Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det er 15" jeg ser på. :)

13" er knapt allerede nå, spesiellt når jeg jobber i Color og FCP. Det er dødens.

Hvordan får du brukt Color på en 13" MacBook?

Enkeltskjermmodus. :)

-

Men over til noe annet:

I dag overtok jeg en 400mhz/128mb/9gb G3 (

blå og hvit) jeg gjerne skulle satt opp som filserver. Problemet er at jeg får et blinkende spørsmålstegn når jeg booter den opp. Har prøvd ALT og C under oppstart, men den nekter rett og slett å boote fra CD. Noen som har opplevd lignende?

Er kun CD-rom på den, men jeg har Leopard på CD jeg prøver å boote. Ikke noe hjelper, skulle tro det ikke var kontakt(noe jeg hsr skjekket)

Alt+Cmd+R+P hjelper heller ikke. RAMen er oppgradert og jeg har plukket ut alle bortsett fra originalbrikken.

Trenger virkelig tips for å få start på G3en!

Lenke til kommentar
Ja, det er 15" jeg ser på. :)

13" er knapt allerede nå, spesiellt når jeg jobber i Color og FCP. Det er dødens.

Hvordan får du brukt Color på en 13" MacBook?

Enkeltskjermmodus. :)

-

Men over til noe annet:

I dag overtok jeg en 400mhz/128mb/9gb G3 (

blå og hvit) jeg gjerne skulle satt opp som filserver. Problemet er at jeg får et blinkende spørsmålstegn når jeg booter den opp. Har prøvd ALT og C under oppstart, men den nekter rett og slett å boote fra CD. Noen som har opplevd lignende?

Er kun CD-rom på den, men jeg har Leopard på CD jeg prøver å boote. Ikke noe hjelper, skulle tro det ikke var kontakt(noe jeg hsr skjekket)

Alt+Cmd+R+P hjelper heller ikke. RAMen er oppgradert og jeg har plukket ut alle bortsett fra originalbrikken.

Trenger virkelig tips for å få start på G3en!

Hvis det er som du sier CD-Rom på den, tror jeg ikke den leser Leopard DVDen. Legg inn Leopard-installasjonen på en minnepenn/harddisk og installer derfra.

Lenke til kommentar

Er det sånn at hvis jeg bestiller en Mac fra apple.no og det skjer noe med den, så kan jeg gå til hvilken som helst Eplebutikk i Norge å få reparert den? Eller må jeg gjøre sånn som med andre nettbutikker, sende den inn og vente i en evighet på å få den tilbake..

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hva som er galt. Jeg hadde problem med et par batterier, da var det bare for apple å sende meg et nytt batteri med UPS og hente det gamle på døra. Men når det andre batteriet gikk til helvete ville de ha en diagnose av maskinen og henvendte meg til Eplehuset som var sertifisert verksted, og fikk nytt batteri av dem når diagnosen var overstått og det ble påvist feil. Så ved større mangler på maskinen vil du nok bli bedt om å levere den inn for diagnose på et slikt verksted.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Hey folkens.

Er det andre enn meg som opplever at nettverkskortet på MBP (07') er litt trøblete?

 

Da jeg skulle logge på i går, så ville den absolutt ikke på internett, men den var koblet på det lokale nettverket. Da jeg så logget på Windows, via bootcamp, så gikk den inn på internett med en gang....

 

Det eneste jeg har gjort med den, er at jeg har skiftet harddisk og RAM, dog var dette i vinterferien (februar). Vet ikke om jeg kan ha kommet borti no greier da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...