TiduZ Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Ah akkurat vært på Eplehuset og kjøpt meg det flate Apple tastaturet.. HELT suverent! Bruker det til PC'en atm, men kommer garantert til å bruke det som "reisetastatur" med min MacBook, siden det har så fin størrelse.. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Har en selv. Ganske diggbart ja. Hadde en wireless, men den gikk i stykker. så jeg bestilte den laneg, som jeg fikk igår. Litt bedre med en ekstra usbport.. litt irriterende med kabel. Liker ikke å se noe slikt på bordet mitt, mmm'hm. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Skal ta toget til Trondheim om en time, togturen tar snaue 9t og 45min. Uansett, hvor er apple butikkene hen? Er det noen gode butikker å handle dataveske i? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 eplehuset ved solsiden Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hei Jeg har noen spørsmål ang Macbook & Macbook Pro før jeg går til et evt innkjøp. 1) Hvorfor har MBP'en 2 skjermkort? (både NVIDIA GeForce 9400M og 9600M GT mens MB bare har NVIDIA GeForce 9400 M med 256 MB delt DDR3-SDRAM) 2) Hvordan opplever dere de blanke skjermene de bruker på de nye maskinene? Jeg har hørt at de egner seg meget dårlig til bilde- og video-redigering. Er det forresten noen forskjell på en diodebaklyst- og en LED-baklyst skjerm? Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Har Apple Store en butikk jeg kan gå inn og handle i, i Oslo? Har ikke Visa-kort nemlig, og derfor fikk jeg ikke bestilt nå. Vil ha tegnebrettet fortest mulig Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Du har jo Humac og Eplehuset? Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg har fått Ilife 09 nå. Jeg skal reformatere macen, men venter på CD som er hos en kompis. Hvis jeg installerer ilife 09 og reformaterer etterpå vil ilife være borte da? Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Du har jo Humac og Eplehuset? Vet godt om både Humac og Eplehuset. Det var ikke det jeg spurte om. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 HeiJeg har noen spørsmål ang Macbook & Macbook Pro før jeg går til et evt innkjøp. 1) Hvorfor har MBP'en 2 skjermkort? (både NVIDIA GeForce 9400M og 9600M GT mens MB bare har NVIDIA GeForce 9400 M med 256 MB delt DDR3-SDRAM) 2) Hvordan opplever dere de blanke skjermene de bruker på de nye maskinene? Jeg har hørt at de egner seg meget dårlig til bilde- og video-redigering. Er det forresten noen forskjell på en diodebaklyst- og en LED-baklyst skjerm? For å hindre varmeutvikling og strømforbruk ved lavere grafiske arbeidsoppgaver brukes den lavere modellen av grafikkbrikker til å behandle hva som skjer på skjermen, den større modellen kobles inn når større jobber som rendering skal gjøres. De nye skjermene er fra min erfaring flotte, og som alle glinsete skjermer må en ta litt hensyn til sollys og direkte lampelys i rommet. Jeg har ikke hørt noen av kommentarene du har hørt som går spesifikt mot de nye Macbook-modelene, men de høres ut som en type kommentar som har gått mot glinsete skjermer generelt over de årene det har eksistert, det har dog ikke vist seg å være et problem for min del som driver med fotografi. Diodebaklyst skjerm og LED baklyst skjerm konsumerer forskjellig nivå av strøm for å vise samme bilde, førstnevnte er mer effektiv. Førstnevnte er også mer lyssterkt, som hjelper å motvirke bieffekter av en glinsete skjerm. Jeg har fått Ilife 09 nå. Jeg skal reformatere macen, men venter på CD som er hos en kompis. Hvis jeg installerer ilife 09 og reformaterer etterpå vil ilife være borte da? Naturligvis, ja. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Du har jo Humac og Eplehuset? Vet godt om både Humac og Eplehuset. Det var ikke det jeg spurte om. Jo, egentlig slik som du formulerte det, så virka det som det var det du spurte om. Om Apple har en Apple store i Oslo, så er svaret nei. Apple har ingen offisielle Apple stores slik de har i andre land i Norge. Eplehuset, Humac, og Tell er såkalte premium resellers, som vel er nesten det samme som en Apple store. /Yaricks Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Lite vits i å si så mye når Yaricks sier det meste. Men om det er en Wacom du skal ha, er det ikke nødvendigvis kunne Apple-butikker som har det, Digital Impuls, FotoVideo og lignende butikker kan ha det. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Har Apple Store en butikk jeg kan gå inn og handle i, i Oslo? Jeg spurte jo om Apple Store hadde en butikk og linka til typen jeg mente. Tegnebrettet jeg er ute etter koster nemlig 500 mer på Humac enn på Applestore, og 1500 mer på Eplehuset. Vet også om andre steder som selger Intuos-brettene, men Apple-store selger dem billigst. Det var derfor jeg spurte Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Det var litt av en prisforskjell... Men beklager, Apple har enda ikke åpnet noen offisiell butikk i Vikingland. Selv bruker jeg Humac, liker godt servicen de gir, samt at butikken er ti minutters gange unna. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 2) Hvordan opplever dere de blanke skjermene de bruker på de nye maskinene? Jeg har hørt at de egner seg meget dårlig til bilde- og video-redigering. Er det forresten noen forskjell på en diodebaklyst- og en LED-baklyst skjerm? Om du skal drive seriøst med fotoredigering er ikke de glossy Macskjermene særlig godt egnet til dette. De er designet for å gi ekstra smell i farger og kontraster og er flotte til å se på bilder eller video, men når du skal redigere bør du ha en skjerm som er nøytral og nøyaktig. Jeg har prøvd å kalibrere skjermen på Macbooken min, men har funnet ut at det ikke blir bra nok, jeg må bruke ekstern skjerm. På den andre siden, å redigere bilder på en 13 tommer er uansett til å få makk av, så jeg ville nok ha brukt ekstern skjerm uansett. Om bildene du skal redigere utelukkende skal vises på din egen maskin er det forøvrig ikke noe problem. Det er når de vises på en annen skjerm at problemene med å bruke en skjerm som booster både det ene og det andre under redigeringen kommer frem. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg sliter skikkelig med AirPorten på MacBooken min, den vil plutselig ikke funke i det hele tatt. Jeg må lukke og åpne den igjen flere ganger for å få koblet til det trådløse nettverket mitt igjen. Noen som har hatt et lignende problem? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Gjelder det bare macbooken eller har du testet det ut med andre maskiner? Kan jo være trådløse. hm Endret 2. februar 2009 av laffe Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Det forekommer uansett hvilket nettverk jeg prøver å koble meg til, uansett om det er på skolen, hjemme, eller andre steder. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Har dessverre ikke så mye peiling på akkurat det punktet. Men her kan du se de siste "problemene" som folk har hatt med Airporten. http://www.macintouch.com/readerreports/ma...html#d31jan2009 nyway, Det ser ut som lyset har slått seg vrang. Jeg får ikke dempet lyset hverken når jeg trykker på kanppene eller jnår jeg går inn på systemvalg og juster Endret 2. februar 2009 av laffe Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 MOAHAHAHA. Nye jobbmaskina på plass i dag. Dreit i iMac og fleska heller på med Mac Pro Dual Quad 3.0, 10GB RAM, 8800GT. HELLO 16bit 50Mpix TIF. =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå