_Paulsen_ Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Men folkens, vi alle har kule maskiner..EOD! 6949180[/snapback] Veldig, veldig enig Begynner å bli utolmodig når det gjelder MBP'en min, håper den kommer på fredag Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Selv sitter jeg på en Power Mac G5 og en Powerbook 12" G4(siste rev.) synes 12" er bedre en 15" når jeg er på farten (skole/jobb). Savner at apple ikke har 12" lenger, men er en stund til jeg skal ha ny bærbar, jeg får bare håpe apple kommer med en 12" eller 13,3" pro model med aluminium finish og bedre skjermkort (dedikert ram). Må legge til at jeg er ekstremt fornøyd med mine 2 mac-er. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Mhm, er overasket selv over ytelsen til skjermkortet på macbooken med tanke på at det er integrert i hovedkortet. Det kjører civ4 med bare bittelitt lav FPS, og ellers har jeg enda ikke møtt på problemer med det. Vel og merke 1GB ram på macbooken da. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det sies av siste rev av 12"PB har bedre skjermkort enn nye MB..stemmer dette ell? Lenke til kommentar
............... Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Hvor er det beste stedet og kjøpe en mac? Jeg bor i nærheten av oslo. Er fysisk eller på nett det lureste? EDIT: Og hvis jeg er student, kan jeg kjøpe for.eks to like macer, og få rabatt? takker.. Endret 27. september 2006 av beneiro Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det sies av siste rev av 12"PB har bedre skjermkort enn nye MB..stemmer dette ell? 6952815[/snapback] PBen bruker dedikert skjermkort fra ATI tror jeg, mens MB bruker kort fra Intel. Kortene fra ATI skal vel være ansett som å være litt bedre enn Intel. Uansett har 12" PB mindre oppløsning enn MB, så man vil få mer boost med PB. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) For de som har hatt problemer med nye iTunes 7, det har kommet ny update. iTunes 7.0.1 Om den fikser opp alle feilene vet jeg ikke, men jeg er hvertfall kvitt skurring og treg oppstart. Endret 27. september 2006 av dassen Lenke til kommentar
............... Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 For de som har hatt problemer med nye iTunes 7, det har kommet ny update. iTunes 7.0.1 Om den fikser opp alle feilene vet jeg ikke, men jeg er hvertfall kvitt skurring og treg oppstart. 6953834[/snapback] åh, det hjalp meg skikkelig! alt skurr osv slutt.. Takker for linken Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jepp, og Cover Flow ble langt raskere. Thank god. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det sies av siste rev av 12"PB har bedre skjermkort enn nye MB..stemmer dette ell? 6952815[/snapback] PBen bruker dedikert skjermkort fra ATI tror jeg, mens MB bruker kort fra Intel. Kortene fra ATI skal vel være ansett som å være litt bedre enn Intel. Uansett har 12" PB mindre oppløsning enn MB, så man vil få mer boost med PB. 6953116[/snapback] Mao Leopards visuelle wow's vil fungere ypperlig med 12" PB og 768Mb RAM eller bør man ha 512+1024 minne? Lenke til kommentar
Leon Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hvor er det beste stedet og kjøpe en mac? Jeg bor i nærheten av oslo. Er fysisk eller på nett det lureste? 6952945[/snapback] Du har både eplehuset og office line i oslo som selger og forhandler mac. Selv lever jeg etter den filosofien, heh, at hvis det er mulig -- så kjøper jeg hos lokal forhandler. Hvis man ønsker at det skal være buttikker som selger mac, så må man også handle der fremfor å handle via applestore. Eplehuset er vel billigst, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
............... Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) okei Men kan jeg bruke et studentbevis på å kjøpe 2 macer? og vil macbooken med 1.83ghz være mye tregere en den med 2ghz? (tenkte 1 gb ram) Endret 28. september 2006 av beneiro Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Mao Leopards visuelle wow's vil fungere ypperlig med 12" PB og 768Mb RAM eller bør man ha 512+1024 minne? 6955101[/snapback] Slik jeg har forstått det, er det best med to like brikker, for å få best mulig ytelse på RAM'en. F.eks, da jeg bestilte MBP'en denne uken, bestilte jeg med 512MB, med 2GB ekstra. Det jeg da gjør, er å bytte ut den som satt i fra starten av, med to 1GB-brikker, slik at ytelsen og effekten blir max. Hjalp dette? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Har macene sluttet å eksplodere enda? Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hvilke Mac'er er det snakk om, norma_saw? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hvilke Mac'er er det snakk om, norma_saw? 6956420[/snapback] De med Sony-batterier... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Oi! UPS stakk innom med nytt 12" PB batteri Jeg bestiller mye på nett og tenkte aldri på at det var batteriet fra Apple. Når henne skrev under, spurte UPS om noe skulle sendes tilbake, henne ropte det opp til meg og jeg sa bare "ehh, nei?". UPS stakk, henne kom opp og så leste jeg "Battery Replacement". Skulle seff sende batteriet mitt i retur. Oh well, ærlig tabbe. Da ser det ut som at jeg har to batterier da. Ett til fly og ett til normal bruk ala klar-til-å-kaste-PB-fra-meg-batteri Endret 28. september 2006 av Zande Lenke til kommentar
toranv Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hehe, tviler på at apple bryr seg om det batteriet. Spørsmål: Jeg har en macbook 2ghz som jeg kjøpte på eplehuset med 512 minne, jeg har tatt å kjøpt 1 gb minne ved siden av og som alle vet sender apple maskinen ut med 2 x 256 minnebrikker(noe som irriterer meg grønn). Men altså da har jeg 1.25 gb ram, vil jeg merke stor forskjell hvis jeg kjøper en lik minnebrikke til som den på 1gb eller er det ikke helt verdt 1 000,- ? Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Men altså da har jeg 1.25 gb ram, vil jeg merke stor forskjell hvis jeg kjøper en lik minnebrikke til som den på 1gb eller er det ikke helt verdt 1 000,- ? 6957092[/snapback] Jepp, dette vil du merke forskjell på ja. Maskinen jobber best med to like minnebrikker, så det er absolutt å anbefale! Jeg gjorde dette da jeg bestilte meg MBP på tirsdag, bestilte to 1GB-brikker ved siden av maskinen, slik at jeg kan skifte ut den som sitter i fra før av (512MB). Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hehe, tviler på at apple bryr seg om det batteriet. Spørsmål: Jeg har en macbook 2ghz som jeg kjøpte på eplehuset med 512 minne, jeg har tatt å kjøpt 1 gb minne ved siden av og som alle vet sender apple maskinen ut med 2 x 256 minnebrikker(noe som irriterer meg grønn). Men altså da har jeg 1.25 gb ram, vil jeg merke stor forskjell hvis jeg kjøper en lik minnebrikke til som den på 1gb eller er det ikke helt verdt 1 000,- ? 6957092[/snapback] Du merker stoor forskjell ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå