Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høres kjip ut den, Gunnar. De tre blinkene indikerer en hardwarefeil, som oftest ram. Du bør starte med å sjekke rambrikkene i allefall. :)

 

Var akkurat som du sa feil med minnet, så takk for den. :) Virker som den ene ramslotten er fubar, prøvde begge brikkene i den uten at maskina ville boote. Fungerer dog fint med bare en brikke i, i den andre slotten.

 

Er iallefall fornøyd med at laptopen virker, har over hodet ikke råd til ny maskin før til høsten, og værtfall ikke en ny MBP.

 

Anngående finder-ikonet ditt: Skjermkalibrering vil ikke ha innvirkning på screenshots. Er dog usikker på hva som kan være grunnen til at ditt er mørkere, men den minner meg litt om hvordan ikonet ser ut på skolas antikke iMacer, med 10.3 ellernoe.

 

edit: Kjenner at jeg må få tak i en 2GB-brikke til maskina, Leopard er ikke en artig opplevelse med bare en GB ram.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Vil følgende fungere bra:

 

XP kjører gjennom VMware Fusion (i OS X), hvor jeg skal bruke DC++ til å laste ned og dele filer som ligger på en ekstern harddisk (format HFS+, + MacDrive i XP) via FW800. Tungvint skrevet, men håper dere forstår sånn noenlunde hva jeg mener.

Ønsker ikke å sitte å tulle i XP bare for å få brukt DC++ (kan ShakesPeer være noe?).

 

(Gjør meg klar til The Gathering)

 

 

Gratulere med en knall maskin TiduZ!

Lenke til kommentar

Når vi er på dette med spørsmål : Om jeg lagrer iPhoto bibloteket mitt på en nettverksstasjon eller liknende, kan jeg bruke "ett biblotek" på to Macer? Dvs at både iMacen og MacBooken er satt opp med samme plassering, foreks. smb://192.168.0.11/iPhoto, og alle bilder som blir lagt til / fjernet blir speilet på iPhoto på begge maskinene?

 

EDIT: og forresten, hva er web programmerernes favoritt editor for å skrive foreks. php ?

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar
Tror de fleste foretrekker enten TextMate eller BBEdit til webprogramering. Begge koster dog litt penger.

 

Foretrekker Coda jeg. Har prøvd de to andre, men etter min mening når de ikke opp til Coda. Dog tviler jeg på at vi får noen av disse programmene i MacHeist bundlen, men det er jo lov å håpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...