olegunnaro Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Høres kjip ut den, Gunnar. De tre blinkene indikerer en hardwarefeil, som oftest ram. Du bør starte med å sjekke rambrikkene i allefall. Var akkurat som du sa feil med minnet, så takk for den. Virker som den ene ramslotten er fubar, prøvde begge brikkene i den uten at maskina ville boote. Fungerer dog fint med bare en brikke i, i den andre slotten. Er iallefall fornøyd med at laptopen virker, har over hodet ikke råd til ny maskin før til høsten, og værtfall ikke en ny MBP. Anngående finder-ikonet ditt: Skjermkalibrering vil ikke ha innvirkning på screenshots. Er dog usikker på hva som kan være grunnen til at ditt er mørkere, men den minner meg litt om hvordan ikonet ser ut på skolas antikke iMacer, med 10.3 ellernoe. edit: Kjenner at jeg må få tak i en 2GB-brikke til maskina, Leopard er ikke en artig opplevelse med bare en GB ram. Endret 14. mars 2009 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 For dei av dykk som har installert iPhone 3.0 Beta: Korleis får de opp Emoji's ? Ser tydelig på bilda frå Mac1 at det fins, men eg ser det ingen plass på min 1. gen iPhone. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Det var mulig å aktivere emoji ved å aktivere japanske tegn tidligere, men Apple har av en eller annen avsindig grunn valgt å fjerne denne muligheten. Mulig du kan gjøre det i 3.0? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Har 3.0 beta inne, men fann ikkje Emoji nokon plass. Kjøpte til slutt eit program til NOK 6,00 på App Store som ordna biffen. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Gikk idag til innkjøp av min andre Mac: Den minste 24"ern er så langt superfornøyd, hadde MacBooken fra før, så nå er jeg endelig 100% Mac, både stasjonært og bærbart! må virkelig si denne sparker fra seg! Lenke til kommentar
bamsefar46 Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Gikk idag til innkjøp av min andre Mac: Den minste 24"ern er så langt superfornøyd, hadde MacBooken fra før, så nå er jeg endelig 100% Mac, både stasjonært og bærbart! må virkelig si denne sparker fra seg! Gratulerer Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Vil følgende fungere bra: XP kjører gjennom VMware Fusion (i OS X), hvor jeg skal bruke DC++ til å laste ned og dele filer som ligger på en ekstern harddisk (format HFS+, + MacDrive i XP) via FW800. Tungvint skrevet, men håper dere forstår sånn noenlunde hva jeg mener. Ønsker ikke å sitte å tulle i XP bare for å få brukt DC++ (kan ShakesPeer være noe?). (Gjør meg klar til The Gathering) Gratulere med en knall maskin TiduZ! Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Hvorfor bruker du ikke Shakespeer heanwi? Endret 21. mars 2009 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Er det stabilt og funker generelt bra? Endret 21. mars 2009 av heanwi Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Kom over denne i WaybackMahcine. Har Apple hatt en kampanje som spilte på 2001: A Space Odyssey? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Da var vi endelig ferdig med MacHeist3, og det tredje og siste hovedoppdraget var helt villt vanskelig i forhold til de tidligere oppdragene. Nå er det bare å glede seg til pakken kommer, og hvilke programmer de får med. Jeg har mine tvil, men håper på Coda ... Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Når vi er på dette med spørsmål : Om jeg lagrer iPhoto bibloteket mitt på en nettverksstasjon eller liknende, kan jeg bruke "ett biblotek" på to Macer? Dvs at både iMacen og MacBooken er satt opp med samme plassering, foreks. smb://192.168.0.11/iPhoto, og alle bilder som blir lagt til / fjernet blir speilet på iPhoto på begge maskinene? EDIT: og forresten, hva er web programmerernes favoritt editor for å skrive foreks. php ? Endret 21. mars 2009 av TiduZ Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Tror de fleste foretrekker enten TextMate eller BBEdit til webprogramering. Begge koster dog litt penger. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Tror de fleste foretrekker enten TextMate eller BBEdit til webprogramering. Begge koster dog litt penger. Foretrekker Coda jeg. Har prøvd de to andre, men etter min mening når de ikke opp til Coda. Dog tviler jeg på at vi får noen av disse programmene i MacHeist bundlen, men det er jo lov å håpe. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Coda er for sentrert rundt ein spesiell tankegang, føler eg. For lite loose coupling. TextMate er det beste alternativet for ein allsidig editor på OS X. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg foretrekker Coda iallefall. Live editing er ganske kos, for ikke å snakke om at GUIet er veldig behagelig. Men det er vel en smakssak. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Komodo all the way. Støtter jo også windows Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå