Sonsol Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Noen som har vært borti et gratis tegneprogram som er like enkelt og greit som Microsoft Paint? Har vært borti noen greie, men alle sammen har krevd at jeg bestemte størrelsen på bildet før jeg begynte, for så ikke kunne endre på størrelsen på noen lettvint og fornuftig måte. Forslag? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg bruker Skitch, men muligens det ikke passer dine ønsker 100% mtp bildestørrelse (ikke sikker). Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Noen som har vært borti et gratis tegneprogram som er like enkelt og greit som Microsoft Paint? Har vært borti noen greie, men alle sammen har krevd at jeg bestemte størrelsen på bildet før jeg begynte, for så ikke kunne endre på størrelsen på noen lettvint og fornuftig måte. Forslag? Scribbles http://www.atebits.com/scribbles/ Det er ikke helt gratis, det koster 20 $, men du kan prøve det så lenge du vil. Og formatet utvider seg automatisk, tegner du utenfor kanten, så blir alt med, også det som er utenfor kanten (egentlig er formatet i utgangspunktet uendelig, og så kan man etterpå lagre kun det området som du har tegnet på). Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Paintbrush er omtrent Paint for mac. http://sourceforge.net/projects/paintbrush/ Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 13. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2009 Mac Proen min har begynt å lukte vondt igjen :/ Hele historien her: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?f=352&t=196847 Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 http://itavisen.no/813377/apple-stopper-hackintosher ! jææævla appleshit Lenke til kommentar
PT Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Vel, det er jo aldeles ikke gitt at dette er en bevisst handling fra Apples side. Apple er på ingen måte forpliktet til å sørge for at deres oppdateringer også virker på Hackintosher, og jeg forstår godt at de ikke gidder å legge arbeid ned i noe sånt. Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg er relativt ny på mac. Jeg kopierte over all musikken min fra den gamle pc'en og over til musikkmappa på macbook'en. Så startet jeg iTunes og la til hele musikk-mappa i biblioteket. Nå virker det som om maskinen har kopiert alle sangene til iTunes-mappa som er å finne inni Musikk-mappa, og at jeg har dobbelt opp av alt. Er det slik det skal være, eller har det skjedd noe mystisk her? Kan jeg bare slette alle sangene fra musikkmappa mi nå, siden alt også ligger i iTunesmappa? På den gamle pc'en min la iTunes bare til sangen i biblioteket da jeg prøvde å spille den av, men her på mac'en kopierer den i tillegg sangen og legger den i mappa nevnt ovenfor. Skal det være slik? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg er relativt ny på mac. Jeg kopierte over all musikken min fra den gamle pc'en og over til musikkmappa på macbook'en. Så startet jeg iTunes og la til hele musikk-mappa i biblioteket. Nå virker det som om maskinen har kopiert alle sangene til iTunes-mappa som er å finne inni Musikk-mappa, og at jeg har dobbelt opp av alt. Er det slik det skal være, eller har det skjedd noe mystisk her? Kan jeg bare slette alle sangene fra musikkmappa mi nå, siden alt også ligger i iTunesmappa? På den gamle pc'en min la iTunes bare til sangen i biblioteket da jeg prøvde å spille den av, men her på mac'en kopierer den i tillegg sangen og legger den i mappa nevnt ovenfor. Skal det være slik? Man kan velge at den skal kopiere inn musikken til iTunes-mappa under innstillinger. Jeg anbefaler å ha aktivert kopiering da det kan holde trøbbel unna. Yes. Høyreklikk -> vis fil i Finder for å se om filene ligger i iTunes-mappa. Endret 14. mai 2009 av :--}D Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 så da kan jeg egentlig bare slette alle de andre filene i Musikk-mappa for å frigjøre plass? eller vil dette ha en invirkning på iTunes? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 iTunes for Mac kan enten stilles inn for å importere/kopiere musikken, og da kan du kaste de filene som ligger utenfor iTunes-mappa etterpå. Eller så kan iTunes bruke eksisterende musikkmapper uten å importere dem. Dette siste kan være greit hvis du vil ha ulike deler av musikken plassert på flere ulike disker eller partisjoner. Alternativene finner du i iTunes-menyen -> Valg -> Avansert. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2009 Nååå koker det over snart.. Er det noen som vet hvordan man kan vise formler i et Excel regneark? Bruker Excel:Mac 2008. Tror jeg har lett gjennom alt nå, og finner faen ikke hvordan man kan vise de *"#$"#% formlene. Skal se formler for hele regnearket, slik at man kan printe det ut. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 17. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2009 Ctrl+J er standard i Windows, tror jeg. Så prøv med CMD+J. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2009 Det funker ikke Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Prøvd ctrl+j da? Meget mulig de ikke har endret noe på snarveien vet du Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 19. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2009 Finnes det noe opprop eller et eller annet hvor det går an å skrive under på et ønske om at Apple skal lage en bærbarmaskin på mindre enn 13"? Vet ikke om noe slikt hjelper, men det skader ikke å prøve. Det hadde i allefall vært utrolig herlig med en liten macbook til å dra med seg på universitetet. Spørsmålet er hvordan den vil måle seg med vanlige macbooks på spesifikasjoner og pris. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 19. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2009 Finnes det noe opprop eller et eller annet hvor det går an å skrive under på et ønske om at Apple skal lage en bærbarmaskin på mindre enn 13"? Vet ikke om noe slikt hjelper, men det skader ikke å prøve. Det hadde i allefall vært utrolig herlig med en liten macbook til å dra med seg på universitetet. Spørsmålet er hvordan den vil måle seg med vanlige macbooks på spesifikasjoner og pris. Trenger du virkelig noe mindre enn Macbook Air? Du kan jo bruke iPhone. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 19. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2009 Macbook Air er ikke liten, bare tynn. PowerBook 12" var liten Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 20. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg ser for meg en 10" eller noe rundt der^^ Det er ingen som vet om noe? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2009 Det kommer antakeligvis noe i det markedet der, men det spørs om det blir en netbook eller en forvokst ipod touch ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå