Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik ser det ut hos meg (sloppy PS-arbeid, jeg vet, men jeg sitter på laptop uten ekstern mus):

 

post-93260-1239189743_thumb.png

 

Alltid fullscreen på browseren. Foretrekker det, har et dedikert space til browsing. :)

 

Forøvrig foretrekker jeg Firefox, av igrunn ukjente grunner. Har brukt både Safari (dog ikke prøvd 4, venter til det er ferdig) og Opera, men jeg vender av en eller annen grunn alltid tilbake til Firefox.

Lenke til kommentar

Leker litt med tanken på Macbook Air i stedet for ny Macbook Pro 15.4" nå - siden jeg uansett har Mac Pro til tyngre oppgaver. Er dog avhengig av å kjøre en del programvare i farta.

 

Noen som har erfaring med Lightroom/Photoshop på Macbook Air?

 

Er litt skeptisk på harddisken siden den bare snurrer med 4200 rpm. 1.66 ghz prosessor virker også noe svakt, men kan vel kanskje gå bra (har ikke råd til 1.86 ghz-versjonen).

Lenke til kommentar
Vifta kjem nok til å spinne seg opp på maks med ein gong du opnar eit PS-dokument. Eg ville ikkje anbefalt det, iallfall. :)

Er da ikke direkte farlig at vifta spinner seg opp på max. Jeg har selv drømt om en kombinasjon av Mac Pro og en Air, men tror at det handler litt om instillingen til arbeidet. Du må rett og slett beregne å gjøre jobb på kontoret, så får du heller bruke Airen til notater, skisser, vise arbeid o.l.

Lenke til kommentar

Har kjørt litt photoshop på Mamma sin Macbook de siste dagene - 1.83 ghz dualcore og 2gb ram. Har i allefall vært brukbart raskt, men såklart ikke på linje med den gamle MBPen min (og langt i fra MP). Må jo opp i over 20k for å få like rask Air da - og enda mer om man vil ha raskere harddisk.

 

Tror nok det blir Macbook Pro og ikke Air.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med kombinasjonen MacBook Pro 17" pluss LED Cinema Display? Prisen er noe vill (får jo relativt mye PC-utstyr for samme prisen), men er gira på å lære meg et nytt OS, samt at jeg har fått veldig sansen for Apple. Har også sett litt på den enkleste Mac Pro-utgaven i stedet for MBP17" (litt rimeligere for billigste modell, faktisk). Hvor stor ytelsesforskjell er det mellom disse? Har ikke det ekstremt store behovet for mobilitet, men det er alltid kjekt med muligheten. Går LED Cinema Display sammen med Mac Pro? - Så ikke noe beskrivelse av utgang for Mini DisplayPort. Jeg har uansett tenkt å vente til Snow Leopard er med.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med kombinasjonen MacBook Pro 17" pluss LED Cinema Display? Prisen er noe vill (får jo relativt mye PC-utstyr for samme prisen), men er gira på å lære meg et nytt OS, samt at jeg har fått veldig sansen for Apple. Har også sett litt på den enkleste Mac Pro-utgaven i stedet for MBP17" (litt rimeligere for billigste modell, faktisk). Hvor stor ytelsesforskjell er det mellom disse? Har ikke det ekstremt store behovet for mobilitet, men det er alltid kjekt med muligheten. Går LED Cinema Display sammen med Mac Pro? - Så ikke noe beskrivelse av utgang for Mini DisplayPort. Jeg har uansett tenkt å vente til Snow Leopard er med.

Om du uansett skal ha en Apple LED Cinema Display, ser jeg absolutt ingen grunn til å kjøpe en 17" MBP. Den virker for meg laget som en flyttbar arbeidsstasjon som utgangspunkt, og da er det like så greit å kjøpe en 15" og få bedre bærbarhet, like mye kraft for en billigere penge.

 

Apples nye Cinema Display virker å være veldig rettet mot den bærbare linjen deres med kombinert strømuttak, displayport og USBhub. Men den kan nok også kombineres med en Mac Pro om ønskelig med en Displayport til DVI-adapter, men ikke ta meg på ordet om det, skjekk med Appleforhandleren. USBhuben vil jo være grei selv for en Mac Pro, men den vil ikke ha noe nytte av strømuttaket, så det blir nok en løs ledning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...