noe litt større som man kan jobbe på over lengre tid, en desktoperstatter o.l., kjør 15". Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Ettersom han har en iMac fra før av ser jeg ikke vitsen med en 15", da han mest sannsynelig ikke trenger ytelsen. Hadde det derimot vært den eneste maskinen hans, ville jeg også ha vurdert 15". Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg kjører Mac Pro + Macbook Pro 15" og kunne aldri ha tenkt meg en 13" istedet, selv om MP spiser MBP til frokost. Bruker såpass mye tid uttafor huset med MBP at god skjerm nesten er et must for meg. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Tror nok skjermen er god nok, 13" Macbook Pro har vel skjermen som er i Macbook Air, det er vel størrelsen som kan skape problemer. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Var vel helst det jeg mente Lenke til kommentar
reds Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Ja, det er 15" jeg ser på. 13" er knapt allerede nå, spesiellt når jeg jobber i Color og FCP. Det er dødens. Hvordan får du brukt Color på en 13" MacBook? Enkeltskjermmodus. - Men over til noe annet: I dag overtok jeg en 400mhz/128mb/9gb G3 ( blå og hvit) jeg gjerne skulle satt opp som filserver. Problemet er at jeg får et blinkende spørsmålstegn når jeg booter den opp. Har prøvd ALT og C under oppstart, men den nekter rett og slett å boote fra CD. Noen som har opplevd lignende? Er kun CD-rom på den, men jeg har Leopard på CD jeg prøver å boote. Ikke noe hjelper, skulle tro det ikke var kontakt(noe jeg hsr skjekket) Alt+Cmd+R+P hjelper heller ikke. RAMen er oppgradert og jeg har plukket ut alle bortsett fra originalbrikken. Trenger virkelig tips for å få start på G3en! Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Har du en Leopard-versjon som fulgte med en annen maskin, så vil du aldri få det til. De OS-ene som ligger ved maskiner ved kjøp er maskinspesifikke og fungerer ikke på andre Mac-modeller. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Ja, det er 15" jeg ser på. 13" er knapt allerede nå, spesiellt når jeg jobber i Color og FCP. Det er dødens. Hvordan får du brukt Color på en 13" MacBook? Enkeltskjermmodus. - Men over til noe annet: I dag overtok jeg en 400mhz/128mb/9gb G3 ( blå og hvit) jeg gjerne skulle satt opp som filserver. Problemet er at jeg får et blinkende spørsmålstegn når jeg booter den opp. Har prøvd ALT og C under oppstart, men den nekter rett og slett å boote fra CD. Noen som har opplevd lignende? Er kun CD-rom på den, men jeg har Leopard på CD jeg prøver å boote. Ikke noe hjelper, skulle tro det ikke var kontakt(noe jeg hsr skjekket) Alt+Cmd+R+P hjelper heller ikke. RAMen er oppgradert og jeg har plukket ut alle bortsett fra originalbrikken. Trenger virkelig tips for å få start på G3en! Hvis det er som du sier CD-Rom på den, tror jeg ikke den leser Leopard DVDen. Legg inn Leopard-installasjonen på en minnepenn/harddisk og installer derfra. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Er det sånn at hvis jeg bestiller en Mac fra apple.no og det skjer noe med den, så kan jeg gå til hvilken som helst Eplebutikk i Norge å få reparert den? Eller må jeg gjøre sånn som med andre nettbutikker, sende den inn og vente i en evighet på å få den tilbake.. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Du må kontakte Apple, men Apple vil mest sannsynelig henvise til Humac eller Eplehuset (og Elkjøp?). Har i hvert fall aldri hørt om noen som har måttet sende inn til Apple. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Det kommer helt an på hva som er galt. Jeg hadde problem med et par batterier, da var det bare for apple å sende meg et nytt batteri med UPS og hente det gamle på døra. Men når det andre batteriet gikk til helvete ville de ha en diagnose av maskinen og henvendte meg til Eplehuset som var sertifisert verksted, og fikk nytt batteri av dem når diagnosen var overstått og det ble påvist feil. Så ved større mangler på maskinen vil du nok bli bedt om å levere den inn for diagnose på et slikt verksted. Endret 16. juni 2009 av Trynemjoel Lenke til kommentar
ttt Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Då Macbooken min trengte reparasjon, leverte eg den berre direkte til Eplehuset. Sa at eg hadde kjøpt den via Apple.no, og det var ikkje noko problem. Det var altså ikkje behov for å kontakte Apple.no først. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hey folkens. Er det andre enn meg som opplever at nettverkskortet på MBP (07') er litt trøblete? Da jeg skulle logge på i går, så ville den absolutt ikke på internett, men den var koblet på det lokale nettverket. Da jeg så logget på Windows, via bootcamp, så gikk den inn på internett med en gang.... Det eneste jeg har gjort med den, er at jeg har skiftet harddisk og RAM, dog var dette i vinterferien (februar). Vet ikke om jeg kan ha kommet borti no greier da? Lenke til kommentar
goggys Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Noen som har bestilt noen av de nye MBP? Min har stått på status "Forbereder overlevering til budfirma som utfører levering" i en evighet nå. Noen som har fått sin? Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Då Macbooken min trengte reparasjon, leverte eg den berre direkte til Eplehuset. Sa at eg hadde kjøpt den via Apple.no, og det var ikkje noko problem. Det var altså ikkje behov for å kontakte Apple.no først. Høres bra ut! Er det et Eplehus i Bergen? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Et kvikt google-søk vil gi deg et ja på det. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Var det jeg fant ut og. 20 sekunder etter jeg posta spørsmålet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå