B25S Skrevet 25. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2009 Litt flaut å si det egentlig, men har enda ikke fått brukt min My Book Studio Edition 1TB som jeg fikk til jul. Planen er å overføre alt jeg har fra Macintosh HD til den eksterne harddisken. Jeg skal bruke Macbook Pro'en primært til musikkinspilling og editering, og vil derfor ha Macintosh HD fri for alt av programmer, musikk, bilder filmer etc. Noen som kan gi en litt grei guide på dette? Takk Bruke Time Machine (full kopi av datamaskin) eller kopiere over hele brukermappen din (er vel helst der du har programmer, musikk, bilder, filmer ++)? Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 25. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2009 Litt flaut å si det egentlig, men har enda ikke fått brukt min My Book Studio Edition 1TB som jeg fikk til jul. Planen er å overføre alt jeg har fra Macintosh HD til den eksterne harddisken. Jeg skal bruke Macbook Pro'en primært til musikkinspilling og editering, og vil derfor ha Macintosh HD fri for alt av programmer, musikk, bilder filmer etc. Noen som kan gi en litt grei guide på dette? Takk Bruke Time Machine (full kopi av datamaskin) eller kopiere over hele brukermappen din (er vel helst der du har programmer, musikk, bilder, filmer ++)? Ok, takk! Men hvis jeg nå sletter brukermappen min fra Macintosh HD, vil da alt fungere optimalt? Eller må jeg si ifra at jeg vil kjøre programmene mine fra en annen harddisk? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 25. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2009 Litt flaut å si det egentlig, men har enda ikke fått brukt min My Book Studio Edition 1TB som jeg fikk til jul. Planen er å overføre alt jeg har fra Macintosh HD til den eksterne harddisken. Jeg skal bruke Macbook Pro'en primært til musikkinspilling og editering, og vil derfor ha Macintosh HD fri for alt av programmer, musikk, bilder filmer etc. Noen som kan gi en litt grei guide på dette? Takk Bruke Time Machine (full kopi av datamaskin) eller kopiere over hele brukermappen din (er vel helst der du har programmer, musikk, bilder, filmer ++)? Ok, takk! Men hvis jeg nå sletter brukermappen min fra Macintosh HD, vil da alt fungere optimalt? Eller må jeg si ifra at jeg vil kjøre programmene mine fra en annen harddisk? Det blir vel kanskje ikke så lurt nei. Men det går sikkert, hvis du oppretter en ny bruker igjen. Men det enkleste er vel å ta backup med Time Machine, formater datamaskinen din. Om det går ann å kjøre programmer fra den eksterne hardisken uten noe styr bør jo gå, men ytelsen blir jo så som så om den går gjennom USB. Om du har Firewire 800 kan dette fungere veldig bra, da firewire ikke går gjennom CPU. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 25. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2009 JEG ville aldri i verden ha fjernet brukermappen min fra startdisken (Macintosh HD). Alt innholdet kan imidlertid ligge et helt annet stede hvis man vil, med aliaser i den opprinnelige brukermappen. Dette fungerer brillefint, jeg gjør selv dette. Jeg bruker imidlertid både engelskspråklige og norskspråklige program, så jeg har opprettet 2 aliaser for hver fjernmappe, f.eks både Documents og Dokumenter. Begge viser til samme fjernmappe. Evt. kan du intallere alt på den eksterne disken og bruke denne som oppstartdisk, men da må du alltid ha den eksterne disken tilkoblet når maskinen er påslått. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 25. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2009 Takker for svar. Hva vil dere anbefale hvis jeg vil bruke Macintosh HD primært for musikkeditering og slikt? Alt av media på den eksterne, men beholde programmene på den interne? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 25. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2009 Tror ikke du tjener stort ved å ha disken tom for alt annet enn musikkprosjekter gitt at du har god plass for det. Blir upraktisk å ha programmer på ekstern disk, og musikkprosjekter lar seg lettere flytte på ved behov enn programmer. Så ha installert programmene du trenger på disken og gjerne hold den fri for andre plassoppholdere som video, MP3-filer og bilder. Lenke til kommentar
haakl Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 er freejeebies til å stole på, og sender de til Norge, man kan bare velge UK, republic of Ireland og USA, Canada..? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 1. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2009 Nei, ville ikke stolt på en slik side. Om noe virker for godt til å være sant... Lenke til kommentar
haakl Skrevet 1. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2009 Nei, ville ikke stolt på en slik side. Om noe virker for godt til å være sant... etter å ha lest litt fant jeg ut at det ikke holdt å bare verve flere medlemer, de måtte gå inn på en side og kjøpe noe sånt bullshit ... damn... Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 2. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2009 Hei. Har et lite spørsmål da jeg ikke kan så mye om mac. Har tenkt litt på å kjøpe en Macbook slik at jeg har en når jeg skal studere. Spørsmålene er da: 1) Er det noe vits å kjøpe mac til denne typen bruk? Eller er det like greit å kjøpe en vanlig laptop? 2) Hvilken modell er lurest å kjøpe og eventuell pris? 3) Hva er fordelene ved å kjøpe en mac vs en vanlig windows laptop? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 2. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2009 Nå vet jeg ikke hva du skal studere, men selv kjøpte jeg meg en MacBook for et par år siden da jeg begynte på mine studier. Det er en ganske så perfekt studiemaskin, da den er liten, ikke veier så altfor mye og gjør jobben sin ekstremt bra. Det at du også kan slenge inn Windows på den uten noe problem er jo også positivt med tanke på at du kanskje trenger noen rene Windows-programmer innimellom. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 2. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg har kjøpt Vista til den pcen jeg har nå. Funker det å bruke denne på macen slik at jeg får begge operativsystemene? Eller er det sånn at jeg må kjøpe en egen Vista cd som støtter mac? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 2. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2009 Neida, for Vista er Mac-en en PC uansett, så du kan bruke samme cd. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 2. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2009 Nei, du trenger ikke det. Du kan kjøre bootcamp. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 2. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2009 Jaok, men det er flott. Noen meninger om hvilken modell jeg burde kjøpe? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg ville kjøpt en MacBook, har en selv og er veldig fornøyd. Et problem med veldig mange "studentmaskiner", billige maskiner som skryter av fantastisk ytelse, er byggekvaliteten og batterilevetiden. MacBooken scorer høyt på begge disse, i tillegg er skjermen veldig god - noe som ikke kan sies om mesteparten av de laptopene i det billigere segmentet. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 2. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2009 Jaok, men det er flott. Noen meninger om hvilken modell jeg burde kjøpe? Macbook Med mindre du jobber med noe krevende. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 2. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2009 Okay tusen takk for svar. Tror jeg skal skjekke ut noen Macbooker. Det jeg skal studere trenger ikke noen krevende maskin. Blir kun for notater og slikt. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 2. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2009 En Macbook er ypperlig til slikt bruk, men kjøp unibody/alu Macbook (plasten har jeg indirekte hatt dårlige erfaringer). Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 2. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2009 Faller MacBook Pro eller iMac mest i pris på bruktmarkedet? Jeg driver å funderer på å bytte MacBooken (2 år gammel 2GHz, som fungerer som ny) i en MacBook Pro eller PC-en i en iMac. Den skal primært bli brukt til foto/photoshop og vanlig bruk, og dersom det blir bytte fra PC til iMac, så skal den helst klare et par spill. (Det er derfor det er mest aktuellt å bytte ut MacBooken). Hva ville dere ha gjort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå