Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det overrasker meg litt at det ikke er noen egen tråd om Quicksilver på forumet. Men det finnes kanskje nok av dem andre plasser? Jeg har brukt quicksilver som en helt enkel app-launcher i over et år, men har i det siste oppdaget hvor mye det egentlig kan brukes til.

 

Jeg kunne tenkt meg en sticky med tips og triks til Quicksilver ;) Anyone?

Lenke til kommentar

Hei. Noe som har irritert meg lenge er at worddocumentene mine ikke har riktig look når de ligger lagret på desktoppen eller i en mappe. De har ikke det vanlige blå designet med en "a" på. De er hvite og det står "doc"/"docx" nederst...

 

Er det mulig å forandre på dette? Skal det være sånn?

 

:p

Lenke til kommentar
Høyreklikk > Get Info > Open With > Word (Velg Change All).

 

Det løser faktisk ikke problemet... hmmm... har prøvd det selv. Det som er litt rart er; hvis jeg legger et word doc. over fra skrivebordet til en mappe og åpner mappen viser det seg som det skal i et par sekunder før det igjen går tilbake til sitt mer kjedelige jeg..

Lenke til kommentar
Herlig, tenker på det samme.

Men frister mer å kjøpe en Macbook da jeg allerede har high-end iMac.

Skjermen på MBP er jo en god del bedre enn på MB da, som er hovedgrunnen til at jeg valgte ny MBP over MB.

 

xBoffen: Var heldig å fikk igjen 15k på ulykkesforsikring etter jeg datt ned trappa med den forrige, så ble bare 1500 i mellomlegg for ny en. Hvis jeg ikke hadde fått forsikringspenger hadde det ikke blitt annet enn en netbook av noe slag tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...