Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Har dere forslag til en god ryggsekk til å ha en Macbook Pro pluss noen bøker og skrivesaker? Tenkte på Brenthaven Pro 15/17 (dyr) eller Brenthaven Expandable Trek. Andre? Hvilken ryggsekk bruker dere? Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Lurer på om jeg skal selge Imacen og kjøpe macbook. Hva vil jeg få for en imac 20" med tråløs mus og tastatur. + at jeg oppgraderer til 4GB ram. Kjøpt på apple store i sommer. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Det er vel bare å skjekke markedet det. Finn.no, QXL.no osv. Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hvordan får jeg lagt inn en PDF fil i et innlegg, som er laget i Quarkxpress? Skal legge det inn på et annet forum serru. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Skal du lage pdf'en? eple+p funker jo alltids, samt haugevis av andre fremgangsmåter. Opplasting av fil på web? Det avhenger såklart av det aktuelle nettsted. Vanskelig for meg å tippe om de i det hele tatt tillater fil-opplasting En løsning kan jo være å laste opp innholdet på en helt annen side, og så bare sende en link dit..: Du kan f.eks. bruke http://www.savefile.com/ og en haug av andre tjenester... Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Takk for svar ! Det jeg lurer på om noen vet om denne tromme grooven som han bruker her: Han har brukt garageband. Jeg har lasta ned alle nye trommer, osv. Men jeg klarer ikke å finne den han bruker her. Noen som vet hva den kalles i Garageband? Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Jeg fikk den på Fredag Men har vært så betatt av den at jeg glemte å skrive, sorry Har aldri opplevd noe liknende! Endret 19. november 2008 av Ole Van Dole Lenke til kommentar
B25S Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg fikk den på Fredag Men har vært så betatt av den at jeg glemte å skrive, sorry Har aldri opplevd noe liknende! Du er konvertert! Velkommen i Mac religionen! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Sånne innlegg som det er grunnen til at ikke-Mac-brukere mener Mac-brukere er noen idioter av noen fanboys.. Jeez, jeg foretrekker over alt annet OS X jeg også, men å kalle det en religion blir for fanboy for meg. Det er en grunn til at jeg sjelden er på Mac1-forumene kan man si... Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Tror det var en spøkelig henvendelse til folk på PC "siden" som ser på macbrukere som religiøse. Lenke til kommentar
trudel Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Sånne innlegg som det er grunnen til at ikke-Mac-brukere mener Mac-brukere er noen idioter av noen fanboys.. Jeez, jeg foretrekker over alt annet OS X jeg også, men å kalle det en religion blir for fanboy for meg. Det er en grunn til at jeg sjelden er på Mac1-forumene kan man si... Enig der. Byttet ikke over til mac før noen måneder siden, og mye av grunnen til at jeg ikke var no særlig interessert før var p.g.a. holdning til en del mac-brukere. Men for all del, mac eiger så kan ikke klandre fanboys-holdningen for mye. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Sånne innlegg som det er grunnen til at ikke-Mac-brukere mener Mac-brukere er noen idioter av noen fanboys.. Jeez, jeg foretrekker over alt annet OS X jeg også, men å kalle det en religion blir for fanboy for meg. Det er en grunn til at jeg sjelden er på Mac1-forumene kan man si... Det er en oppdatering ute til Ironi / sarkasme plugin'en nå. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Føler meg veldig på samme side som Jesper, da det i dei fleste tilfeller absolutt ikkje er ironi og sarkasme. Eg forstår godt at Windows/Linux-folket generelt sett har ei negativ innstilling til Mac-folk (bevis: velg fritt mellom saker på digg.com/apple og les kommentarane). Har litt av samme innstillinga sjølv, eg. Blir regelrett oppgitt når eg ser kommentarer som den til AsbjørnH (til tross for at det kanskje var ein spøk), for det vitner om at personen som skriv den føler seg overlegen "resten" (kor eg med resten meiner Windows-folk. Dei er tross alt meir eller mindre "resten"). Dette fører igjen til at eg opplever forfatterane av liknande innlegg som pompøse, og det er eit grusomt dårlig inntrykk å gi meg. Eg trur at folk flest veit at OS X ikkje er for alle – til og med den delen som basher alle andre operativsystem som djevelen sjølv. Om det berre kunne lyse gjennom.. Endret 20. november 2008 av Henrik Lied Lenke til kommentar
dabear Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Da kan det jo være på tide å starte en liten minipoll da. "Hvilke OS bruker du daglig?". Jeg må si at jeg bruker OS X, Vista x64, Windows server 2008 og Ubuntu 8.10 daglig. Er jeg spesiell da? Virker som de fleste macere holder seg til Mac, men ikke meg altså Endret 20. november 2008 av dabear Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Eg bruker Windows XP, FreeBSD, Ubuntu, RHEE og OS X. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Windows XP, XP x64 og OS X her. Liker godt litt variasjon. Til skolearbeidet foretrekker jeg macen min, men mediasenteret kjører XP med XBMC, serveren kjører XP x64 og spillmaskina kjører XP. God oppdeling, og jeg slipper å låse meg til ett og samme OS. (Vurderer forøvrig å bytte til Unix eller Linux på filserveren, men er veldig usikker på akkurat det) Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Bruker også en god blanding mellom Os x og Windows xp. Blir Mac på skolen og til skolearbeid. Hjemme og til spill blir det stasjonære med xp. Den står liksom bare på hele tiden ... Greit med litt variasjon ja. Kjøpte egentlig Mac mest for å bli litt kjent med det for senere bruk + at det er ganske deilig da Endret 20. november 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Som jeg har skrevet i signaturen min: Jeg bruker både Windows, Mac OSX og Unix/Linux. Kan jeg da kalles fanboy? Fanboys vil jeg ha meg frabett. En klok person sa følgende: "Noen oppgaver løses best med kniv. Noen løses best med gaffel. Noen ganger må du bruke begge deler." Det er mitt forhold til Windows vs OSX Diskusjonen Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 "Noen oppgaver løses best med kniv. Noen løses best med gaffel. Noen ganger må du bruke begge deler." Det er mitt forhold til Windows vs OSX Diskusjonen Hadde samme tankegang inntil nylig, da jeg fant ut at jeg faktisk ikke behøvde Windows lenger. Har må mange måter funnet ut at Mac OS X er en spork, om du vil. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Bruker i all hovedsak Mac OS X, men jeg har Windows installert i BootCamp på MacBooken og på den stasjonære har jeg en virtuell maskin. Brukes dog bare til ting som ikke går på Mac uten mye knoting, som f.eks. Sony Ericsson Update Service. Kjører Linux på den lille serveren min i boden, dog er det bare fordi jeg ikke gadd å installere OS X på den. (Fungerer helt perfekt, har gjort det tidligere med samme motherboard (Intel Atom)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå