Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg bruker stort sett MacIrssi. Det er stort sett Irssi pakket inn i et mirc-lignende grensesnitt.

 

Støtter Thlom her. MacIrssi (såfremt det er satt opp riktig, UTF-8 og slikt) er den absolutt beste løsningen. Kombinert med en BNC er det enda bedre. :)

 

 

Gidder du å utdype "riktig satt opp" og BNC litt bedre? :p

 

Riktig satt opp betyr at tegnsettet er riktig (ellers vil du få problemer med ÆØÅ, UTF-8 er vel løsningen her). BNC er en relayer som man har på en annen maskin, slik at man ikke blir logget av serveren og rommene man er med i om man avslutter IRC-programmet. :)

 

Veldig detaljerte forklaringer må tas på et annet tidspunkt av døgnet.

 

Colloquy er også ganske ålreit, btw. Brukte det i lang stund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker stort sett MacIrssi. Det er stort sett Irssi pakket inn i et mirc-lignende grensesnitt.

 

Støtter Thlom her. MacIrssi (såfremt det er satt opp riktig, UTF-8 og slikt) er den absolutt beste løsningen. Kombinert med en BNC er det enda bedre. :)

 

 

Gidder du å utdype "riktig satt opp" og BNC litt bedre? :p

 

Riktig satt opp betyr at tegnsettet er riktig (ellers vil du få problemer med ÆØÅ, UTF-8 er vel løsningen her). BNC er en relayer som man har på en annen maskin, slik at man ikke blir logget av serveren og rommene man er med i om man avslutter IRC-programmet. :)

 

Veldig detaljerte forklaringer må tas på et annet tidspunkt av døgnet.

 

Colloquy er også ganske ålreit, btw. Brukte det i lang stund.

 

Aha, thx!

 

Btw, noen som vet hvorfor jeg ikke får lyd på filmene jeg spiller av i QT? Formatet er .avi, og funker helt fint med lyd i VLC..

Lenke til kommentar

Laffe:

Ah-ha. Har ikke kjørt noe samenliginger mellom utorrent og transmission, da jeg bruker rtorrent til vanlig - men mekka utorrent på laptopen, og har ikke fått mer enn 50-180kbs ned. Tenkte først det var på grunn av at folk var dårlige til å seede - men er jo verdt å prøve en annen klient da.

 

EvenruD: Last ned og installer Perian - http://perian.org/

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar
Noen som driver med motion her? Ifso, hva er det jeg må gjøre for å sende ting tilbake til FCP? F.eks om jeg har valgt ut e template som jeg vil ha i introen, hva er det jeg må gjøre for å legge den da evt over til fcp?

Måten jeg har gjort det er å lagre Motion-prosjektet som en template, og importere den inn i sekvensen. Mulig det er en annen og raskere måte å gjøre det på, men jeg har som oftest bare rendret ut ting direkte fra Motion uten å gå gjennom FCP, så du får prøve deg frem med hva som fungerer best :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker for tiden Safari 4 Beta. Gikk fra Firefox til denne ettersom at den var en del kjappere. Det er mulig at jeg går tilbake til Firefox ettersom at det er noen extensions jeg savner.

Jeg bruker også Multiclutch til å skifte tabs med samme geture man bruker for å snu bilder, i tillegg til page up og page down med tre fingre.

 

God påske, ja! :)

 

 

Endret av :--{D
Lenke til kommentar

Holder meg stort sett til "weekly" builds fra Opera 10, og bytter til Safari 4 nå og da. Safari begynner å bli brukbart for meg, men jeg savner ymse greier som mousegestures.

 

post-24411-1239120211_thumb.png

 

På Mac Minien som er koblet til TVen har jeg bare Safari 3, men blir ikke så mye surfing der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...