Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv sitter jeg på en Power Mac G5 og en Powerbook 12" G4(siste rev.) synes 12" er bedre en 15" når jeg er på farten (skole/jobb). Savner at apple ikke har 12" lenger, men er en stund til jeg skal ha ny bærbar, jeg får bare håpe apple kommer med en 12" eller 13,3" pro model med aluminium finish og bedre skjermkort (dedikert ram).

Må legge til at jeg er ekstremt fornøyd med mine 2 mac-er.

Lenke til kommentar
Det sies av siste rev av 12"PB har bedre skjermkort enn nye MB..stemmer dette ell?

6952815[/snapback]

PBen bruker dedikert skjermkort fra ATI tror jeg, mens MB bruker kort fra Intel.

Kortene fra ATI skal vel være ansett som å være litt bedre enn Intel. Uansett har 12" PB mindre oppløsning enn MB, så man vil få mer boost med PB.

Lenke til kommentar
Det sies av siste rev av 12"PB har bedre skjermkort enn nye MB..stemmer dette ell?

6952815[/snapback]

PBen bruker dedikert skjermkort fra ATI tror jeg, mens MB bruker kort fra Intel.

Kortene fra ATI skal vel være ansett som å være litt bedre enn Intel. Uansett har 12" PB mindre oppløsning enn MB, så man vil få mer boost med PB.

6953116[/snapback]

Mao Leopards visuelle wow's vil fungere ypperlig med 12" PB og 768Mb RAM eller bør man ha 512+1024 minne?

Lenke til kommentar
Hvor er det beste stedet og kjøpe en mac? Jeg bor i nærheten av oslo. Er fysisk eller på nett det lureste? :)

6952945[/snapback]

Du har både eplehuset og office line i oslo som selger og forhandler mac.

Selv lever jeg etter den filosofien, heh, at hvis det er mulig -- så kjøper jeg hos lokal forhandler. Hvis man ønsker at det skal være buttikker som selger mac, så må man også handle der fremfor å handle via applestore.

Eplehuset er vel billigst, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Mao Leopards visuelle wow's vil fungere ypperlig med 12" PB og 768Mb RAM eller bør man ha 512+1024 minne?

6955101[/snapback]

Slik jeg har forstått det, er det best med to like brikker, for å få best mulig ytelse på RAM'en. F.eks, da jeg bestilte MBP'en denne uken, bestilte jeg med 512MB, med 2GB ekstra. Det jeg da gjør, er å bytte ut den som satt i fra starten av, med to 1GB-brikker, slik at ytelsen og effekten blir max.

Hjalp dette?

Lenke til kommentar

Oi!

UPS stakk innom med nytt 12" PB batteri :)

Jeg bestiller mye på nett og tenkte aldri på at det var batteriet fra Apple. Når henne skrev under, spurte UPS om noe skulle sendes tilbake, henne ropte det opp til meg og jeg sa bare "ehh, nei?".

UPS stakk, henne kom opp og så leste jeg "Battery Replacement". Skulle seff sende batteriet mitt i retur.

Oh well, ærlig tabbe. Da ser det ut som at jeg har to batterier da. Ett til fly og ett til normal bruk ala klar-til-å-kaste-PB-fra-meg-batteri ;)

Endret av Zande
Lenke til kommentar

Hehe, tviler på at apple bryr seg om det batteriet.

Spørsmål: Jeg har en macbook 2ghz som jeg kjøpte på eplehuset med 512 minne, jeg har tatt å kjøpt 1 gb minne ved siden av og som alle vet sender apple maskinen ut med 2 x 256 minnebrikker(noe som irriterer meg grønn).

Men altså da har jeg 1.25 gb ram, vil jeg merke stor forskjell hvis jeg kjøper en lik minnebrikke til som den på 1gb eller er det ikke helt verdt 1 000,- ?

Lenke til kommentar
Men altså da har jeg 1.25 gb ram, vil jeg merke stor forskjell hvis jeg kjøper en lik minnebrikke til som den på 1gb eller er det ikke helt verdt 1 000,- ?

6957092[/snapback]

Jepp, dette vil du merke forskjell på ja. Maskinen jobber best med to like minnebrikker, så det er absolutt å anbefale! Jeg gjorde dette da jeg bestilte meg MBP på tirsdag, bestilte to 1GB-brikker ved siden av maskinen, slik at jeg kan skifte ut den som sitter i fra før av (512MB).

Lenke til kommentar
Hehe, tviler på at apple bryr seg om det batteriet.

Spørsmål: Jeg har en macbook 2ghz som jeg kjøpte på eplehuset med 512 minne, jeg har tatt å kjøpt 1 gb minne ved siden av og som alle vet sender apple maskinen ut med 2 x 256 minnebrikker(noe som irriterer meg grønn).

6957092[/snapback]

Du merker stoor forskjell ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...