Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti et gratis tegneprogram som er like enkelt og greit som Microsoft Paint? Har vært borti noen greie, men alle sammen har krevd at jeg bestemte størrelsen på bildet før jeg begynte, for så ikke kunne endre på størrelsen på noen lettvint og fornuftig måte. Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har vært borti et gratis tegneprogram som er like enkelt og greit som Microsoft Paint? Har vært borti noen greie, men alle sammen har krevd at jeg bestemte størrelsen på bildet før jeg begynte, for så ikke kunne endre på størrelsen på noen lettvint og fornuftig måte. Forslag?

Scribbles

http://www.atebits.com/scribbles/

Det er ikke helt gratis, det koster 20 $, men du kan prøve det så lenge du vil. Og formatet utvider seg automatisk, tegner du utenfor kanten, så blir alt med, også det som er utenfor kanten (egentlig er formatet i utgangspunktet uendelig, og så kan man etterpå lagre kun det området som du har tegnet på).

Lenke til kommentar

Vel, det er jo aldeles ikke gitt at dette er en bevisst handling fra Apples side. Apple er på ingen måte forpliktet til å sørge for at deres oppdateringer også virker på Hackintosher, og jeg forstår godt at de ikke gidder å legge arbeid ned i noe sånt.

Lenke til kommentar

Jeg er relativt ny på mac. Jeg kopierte over all musikken min fra den gamle pc'en og over til musikkmappa på macbook'en. Så startet jeg iTunes og la til hele musikk-mappa i biblioteket. Nå virker det som om maskinen har kopiert alle sangene til iTunes-mappa som er å finne inni Musikk-mappa, og at jeg har dobbelt opp av alt. Er det slik det skal være, eller har det skjedd noe mystisk her?

Kan jeg bare slette alle sangene fra musikkmappa mi nå, siden alt også ligger i iTunesmappa?

 

På den gamle pc'en min la iTunes bare til sangen i biblioteket da jeg prøvde å spille den av, men her på mac'en kopierer den i tillegg sangen og legger den i mappa nevnt ovenfor. Skal det være slik?

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg er relativt ny på mac. Jeg kopierte over all musikken min fra den gamle pc'en og over til musikkmappa på macbook'en. Så startet jeg iTunes og la til hele musikk-mappa i biblioteket. Nå virker det som om maskinen har kopiert alle sangene til iTunes-mappa som er å finne inni Musikk-mappa, og at jeg har dobbelt opp av alt. Er det slik det skal være, eller har det skjedd noe mystisk her?

Kan jeg bare slette alle sangene fra musikkmappa mi nå, siden alt også ligger i iTunesmappa?

 

På den gamle pc'en min la iTunes bare til sangen i biblioteket da jeg prøvde å spille den av, men her på mac'en kopierer den i tillegg sangen og legger den i mappa nevnt ovenfor. Skal det være slik?

Man kan velge at den skal kopiere inn musikken til iTunes-mappa under innstillinger. Jeg anbefaler å ha aktivert kopiering da det kan holde trøbbel unna. Yes.

 

Høyreklikk -> vis fil i Finder for å se om filene ligger i iTunes-mappa.

Endret av :--}D
Lenke til kommentar

iTunes for Mac kan enten stilles inn for å importere/kopiere musikken, og da kan du kaste de filene som ligger utenfor iTunes-mappa etterpå.

 

Eller så kan iTunes bruke eksisterende musikkmapper uten å importere dem. Dette siste kan være greit hvis du vil ha ulike deler av musikken plassert på flere ulike disker eller partisjoner.

 

Alternativene finner du i iTunes-menyen -> Valg -> Avansert.

Lenke til kommentar

Finnes det noe opprop eller et eller annet hvor det går an å skrive under på et ønske om at Apple skal lage en bærbarmaskin på mindre enn 13"? Vet ikke om noe slikt hjelper, men det skader ikke å prøve. Det hadde i allefall vært utrolig herlig med en liten macbook til å dra med seg på universitetet. Spørsmålet er hvordan den vil måle seg med vanlige macbooks på spesifikasjoner og pris.

Lenke til kommentar
Finnes det noe opprop eller et eller annet hvor det går an å skrive under på et ønske om at Apple skal lage en bærbarmaskin på mindre enn 13"? Vet ikke om noe slikt hjelper, men det skader ikke å prøve. Det hadde i allefall vært utrolig herlig med en liten macbook til å dra med seg på universitetet. Spørsmålet er hvordan den vil måle seg med vanlige macbooks på spesifikasjoner og pris.

Trenger du virkelig noe mindre enn Macbook Air?

 

Du kan jo bruke iPhone. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...