Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går det virkelig ikke ann å dra et vindu uten tabs inn i et annet vindu med tabs?

Nei, men hvis du åpner en ny tom tab i vinduet (eple+T), slik at vinduet har to tab-er, så kan du dra en av tab-ene over i det andre vinduet.

Det er løsningen jeg har kommet frem til også, men da må jeg tilbake for å lukke det andre vinduet.

 

Bare jeg som syns tabsene var bedre under beta-en?

Lenke til kommentar
ZFS er ikke med heller visstnok. Ser ikke helt vitsen med å oppgradere til SL med mindre du får tak i plata gratis ;)

Noen som vet om ZFS vil være med i release? Har drevet å utsatt raid-planene til ZFS kommer i en stable release :|

 

Ellers er både OpenCL og Grand Central gode grunner å oppgradere fra Leopard for min del. Tipper både Adobe-pakken og Final Cut kommer til å støtte det etterhvert (Photoshop bruker vel allerede GPU såvidt jeg har fått med meg, uten at jeg har oppdatert til CS4 enda selv).

Lenke til kommentar

Eneste kravet som ble satt var vel intel-prosessor?

 

Uansett, når jeg sporer MBP-en på ups.com får jeg beskjed om at "All sporingsinformasjon er for øyeblikket ikke tilgjengelig". Betyr dette at maskinen ikke er mottat av UPS enda (selv om jeg fikk mail om at den ble sendt tidlig på morgenen i går) eller at søkesystemet dems for øyeblikket ikke er tilgjengelig?

Lenke til kommentar
Snow Leopard skal da kjøre på Macbook Plastic Fantastic også, så Intel-drivere blir nok klare til lansering. Gitt at Apple følger opp under ordet Open i OpenCL så blir det ikke vanskelig for verken Intel eller andre å utvikle drivere.

Snow leopard funker på intel driverne (x3100) også, men openCL-biten mangler visstnok.

Lenke til kommentar
Eneste kravet som ble satt var vel intel-prosessor?

 

Uansett, når jeg sporer MBP-en på ups.com får jeg beskjed om at "All sporingsinformasjon er for øyeblikket ikke tilgjengelig". Betyr dette at maskinen ikke er mottat av UPS enda (selv om jeg fikk mail om at den ble sendt tidlig på morgenen i går) eller at søkesystemet dems for øyeblikket ikke er tilgjengelig?

Jeg sporer et par scannere som er i Oslo for øyeblikket, så tror ikke hele sporingssystemet er nede. Muligens en del av det. Om du er gitt et sporingsnummer er maskinen levert til UPS og fått tildelt et nummer, så den er nok på vei.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å kjøpe min første Mac når jeg får dimmepenger. MacBook Pro 13'' 2,26 GHZ. Slenger på 2 gb RAM til og oppgraderer harddisken til 250 GB.

Blir spennende å lese tester og sånt fremover.

Vil også gjerne høre litt personlige meninger når folk begynner å få sine i hus :)

Lenke til kommentar

Det er ikke rart jeg ikke så noe når jeg brukte feil nummer. Antok at det nummeret Apple henviste til som "Delivery Reference number" var det jeg skulle bruke til å spore : P

 

Siste bevegelse var opprinnelsesskanning i NL, som om jeg ikke husker helt feil er skanningen som gjøres før den shippes ut av landet? Med litt flaks er den her i morgen da, som var tilfelle med iPoden min i hvert fall.

 

Edit: Dang, denne pakken måtte tydligvis gjennom tyskland også, og ble sendt ut klokka 0920, så da blir det vel mandag. Helga blir nok en tålmodighetsprøve! : P

Endret av xBoffen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...