Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg som alltid har vært fan av miniens konsept, er jo naturligvis veldig glad i dag. Den nye har samme chipset som de nye MacBookene, som er et særdeles kraftig og bra chipset, den støtter 4GB RAM, kommer med SuperDrive som standard (skulle bare mangle) og støtter faktisk bruk av to skjermer (i utvidet skrivebord, så ikkeno tullball).

 

Jeg skal ha en. Det er arbeidsmaskinen jeg har ventet på veldig lenge. :)

 

Men så kommer spørsmålet, se på iMac. Den har nå delt grafikk, har fortsatt C2D-CPU og koster over 10 000,-, selv på det billigste nivået. Hva er det Apple driver med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hjelp!

 

Jeg sitter her og skriver på en rapport på engelsk, men klarer ikke finne ut hvordan jeg endrer stavekontrollen i Pages eller Word. I Pages ser jeg aldri noe forskjell, mens i Word aner jeg ikke hva jeg må gjøre for å få den til funke. Noen som har hjelp til meg?

I Word (2008) endrer du dette i "Verktøy"->"Språk". Har du alt skrive inn tekst må du kanskje markere teksta først.

Lenke til kommentar
Hjelp!

 

Jeg sitter her og skriver på en rapport på engelsk, men klarer ikke finne ut hvordan jeg endrer stavekontrollen i Pages eller Word. I Pages ser jeg aldri noe forskjell, mens i Word aner jeg ikke hva jeg må gjøre for å få den til funke. Noen som har hjelp til meg?

I Word (2008) endrer du dette i "Verktøy"->"Språk". Har du alt skrive inn tekst må du kanskje markere teksta først.

 

Jeg sliter også med dette, i Pages. Trenger ordliste til bokmål/nynorsk. Noen tips?

Lenke til kommentar

@Tozva

 

Det samme skjedde meg. Du må enten kaste Macen din og kjøpe ny (om du har råd til det) eller sende den på reperasjon, og da kan du slappe av i et halvt år eller mindre før du endelig får den tilbake om du bor midt på landet som jeg gjør. :thumbdown:

 

EDIT:

- Prøv å skru av og på Airport.

- Prøv å skru av og på datamaskinen.

- Prøv å ta ut kontakten til trådløs sender og sett inn igjen.

- Prøv å skrive riktig passord flere ganger.

- Siden nettverket deres er i skapet på rommet ditt, kjøp en nettverkskabel på Clas Ohlson eller Biltema og legg den langs taket og til Mac'en din, du som klager på tregt nettverk hos dere :-P

Endret av AsbjørnH
Lenke til kommentar

Har et lite problem når jeg skal starte MBPen.

Det som skjer er at oppstartslyden kommer, etterfulgt av tre "prikker" i høytalerne, hvor den dvale lampen begynner å blinke.

 

Hvis jeg da skrur av maskinen, holder ALT inne under oppstartslyden slik at man kan velge oppstartsdisk, går alt bra.

 

Noen som vet hvorfor den noen ganger ikke vil starte på vanlige måten?

Jeg har byttet HDD og RAM, vet ikke om det har noe med det å gjøre? Begynner å bli en stund siden at jeg byttet, og det var først for et par dager siden at dette "problemet" oppstod.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...