Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvorfor den noen ganger ikke vil starte på vanlige måten?

Jeg har byttet HDD og RAM, vet ikke om det har noe med det å gjøre? Begynner å bli en stund siden at jeg byttet, og det var først for et par dager siden at dette "problemet" oppstod.

 

Systemvalg -> Startdisk -> Merk harddisken -> omstart

 

Løser det problemet?

Lenke til kommentar

Har prøvd å søke en del på google etter dette svaret, men finner ikke noen skikkelig løsning på problemet.

 

Jeg har en Mac Pro som står hjemme. Jeg ønsker å vekke denne fra dvale slik at jeg kan koble opp mot Remote Desktop eksternt (noe som fungerer helt fint om Mac Pro-en ikke er i dvale) eller med vanlig ssh.

 

Hva må jeg gjøre for å få til dette?

Lenke til kommentar

Da har jeg etter mye om og men endelig fått byttet ut den ødelagte harddisken i MacBooken min, og fått installert OS igjen. Et problem: Finner ikke Leopard-disken min. Noen som vet om det er mulig å laste ned oppdateringa fra Tiger til Leopard, eller om jeg må få tak i ny.

Vil jeg i så fall få den gratis, mtp at jeg fikk den gratis første gang (kjøpte MacBook rett før de lanserte Leopard.?

Lenke til kommentar
Har prøvd å søke en del på google etter dette svaret, men finner ikke noen skikkelig løsning på problemet.

 

Jeg har en Mac Pro som står hjemme. Jeg ønsker å vekke denne fra dvale slik at jeg kan koble opp mot Remote Desktop eksternt (noe som fungerer helt fint om Mac Pro-en ikke er i dvale) eller med vanlig ssh.

 

Hva må jeg gjøre for å få til dette?

Mulig dette hjelper :)

Lenke til kommentar

Jeg har et jævla stort problem, eller hvertfall irriterende problem. Viftene i min hvite MacBook fra våren 2007 går som et uvær, konstant. Uansett hva jeg driver med blåser de tvert opp i 6200 rpm med en CPU-temperatur på rundt 65-70 celsius. I følge aktivitetsmonitor er det ingen programmer eller prosesser som opptar uforholdsmessig mye CPU. Kan det være en sensor inne i Macen som er gåen? Eller andre hardware-relaterte problemer?

 

Any suggestions?

Endret av Josh Homme
Lenke til kommentar

Samma begynte å skje med min etter ca 1 år, men somregel bare dersom jeg hadde flere "store" program oppe (word, ff, spotify/iTunes etc, vanlig skole-combo) og når jeg spillte flash-spill (uansett, 10 sek etter jeg hadde starta å spille gikk viftene for fullt). Har ikke merka noe etter jeg bytta HDD, men det var jo i går (selv om jeg har brukt de samme komboene hele tiden), og jeg kan ikke skjønne at det skal ha noe å si. (Rent hardware-messig, kan jo være at det var såpass mye rusk på den at prosessoren måtte pumpe på)

Lenke til kommentar

Nå har jeg et spørsmål til andre Mac-brukere!

Hvorfor i all verden avviker fargen på mitt Finder-ikon med mine klassekameraters? Ingen av skjermene er kalibrert og benytter standardoppsettet til Apple.

 

Finder.jpg

(Den mørkeste er min)

 

:dontgetit:

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...