Roberto Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Er det ikke bevist at alle kabler er av like god kvalitet da? Gå på Clas Ohlson. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Noen som har en nettverkskabel å anbefale meg? 10-15 meter lang. Har iMac! Hva som helst. Clas Ohlson har fine kabler. Kjøp Cat 5E. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Noen som vet hvorfor den noen ganger ikke vil starte på vanlige måten?Jeg har byttet HDD og RAM, vet ikke om det har noe med det å gjøre? Begynner å bli en stund siden at jeg byttet, og det var først for et par dager siden at dette "problemet" oppstod. Systemvalg -> Startdisk -> Merk harddisken -> omstart Løser det problemet? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Greia er at det kun skjer en gang i blant. Det skjedde i morges, men da jeg kom hjem fra jobben i kveld, så startet den helt fint. Men jeg skal prøve forslaget ditt! Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Noen andre som har problemer med Transmission etter det har stått på noen dager? Hoved-UIet slutter å fungere, men web-interfacet fortsatt er i orden, kan heller ikke avslutte programmet på vanlig måte. Er litt irriterende. :/ Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Har prøvd å søke en del på google etter dette svaret, men finner ikke noen skikkelig løsning på problemet. Jeg har en Mac Pro som står hjemme. Jeg ønsker å vekke denne fra dvale slik at jeg kan koble opp mot Remote Desktop eksternt (noe som fungerer helt fint om Mac Pro-en ikke er i dvale) eller med vanlig ssh. Hva må jeg gjøre for å få til dette? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Da har jeg etter mye om og men endelig fått byttet ut den ødelagte harddisken i MacBooken min, og fått installert OS igjen. Et problem: Finner ikke Leopard-disken min. Noen som vet om det er mulig å laste ned oppdateringa fra Tiger til Leopard, eller om jeg må få tak i ny. Vil jeg i så fall få den gratis, mtp at jeg fikk den gratis første gang (kjøpte MacBook rett før de lanserte Leopard.? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Har prøvd å søke en del på google etter dette svaret, men finner ikke noen skikkelig løsning på problemet. Jeg har en Mac Pro som står hjemme. Jeg ønsker å vekke denne fra dvale slik at jeg kan koble opp mot Remote Desktop eksternt (noe som fungerer helt fint om Mac Pro-en ikke er i dvale) eller med vanlig ssh. Hva må jeg gjøre for å få til dette? Mulig dette hjelper Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hvilken torrentklient er den beste for Tiger? Transmission anbefaler sterkt Leopard, men for øyeblikket har jeg (se forrige post) ikke dette. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Bruk forrige versjon av Transmission. Du kan laste ned anbefalt versjon til Tiger på nettsiden til Transmission. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Vuze fungerer bra. Utorrent kan og vere verdt å prøve. Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Jeg har et jævla stort problem, eller hvertfall irriterende problem. Viftene i min hvite MacBook fra våren 2007 går som et uvær, konstant. Uansett hva jeg driver med blåser de tvert opp i 6200 rpm med en CPU-temperatur på rundt 65-70 celsius. I følge aktivitetsmonitor er det ingen programmer eller prosesser som opptar uforholdsmessig mye CPU. Kan det være en sensor inne i Macen som er gåen? Eller andre hardware-relaterte problemer? Any suggestions? Endret 12. mars 2009 av Josh Homme Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Samma begynte å skje med min etter ca 1 år, men somregel bare dersom jeg hadde flere "store" program oppe (word, ff, spotify/iTunes etc, vanlig skole-combo) og når jeg spillte flash-spill (uansett, 10 sek etter jeg hadde starta å spille gikk viftene for fullt). Har ikke merka noe etter jeg bytta HDD, men det var jo i går (selv om jeg har brukt de samme komboene hele tiden), og jeg kan ikke skjønne at det skal ha noe å si. (Rent hardware-messig, kan jo være at det var såpass mye rusk på den at prosessoren måtte pumpe på) Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Kan også nevne at harddisken min har blitt skiftet, men at situasjonen ikke bedret seg. (Vel så mye viftestøy som før byttet) Lenke til kommentar
reds Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Nå har jeg et spørsmål til andre Mac-brukere! Hvorfor i all verden avviker fargen på mitt Finder-ikon med mine klassekameraters? Ingen av skjermene er kalibrert og benytter standardoppsettet til Apple. (Den mørkeste er min) Endret 13. mars 2009 av Marius E Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Uggh, greide å snuble ned trappa med MBP (2007 mod.) i hendene påslått. Nå får jeg bare svart skjerm og tre blinkende lys. Må vel få gjort litt feilsøking selv senere på dagen, for apple repparerer vel neppe dette for meg? (uten å ta blodpris) Lenke til kommentar
reds Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Høres kjip ut den, Gunnar. De tre blinkene indikerer en hardwarefeil, som oftest ram. Du bør starte med å sjekke rambrikkene i allefall. Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hei, for en stund siden hadde jeg et program som viste masse info om gamle og nye macer. Noen som vet hva jeg snakker om og kan gi meg et navn? Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå