Hotel Papa Skrevet 21. april 2009 Rapporter Del Skrevet 21. april 2009 Her fungerer min Razor utmerket, uten at jeg har installert noen drivere eller lignende. Hvilken mac og mus har du? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Her fungerer min Razor utmerket, uten at jeg har installert noen drivere eller lignende. Hvilken mac og mus har du? Macbook Pro (2 år ++) og Razer Diamondback. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Jeg har nyeste MacBook Pro, og en Razor Diamondback. Funker fjell det ogsaa. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Whaaaat..... Jeg har Copperhead, kanskje det har noe med det å gjøre? Uansett sykt irriterende. Fant et program da jeg googla her om dagen, heter Steermous og skulle visstnok gjøre slik at man kunne bruke Razor musen sin. Det funka heller dårlig det også. Jaja, får vel kanskje prøve å få tak i en ny mus da =/ Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Du kan sortere hva slags filer som skal dukke opp først.Systemvalg -> Spotlight Nei. Dette fungerer bare i Spotlight søkeresultatet. Ikke Finder søkeresultatet. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Hei! har en 2003 server med en del disker i som jeg skal bruke til backup. Er det noen som vet om noen måte å få time machine knytt opp mot et nettverksshare? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Jeg har/hadde en WHS-server (WHS er bygd opp på server2003 så jeg tror det kan gå i ditt tilfelle også) og gjorde som det står i denne guiden. Verdt et forsøk ihvertfall Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 ah konge, skal prøve dette! Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 25. april 2009 Rapporter Del Skrevet 25. april 2009 Ah. Fikk MBPen på døra i dag - er needless to say veldig fornøyd! Skjermen overrasket meg veldig, i positiv forstand. Virker ikke som den er kontrastbehandlet som omtrent alle andre glossyskjermer. Den er nesten litt som en god gammel CRT i bruk egentlig. Sånn bortsett fra at den ikke må stilles på hver dag for å være brukbar Tror dog jeg må sette inn mer ram asap, raskere harddisk hadde heller ikke bydd meg i mot. Får se om det ikke blir en SSD til sommeren. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 Harddisken på broren min sin macbook har visst tatt kvelden. Sikkert støt, men han mener at han har vært forsiktig med den. Noen tips? Kjøpe ny hard-disk, eller reklamasjon? Er usikker på hvordan reklamasjon fungerer. Siden støtet sikkert er en brukerfeil vet jeg ikke om reklamasjonen ikke gjelder? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 Reklamasjonsrett er bare virkende på feil som oppstår under normalbruk og under komponentens forventede levetid, så om det er støt er det ikke stort å gjøre på den fronten. Harddisk hjelper lite om det er andre ting som også har tatt skade ved støtet, men om du har en liggende kan du jo bruke den for å se om det vil få den opp og gå igjen. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Jeg får dra til Eplehuset å se om ikke de kan sjekke om alt annet ser ut til å virke. Hva trenger jeg å vite for å kjøpe en ny hard-disk til en hvit MacBook? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Jeg får dra til Eplehuset å se om ikke de kan sjekke om alt annet ser ut til å virke. Hva trenger jeg å vite for å kjøpe en ny hard-disk til en hvit MacBook? Hvordan man bruker en skrutrekker. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Tenkte mer på om det er noe spesielt med harddiskene som brukes i mac Noen anbefalinger kanskje? Prisguiden.no er min venn her kanskje Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. april 2009 Rapporter Del Skrevet 28. april 2009 Tenkte mer på om det er noe spesielt med harddiskene som brukes i mac Noen anbefalinger kanskje? Prisguiden.no er min venn her kanskje Det kunne vært en gyllen mulighet til å gå over til SSD? Men uansett, min anbefaling er Samsung-disker. Du trenger 2,5-disker, IKKE 3,5 (veldig viktig dette). Les litt rundt på prisguiden og slikt før du kjøper, så vet du at du ikke blir skuffet. Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 29. april 2009 Rapporter Del Skrevet 29. april 2009 Jeg har kjøpt en macbook og lurer på om jeg kan koble en ekstern harddisk som jeg har brukt på en stasjonær pc til den uten noen problemer med tanke på filsystem og slikt (FAT32 og NTFS)? Det er en Western Digital med usb 2 tilkobling. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 29. april 2009 Rapporter Del Skrevet 29. april 2009 MAC OS X kan skrive og lese til FAT32. MAC OS X kan kun lese NTFS-partisjoner. Dersom du vil beholde ntfs på harddisken, og vil kunne lese/skrive, må du bruke ntfs-3g. Link her: http://macntfs-3g.blogspot.com/ Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Det kunne vært en gyllen mulighet til å gå over til SSD? Hvilke fordeler har SSD ovenfor vanlige harddisker? Er det SATA eller IDE tilkobling på MacBook? Den ble kjøpt høsten 2007. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Alle MacBooker har SATA. SSD er flashbasert minne, dvs ingen bevegelige deler, og det har fantastiske lesetider. Dessuten tåler de så godt som alt, siden det ikke er noen spinnende plater som kan få skrap i seg. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 30. april 2009 Rapporter Del Skrevet 30. april 2009 Samtidig er de priset noe stivere ser jeg. Hva med Seagate Momentus 5400.5 160 GB 2,5 S-ATA ? Den er i allefall billig, noe jeg tror min bror vil sette pris på. Han er ikke verdens mest forsiktige person når det gjelder håndtering av datamaskiner må jeg tilføye, så det er litt viktig at hard-disken er litt robust Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå